Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μόλις 12% οι DC φορτιστές στην Ευρώπη

Από το 2035, τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι μόνο ηλεκτρικά και η ανάγκη για περισσότερους σταθμούς φόρτισης.... μεγάλη.

Ακούστε το άρθρο

Το έχουμε ξαναπεί και θα συνεχίζουμε να το λέμε! Η ηλεκτροκίνηση δεν έρχεται, αλλά είναι ήδη ανάμεσά μας, ενώ όπως όλα δείχνουν τα επόμενα χρόνια θα «κυριαρχήσει», μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων στις μετακινήσεις. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους αυξάνονται μέρα με τη μέρα και αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σημαντική αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη

Τι γίνεται όμως με τις υποδομές και πιο συγκεκριμένα με τους σταθμούς φόρτισης; Η ανάγκη για τέτοιες υποδομές είναι μεγάλη και σαφώς θα πρέπει να υπάρχει ένα πλάνο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στην Κίνα αυτό έχει γίνει αντιληπτό, αφού το 2022 ο αριθμός των σημείων φόρτισης έφτασε τα 5,2 εκατομμύρια. Αντιθέτως, η Ευρώπη κατάφερε να εγκαταστήσει περίπου 480.000 σταθμούς φόρτισης. Από αυτούς μόνο το 12% είναι με συνεχές ρεύμα (DC), σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO).

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι είναι το… frunk;

Ο ευρωπαϊκός σταθμός φόρτισης έχει τη μεγαλύτερη αξία

Ωστόσο, παρά τον μικρό αριθμό σταθμών φόρτισης που έχει η Ευρώπη συγκριτικά με την Κίνα, η αξία αγοράς του ευρωπαϊκού σταθμού φόρτισης είναι υψηλότερη παγκοσμίως. Ειδικότερα, έφτασε τα 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Όλα δείχνουν ότι θα φτάσει τα 46 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, σύμφωνα με τον οργανισμό καινοτομίας, Skyquest.

Παρά την πανδημία και τα «εμπόδια» που αντιμετώπισε η εφοδιαστική αλυσίδα, η ηλεκτροκίνηση είχε ανοδική πορεία. Επιπλέον, υπενθυμίζουμε ότι το πακέτο μέτρων «Fit 55» στοχεύει στη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η οικιακή φόρτιση αγχώνει τους ιδιοκτήτες

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φορτίζουν στο σπίτι προς το παρόν

Μέχρι στιγμής, το 70% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στο σπίτι ή στην εργασία. Βέβαια, το 46% κατοίκων της ΕΕ ζουν σε πολυκατοικίες και σε αυτές οι οικιακές φορτιστές είναι εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) με ισχύ μεταξύ 7,4-22 kW.

Αυτή η ισχύς είναι μικρή και δεν μπορεί να υποστηρίξει τη φόρτιση των σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων. Τέλος, η ΕΕ έχει ανάγκη περισσότερους από 3,4 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2030, για την επιδίωξη στόχων μηδενικών εκπομπών.

abb_img