Ηλεκτρικά σκούτερ: Θα διαθέτουν ακουστική προειδοποίηση

Οι εταιρείες ηλεκτρονικών σκούτερ στο Λονδίνο ξεκινούν δοκιμές ακουστικής προειδοποίησης στο δρόμο, για να ειδοποιούν τους πεζούς

Ακούστε το άρθρο

Οι τρεις εταιρείες ενοικίασης με ηλεκτρικά σκούτερ που δραστηριοποιούνται και στο Λονδίνο,  ξεκίνησαν δοκιμές. Για το πρότζεκτ έτσι ενός παγκόσμιου προειδοποιητικού ήχου, για να ειδοποιούν τους πεζούς, αλλά και τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Οι Tier, Dott και Lime συνδυάστηκαν έτσι για να αναπτύξουν μια ακουστική ειδοποίηση οχημάτων. Που έχει σχεδιαστεί και για να συμβάλλει στη βελτίωση της ασφάλειας των ενοικιαζόμενων ηλεκτρονικών σκούτερ. Προειδοποιώντας και άλλους, ιδιαίτερα άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και τυφλούς, για την προσέγγισή τους.

Η έρευνα διεξάγεται από την Anderson Acoustics, η οποία και συνεργάστηκε με την Transport for London (TfL). Για την ανάπτυξη ακουστικού προειδοποιητικού ήχου και για αστικά λεωφορεία. Ακολουθεί μια σειρά πειραμάτων και από το UCL Person-Environment-Activity Research Laboratory (PEARL) για την ανάπτυξη ήχου.

Αναλυτική έρευνα

Ενώ οι εργασίες συνεχίζονται και σε εργαστήρια για μια σειρά ήχων, οι δοκιμές θα είναι η πρώτη φορά που θα αναπτυχθούν και στον πραγματικό κόσμο. Με τους ερευνητές να στοχεύουν να προσδιορίσουν έτσι, πώς θα αντιδράσουν οι πεζοί σε μια σειρά ακουστικών ειδοποιήσεων. Εθελοντές από το Συμβούλιο Απώλειας Όρασης, το οποίο και χρηματοδοτείται από το Thomas Pocklington Trust, συμβάλλουν έτσι στην ανάπτυξη του θορύβου.

Ο στόχος είναι να αναπτυχθεί ένας θόρυβος, που θα επιτρέπει και στους ανθρώπους να αναγνωρίζουν εύκολα ένα ηλεκτρικό σκούτερ, ανεξάρτητα από τον χειριστή. Αυτό σημαίνει ότι και ο ήχος πρέπει να ακούγεται εύκολα. Και να διαφέρει έτσι, από τους προειδοποιητικούς θορύβους που απαιτούνται ήδη, για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και άλλα οχήματα.

Το σχέδιο είναι ο Tier να διευθύνει και ένα ευρύτερο πιλοτικό πρόγραμμα του παγκόσμιου ήχου στο Λονδίνο και το Γιορκ, αλλά και το Έσσεξ αργότερα.

Ο Fred Jones, γενικός διευθυντής της Tier για τη Βόρεια Ευρώπη, δήλωσε. «Το βάθος και η ποιότητα της έρευνας που έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής η ομάδα του UCL και της Anderson Acoustics, είναι πραγματικά συγκλονιστική. Και είναι υπέροχο που οι δοκιμές μεταφέρονται τώρα και στον πραγματικό κόσμο. Αναλαμβάνουμε σοβαρά την ευθύνη της εισαγωγής έτσι, μιας νέας μορφής μεταφοράς στους δρόμους μας. Και αυτό είναι μέρος και της ευρύτερης ώθησής μας, να κάνουμε τις πόλεις μας ασφαλέστερες και καθαρότερες, αλλά και καλύτερους τόπους ζωής».

Η Helen Sharp, η οποία ηγείται του επικεφαλής δοκιμών ηλεκτρονικών σκούτερ της TfL, είπε. «Η δοκιμή μας είναι και ο μόνος νόμιμος τρόπος, για να οδηγείτε ένα ηλεκτρικό σκούτερ σε δημόσιους δρόμους και στο Λονδίνο. Και θέλουμε να λειτουργεί έτσι για όλους.

Προσβασιμότητα για όλους

Ο Sharp είπε, ότι η δοκιμή θα λάβει υπόψη «τις ανάγκες προσβασιμότητας του καθενός», προσθέτοντας. «Αυτή η δοκιμή μάς φέρνει και πιο κοντά στην εύρεση μιας λύσης. Που θα διευκόλυνε και τους ανθρώπους, να γνωρίζουν ότι ένα ηλεκτρονικό σκούτερ, είναι έτσι κοντά τους. Ιδιαίτερα τα άτομα που είναι και με προβλήματα όρασης. Θα συνεχίσουμε να ασχολούμαστε και με άτομα με ανάγκες προσβασιμότητας και να διατηρήσουμε την ασφάλεια πρώτη προτεραιότητα».

Ο Χάρι Μιντ, μέλος του Συμβουλίου Απώλειας όρασης, είπε ότι είναι σημαντικό και για τα άτομα με προβλήματα όρασης, να συμμετέχουν στις δοκιμές. «Επειδή αυτό και σημαίνει ότι η συμβολή των ατόμων με βιωμένη εμπειρία απώλειας όρασης, ενημερώνει αυτήν τη δουλειά». Και πρόσθεσε. «Θέλουμε πραγματικά  καινα συμβάλουμε στη χρήση του σωστού είδους ήχου. Ώστε έτσι τα ηλεκτρικά σκούτερ, να είναι όσο το δυνατόν ασφαλέστερα, για τυφλούς και πεζούς με μειωμένη όραση».

abb_img