Η StoreDot μία μικρή ισραηλινή start up ισχυρίζεται ότι έχει αναπτύξει τεχνολογία που μπορεί να φορτίσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε 5 λεπτά.
Αυτό θα εξαλείψει τον σημαντικό χρόνο που απαιτείται για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος και το «άγχος της αυτονομίας» (range anxiety) που σχετίζεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πιο συγκεκριμένα οι μηχανικοί της StoreDot έχουν αναπτύξει μία τεχνολογία ιόντων λιθίου (lithium ion) που μπορεί να ανταγωνιστεί τους υφιστάμενους τρόπους φόρτισης.
Ο Doron Myersdorf ιδρυτής της StoreDot ανέφερε σχετικά με την εταιρεία του ότι “Αλλάζουμε ολόκληρη την εμπειρία του οδηγού, το πρόβλημα του «άγχους της εμβέλειας», το ότι κάποιος οδηγός μπορεί να μείνει στη μέση του αυτοκινητοδρόμου χωρίς ενέργεια”.
Η εταιρεία, η οποία χρηματοδοτείται από κάποιες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου, όπως η British Petroleum, η Samsung και η TDK, έχει ήδη τεστάρει την πρωτότυπη μπαταρία σε τηλέφωνα, drones και scooters.
Διαβάστε ακόμα: Startup δημιουργεί οικιακή μπαταρία υδρογόνου που τροφοδοτεί το σπίτι με ενέργεια 3 μέρες
Η μπαταρία, η οποία δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή από τους κατασκευαστές, χρειάζεται αρκετό χρόνο μέχρι να βγει στην κυκλοφορία, καθώς υπάρχουν αρκετές δυσκολίες και εμπόδια τα οποία θα πρέπει να νικήσει.
Η StoredDot δουλεύει σε μία παραλλαγή των μπαταριών ιόντων-λιθίου για τις οποίες οι John Goodenough, ο Stanley Whittingham και ο Akira Yoshino κέρδισαν το Νόμπελ Χημείας το 2019.
Η κριτική επιτροπή του Νόμπελ επαίνεσε την μπαταρία ιόντων λιθίου, καθώς μπορεί να αποθηκεύσει σημαντικές ποσότητες ενέργειας από ηλιακή και αιολική ενέργεια, καθιστώντας δυνατή μια κοινωνία χωρίς ορυκτά καύσιμα.
Διαβάστε ακόμα: Start up αναπτύσσει τεχνολογία που φορτίζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε λιγότερο από 10 λεπτά
Η εταιρεία έχει ως στόχο να δείξει ότι μπορείς να πάρεις μία μπαταρία ιόντων-λιθίου να αντικαταστήσεις κάποια από τα υλικά της και να φορτίσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε 5 λεπτά.
Οι μπαταρίες συναρμολογούνται σε ένα εργαστήριο εξοπλισμένο με γυάλινα κουτιά τα οποία είναι σφραγισμένα, έτσι ώστε να διατηρείται το οξυγόνο.
Μία από τις βασικές προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η StoreDot είναι ότι προς το παρόν δεν υπάρχει διαδικασία ανακύκλωσης για μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Οι μπαταρίες έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής και συγκεκριμένα 3.000-3.500 φορτίσεις.
Ωστόσο ο CEO της StoreDot υποστηρίζει ότι όταν η μπαταρία βγει στην κυκλοφορία θα εφαρμοστεί ένα σύστημα ανακύκλωσης.
Μία ακόμα δυσκολία είναι το ότι οι σταθμοί φόρτισης θα πρέπει να προσαρμοστούν για τις μπαταρίες νέας γενιάς της StoreDot, οι οποίοι έχουν ακριβό κόστος από 1.500 έως 10.000 δολάρια ανάλογα με τη χωρητικότητα.