Όλες οι επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας εστιάζουν στην ουδετερότητα των εκπομπών ρύπων. Όπως είναι λογικό η βελτίωση της ποιότητας του αέρα θα προσφέρει καλύτερες συνθήκες διαβίωσης. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα «συστατικά» για την επίτευξη της ουδετερότητας υπάρχουν και είναι τα εξής: Euro 6/VI και ηλεκτροκίνηση.
Πιο συγκεκριμένα, τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6/VI, μαζί με την ηλεκτροκίνηση, μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) σε μεγάλο βαθμό. Ειδικότερα, η μείωση μπορεί να φτάσει το 80% έως το 2035, σε σύγκριση με τα επίπεδα που ίσχυαν το 2020.
ACEA: Η αυτοκινητοβιομηχανία θα εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα
Euro 6/VI vs Euro 7
Σύμφωνα με την ACEA, το ισχύον πρότυπο Euro 6/VI έχει σημειώσει ήδη σημαντική πρόοδο στην ΕΕ. Κυρίως σε ότι αφορά τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα οχήματα.
Αντιθέτως, με τα νέα πρότυπα του Euro 7 οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου θα είναι μειωμένες μόνο από 2 έως 4%. Αυτό σημαίνει ότι το Euro 7 θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα. Εκτός αυτού το νέο πρότυπο φέρει και αύξηση στην τιμή του αυτοκινήτου.
ACEA: Σε συνεχή άνοδο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Το Euro 7 κοστίζει
Ειδικότερα, τα πρότυπα Euro 7 αποτελούν μία περίπλοκη και δαπανηρή μεταρρύθμιση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με την ACEA, είναι τεχνολογία αιχμής και κοστίζει αρκετά. Προφανώς, κάτι τέτοιο θα προκαλέσει αύξηση και στις τιμές των αυτοκινήτων.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προσθέσει στην τιμή ενός μοντέλου περίπου 2.000 ευρώ. Μάλιστα, κάτι τέτοιο θα έχει ως συνέπεια, οι καταναλωτές να μην αλλάξουν τα παλιά τους αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο ρυπογόνα.
ACEA: Ασφαλέστατοι οι δρόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Με ποιον τρόπο τα νέα πρότυπα επηρεάζουν την Ευρώπη;
Τέλος, όπως είναι γνωστό η αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί ίσως τον βασικότερο μοχλό για την οικονομική ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πρόταση του προτύπου Euro 7 έχει αυξημένο κόστος όπως ήδη προαναφέραμε.
Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι η παραγωγή ορισμένων μοντέλων, καθώς και τμημάτων οχημάτων, είναι πιθανό να μη λαμβάνει χώρα στην ΕΕ. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει διάφορα ζητήματα, ειδικά στον κλάδο της οικονομίας.