Στις ΗΠΑ, η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) θέλει να αυστηροποιήσει τις απαιτήσεις σχετικά με τις εκπομπές ρύπων για νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά μέχρι το έτος 2026.
Οι νέοι κανονισμοί θα έχουν ισχύ απο το 2023 και θα μειώνουν 28,3% τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων έως το 2026.
Οι νέοι κανονισμοί στις ΗΠΑ επισπεύδουν την έλευση των EVs
Το γεγονός αυτό σταματά την χαλάρωση των κανονισμών που έθεσε ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ. Ακόμη, θα επιταχύνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ.
Η EPA προβλέπει ότι τα νέα πρότυπα για τους ρύπους αυξάνουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων. Θα έχουν, δηλαδή, περίπου 7% μερίδιο στην αγορά νέων αυτοκινήτων το 2023 και περίπου 17% το 2026.
«Καμπανάκι» από τις υπηρεσίες ασφαλείας των ΗΠΑ για την κρισιμότητα της κλιματικής αλλαγής
Ο επικεφαλής της EPA, Micheal Regan, ο οποίος διορίστηκε από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, χαρακτήρισε τα πρότυπα «εφικτά». «Θέτουμε ισχυρά και αυστηρά πρότυπα που θα μειώσουν σημαντικά τη ρύπανση που βλάπτει τόσο τους ανθρώπους όοσ και τον πλανήτη μας», ανέφερε επίσης ο Micheal Regan.
Ο Micheal Regan ανέλαβε μετά τον Andrew Wheeler, ο οποίος ήταν επικεφαλής της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ.
Οι κανόνες του Ντόναλντ Τραμπ έθεσαν ένα πρότυπο απόδοσης 32 mpg, ισοδύναμο με 7,35 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τα αυστηρά πλέον πρότυπα είναι 40 mpg, ή 5,88 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Ο Micheal Regan ανακοίνωσε ότι «τις νέες απαιτήσεις καλύπτουν άμεσα οι νέοι κανονισμοί». Εκπρόσωποι της EPA ανέφεραν ότι οι αυστηρότερες απαιτήσεις θα μπορούσαν θα ισχύουν από το επόμενο έτος, έως το 2030.
Η Νέα Υόρκη ενέκρινε τον πλήρη εξηλεκτρισμό των σχολικών λεωφορείων έως το 2035
Οι νέοι κανονισμοί θα απαιτούσαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και κυβερνητικά κίνητρα για τους καταναλωτές
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, είχε προηγουμένως θέσει ως στόχο, περισσότερα από τα μισά καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνταν μέχρι το 2030 να είναι ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά plug-in.
Η Alliance for Automotive Innovation, μάλιστα, ανέφερε ότι οι νέοι κανόνες θα απαιτούσαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων EVs. Ακόμη, εισάγουν κυβερνητικά κίνητρα για τους καταναλωτές με στόχο την αγορά.
Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Joe Manchin ανακοίνωσε ότι δεν θα υποστηρίξει τα σχέδια επειδή θα ευνοήσουν μόνο τους τρεις μεγάλους αμερικανικούς κατασκευαστές GM, Ford και Stellantis και το συνδικάτο UAW.
Τέλοσ, στην εκδήλωση της EPA στην οποία ο Micheal Regan παρουσίασε τους νέους κανονισμούς ήταν εκπρόσωποι αυτών των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών. Ωστόσο ο γερουσιαστής Manchin έχει πολύ ισχυρούς δεσμούς με τη βιομηχανία του άνθρακα.
7,5 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη 500.000 σταθμών φόρτισης στην Αμερική