Η Lilium είναι μία γερμανική αεροδιαστημική εταιρεία η οποία αναπτύσσει ηλεκτρικά αεροσκάφη. Πιο συγκεκριμένα, έχει κατασκευάσει το ηλεκτροκίνητο Lilium Jet, το οποίο μάλιστα έχει τη δυνατότητα πτήσης eVTOL. Δηλαδή, έχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.
Στόχος της Lilium είναι να λανσάρει ηλεκτρικά αεροσκάφη με μεγαλύτερη αυτονομία. Για αυτό το λόγο, δουλεύει πυρετωδώς πάνω σε αυτό το κομμάτι χρησιμοποιώντας εξαιρετικά… δυνατές μπαταρίες.
GAMA: Τα eVTOL θέλουν καθημερινή… φροντίδα!
Η Lilium θέλει μεγαλύτερη εμβέλεια για τα eVTOL της
Πιο συγκεκριμένα, το αεροσκάφος της γερμανικής εταιρείας έχει μοναδικό σχεδιασμό. Δεν φέρει εκτεθειμένους έλικες όπως τα περισσότερα αεροσκάφη. Χρησιμοποιεί μικροσκοπικούς ηλεκτρικούς «πίδακες» (κινητήρες αεριώθησης με αγωγούς). Με αυτό τον τρόπο, ασκείται μία μοναδική πίεση στις μπαταρίες του αεροσκάφους.
Ειδικότερα, για πτήσεις μεγάλης εμβέλειας του eVTOL της Lilium, η μπαταρία θα πρέπει να έχει υψηλή ενέργεια, καθώς και υψηλή πυκνότητα ισχύος για τον χειρισμό πτήσης υψηλής απόδοσης. Βέβαια, η μπαταρία θα πρέπει επίσης να έχει υψηλή απόδοση ισχύος, ακόμη και σε χαμηλή κατάσταση φόρτισης.
NASA: Το X-57 Maxwell είναι έτοιμο να… απογειωθεί!
Η μπαταρία της Ionblox «προτιμάει» το πυρίτιο
Η Lilium έχει επενδύσει πολλά εκατομμύρια στην εταιρεία Ionblox, γνωστή παλαιότερα και ως Zenlabs. Αυτή έχει αναπτύξει μία μπαταρία με κυρίαρχη άνοδο πυριτίου αντί για την συμβατική άνοδο γραφίτη.
Η μπαταρία είναι ικανή για υψηλούς ρυθμούς φόρτισης και εκφόρτισης και σταθερή αύξηση 25% στην ειδική ενέργεια, σε σύγκριση με τις μπαταρίες Tesla Model 3 για παράδειγμα.
Σε ότι αφορά την πυκνότητα ισχύος της μπαταρίας της Ionblox, οι κυψέλες της μπορούν να αντέξουν 3,8 kW ανά κιλό, διατηρώντας υψηλή απόδοση ακόμη και σε χαμηλή κατάσταση φόρτισης. Δηλαδή, ακόμη και όταν η μπαταρία είναι κάτω και από το 30%.
Επιπλέον, η εταιρεία έχει δοκιμάσει τη διάρκειας «ζωής» της μπαταρίας. Ειδικότερα, έχει διαπιστώσει ότι εξακολουθεί να έχει περισσότερο από το 80% της χωρητικότητάς της, μετά από φόρτιση και αποφόρτιση κοντά στις 1.000 φορές.