Η Lotus παρουσίασε στην Νέα Υόρκη, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan επιδόσεων στην ιστορία της, με το όνομα Emeya. Ωστόσο, σύμφωνα με την βρετανική φίρμα, η Emeya ανήκει σε μία νέα κατηγορία, αυτή των 4θυρων hyper-GT. Προφανώς, το μοντέλο κοιτάει στα μάτια τους δημοφιλείς αμιγώς ηλεκτρικούς ανταγωνιστές του, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από την Porsche Taycan και το Tesla Model S Plaid.
Ωστόσο, η Lotus επέλεξε να «χτίσει» η Emeya πάνω σε μία ήδη υπάρχουσα δημιουργία της, το επίσης ηλεκτρικό SUV Electre. Μάλιστα, εκτός από το σύστημα κίνησης, το νέο sedan μοντέλο έχει δανειστεί και ένα μεγάλο μέρος από τη σχεδίαση. Έτσι, μπροστά συναντάμε τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, καθώς και τον αιχμηρό προφυλακτήρα με τις μαύρες εισαγωγές αέρα. Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος της Emeya υπάρχει η ενιαία φωτιστική λωρίδα LED όπως στην Electre, η οποία αναλαμβάνει τη λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων.
Η εντυπωσιακή Lotus Eletre ηλεκτρίζει την Ευρώπη!
Ωστόσο, η Emeya είναι πιο χαμηλή μιας και μιλάμε για sedan, με την οροφή να ακολουθεί μία γραμμή προς το πίσω μέρος που θυμίζει coupe. Έντονα είναι και τα «νεύρα» που υπάρχουν στο κάτω τμήμα των θυρών, προσδίδοντας μία αρκετά δυναμική εικόνα στο αυτοκίνητο. Προφανώς, οι χειρολαβές των θυρών εισέρχονται στο αμάξωμα όταν δεν είναι απαραίτητες, ενισχύοντας την αεροδυναμική, καθώς και την συνολική premium και σπορτίφ εμφάνισή του.
«Αυτή είναι μία Lotus όπως δεν την έχετε ξαναδεί. Είχαμε ως βάση όλα όσα έχει πετύχει η Lotus μέχρι σήμερα για να δημιουργήσουμε ένα πολυτελές αυτοκίνητο επιδόσεων. Σχεδιασμένο για τους οδηγούς, ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη και να ενθουσιάζει με ωμό συναίσθημα και καθαρή χαρά. Με αυτόν τον τρόπο, τους συνδέει άψογα με το δρόμο», δήλωσε ο Ben Payne, Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού της Lotus.
Lotus Evija Fittipaldi: «Ηλεκτρικός» φόρος τιμής… 2.000 ίππων!
Η νέα Lotus Emeya με 905 «ηλεκτρισμένους» ίππους
Κάτω από το καλλίγραμμο αμάξωμά της, η Lotus Emeya χρησιμοποιεί ένα ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης το οποίο αποδίδει 905 ίππους και 985 Nm ροπής. Προφανώς, αυτό το σύστημα έχει την δυνατότητα να δίνει στο μοντέλο κίνηση και στους 4 τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, προσφέροντας αξιοσημείωτες επιδόσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η Lotus Emeya μπορεί και επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα σε 2,78 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Και τέλος, η τελική της ταχύτητα σταματά στα 256 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης χρησιμοποιεί μία μετάδοση 2 ταχυτήτων. Επιπλέον, για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, η εταιρεία έχει καταλήξει στην επιλογή αγωνιστικών φρένων υψηλής απόδοσης. Παράλληλα, τεχνολογικά προηγμένο είναι και το σύστημα της ανάρτησης, το οποίο διαθέτει ειδικούς αισθητήρες.
Η Lotus Eletre βόλταρε στο Nurburgring!
Μάλιστα, αυτοί έχουν ως σκοπό να αναλύουν έως και 1.000 φορές το δευτερόλεπτο την κατάσταση του οδοστρώματος. Με αυτόν τον τρόπο, το Emeya εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης, οδηγικής ευχαρίστησης, καθώς και ασφάλεια στους τυχερούς ιδιοκτήτες της.
Στο χαμηλότερο σημείο της πλατφόρμας του μοντέλου εδρεύει μία μπαταρία με χωρητικότητα 102 kWh. Αυτή είναι σε θέση να φορτίζει σε ταχυφορτιστή DC με ισχύ έως και 350 kW. Μάλιστα, η εταιρεία υποστηρίζει ότι το αυτοκίνητο ανακτά ενέργεια από το 10% στο 80% σε 18 λεπτά.
Παράλληλα, σε αυτόν το χρόνο, η Lotus Emeya αποκτά επιπλέον αυτονομία για 150 χιλιόμετρα. Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί η συνολική αυτονομία του μοντέλου με μία φόρτιση. Ωστόσο, αυτή θα είναι παραπλήσια με τη εμβέλεια που δηλώνει η μάρκα για την Electre, φτάνοντας περίπου τα 600 χιλιόμετρα.
Lotus Eletre: Αυτό είναι το πρώτο SUV της Lotus!
Εντυπωσιακό και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό
Το εσωτερικό της νέας Lotus Emeya είναι αντίστοιχα εντυπωσιακό και τεχνολογικά προηγμένο με τον χαρακτήρα της. Πιο συγκεκριμένα, εκεί αρχικά συναντάμε μία ευμεγέθη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Επιπλέον, ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μία στενή οθόνη, η οποία διατρέχει ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό.
Την σπορτίφ εικόνα του μοντέλου, ενισχύουν τα bucket καθίσματα, τα οποία θυμίζουν αυτά που συναντάμε και στα 2θυρα και 2θέσια hypercars. Για την κατασκευή του εσωτερικού, η μάρκα έχει επιλέξει κυρίως βιώσιμα υλικά, έχοντας παράλληλα ως στόχο και τη μείωση βάρους.
Lotus Eletre: Με εντυπωσιακή ιπποδύναμη και… αυτόνομη οδήγηση!
Για την ψυχαγωγία των επιβατών, υπεύθυνο είναι το αναγνωρισμένο από τους κριτικούς ηχοσύστημα της KEF. Ειδικότερα, ο βραβευμένος σχεδιασμός των ηχείων Uni-Q της KEF, είναι εκεί για να δημιουργήσει ένα πραγματικά καθηλωτικό ηχητικό τοπίο στην καμπίνα. Μάλιστα, το εν λόγω σύστημα ήχου surround 3D με δυνατότητα Dolby Atmos, το είδαμε για πρώτη φορά στην Lotus Electre.
Επιπλέον, το ενσωματωμένο σύστημα ακύρωσης θορύβου (RNC) διασφαλίζει τη μέγιστη άνεση των επιβαινόντων. Ειδικότερα, κάποιοι αισθητήρες κραδασμών στο αμάξωμα του οχήματος ανιχνεύουν την κίνηση από τα ελαστικά και την ανάρτηση. Έτσι, στην ουσία το σύστημα παράγει «αντίθετους» ήχους, ώστε να εξουδετερώσει τυχόν παρεμβολές. Περισσότερες λεπτομέρειες θα αποκαλύψει η μάρκα στο τέλος της χρονιάς, με την Emeya να βλέπει το πράσινο φως της παραγωγής το 2024.