Η Lotus είχε ανακοινώσει από το 2020, πως ετοιμάζει να φέρει στον κόσμο το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο, την εντυπωσιακή Evija. Ωστόσο, διαδοχικές καθυστερήσεις, καθήλωσαν την παραγωγή της, για σχεδόν πέντε χρόνια. Το 2024, η στιγμή που πολλοί περίμεναν έφτασε: η Evija μπήκε επιτέλους στη γραμμή παραγωγής. Ακόμα όμως, δεν είναι ξεκάθαρο αν έχουν φτάσει τα πρώτα κομμάτια στα χέρια των αγοραστών.
Η ανακοίνωση της Lotus ότι δημιουργεί ένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο κατά παραγγελία, προκάλεσε ενθουσιασμό. Στα χαρτιά, το Evija είχε όλα τα φόντα για να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Παρότι προηγούμενα ηλεκτρικά της Lotus, είχαν δεχτεί κριτική για το βάρος τους, η εταιρεία υποστηρίζει πως το Evija μένει πιστό στην παράδοση της ελαφρότητας.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το βάρος του ανέρχεται στις 1.887 κιλά, σημαντικά ελαφρύτερο από το νέο ηλεκτρικό Emeya. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη σε ένα compact πακέτο μπαταριών 70 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως 313 χλμ (WLTP). Στην πράξη, όμως, όταν ξεδιπλώνεται η εκπληκτική ισχύς του οχήματος, η αυτονομία μειώνεται δραστικά. Κοινώς, πριν ξεκινήσεις βόλτα, σκέψου τη φόρτιση.
Αλλά όλα καταλήγουν σε ένα πράγμα: την αίσθηση πίσω από το τιμόνι. Εκεί η Lotus κάνει τη διαφορά. Παρόλο που δεν είναι τέλειο, το Evija προσφέρει μια μοναδική, ηλεκτρισμένη οδηγική εμπειρία, σύμφωνα με τους δοκιμαστές. Στην πίστα, το αυτοκίνητο λάμπει χάρη στην ακρίβεια των χειρισμών του. Δεν έχει τη «χαοτική» δύναμη του Rimac Nevera, ούτε τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Αντιθέτως, δίνει προτεραιότητα στη σταθερότητα, την πρόσφυση και τον τέλειο γύρο.
Παρουσιάζει μια τάση υποστροφής, κλασική για Lotus, όμως το προηγμένο torque vectoring βοηθά στο να διορθώνει τη γραμμή του, χωρίς δράματα. Η επιτάχυνση είναι τόσο έντονη, που μεταφέρει καταπόνηση στον οδηγό, ιδιαίτερα στις εξόδους των στροφών. Στον δρόμο, τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν απενεργοποιούνται τελείως ποτέ, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Επιτρέπουν στον οδηγό να «δέσει» με το αυτοκίνητο, κάτι δύσκολο όταν έχεις 2.000 άλογα να τιθασεύσεις.
Σε μια αθέλητη αλλά αναπόφευκτη σύγκριση με το Rimac Nevera, το Evija δείχνει πιο επικεντρωμένο, στις ρυθμίσεις και την ευελιξία. Το Rimac προσφέρει προηγμένη πλατφόρμα 800V, καλύτερη αυτονομία και… είναι και φθηνότερο.
Με τιμή στα 2,3 εκατομμύρια δολάρια, η Lotus είχε σκοπό να κατασκευάσει μόλις 130 Evija. Αν και αρχικά δήλωσε πως είχε ήδη δεκάδες παραγγελίες, δεν υπήρξε ποτέ ανακοίνωση, για εξάντληση των αποθεμάτων.
Πηγή: lotuscars.com