Lotus: Νέο Emira με 400 PS και υβριδική έκδοση στα σκαριά!

Η Lotus εντυπωσιάζει με το Emira, αποκαλύπτοντας βελτιώσεις, ισχυρότερο V6 Turbo και φήμες για επερχόμενη υβριδική έκδοση

Ακούστε το άρθρο

Το Emira έχει εξελιχθεί σε σημαντικό μοντέλο για τη Lotus, αντιπροσωπεύοντας πάνω από 5.000 από τις συνολικά 12.000 πωλήσεις της εταιρείας μέσα στο 2024. Πρόσφατα, η μάρκα παρουσίασε την έκδοση V6 Turbo SE, η οποία διαθέτει αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο για μεγαλύτερη ακρίβεια, βελτιωμένες ρυθμίσεις ανάρτησης για καλύτερη συμπεριφορά και άνεση, καθώς και ελαφρύτερο σύστημα ψύξης. Παράλληλα, λανσαρίστηκε η έκδοση Racing Line, με χαρακτηριστικές κίτρινες ρίγες και μαύρες γυαλιστερές ζάντες.

Την ίδια στιγμή, καθώς η Lotus καθυστερεί το σχέδιο ενός αμιγώς ηλεκτρικού σπορ μοντέλου με κινητήρα στο κέντρο, εξετάζει τρόπους να εξηλεκτρίσει το υπάρχον διθέσιο. «Όλα είναι πιθανά. Θα μπορούσαμε να ενσωματώσουμε ένα υβριδικό σύστημα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lotus Europe, Matt Windle, στο Auto Express. Δεν πρέπει να περιμένουμε κάτι αντίστοιχο με το υπερ-υβριδικό σύστημα των SUV Eletre και Emeya, τα οποία συνδυάζουν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων με ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες εμπρός και πίσω.

Δείτε ακόμα: Lotus Emeya R: Το ηλεκτρικό «τέρας» των 905 ίππων απειλεί την Porsche Taycan!

Με περιορισμούς χώρου στο αμάξωμα μήκους 4.412 χιλιοστών, η πιθανότερη λύση για το Emira, είναι η διάταξη που ακολουθούν η Ferrari 296 GTB και η McLaren Artura, τοποθετώντας έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου. Έτσι ενισχύεται η ισχύς και ανακτάται ενέργεια για μια μικρή μπαταρία.

Lotus: Νέο Emira με 400 ίππους και υβριδική έκδοση στα σκαριά!

Δεν έχει διευκρινιστεί ποιος από τους δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες – ο 2,0 λίτρων της Mercedes-AMG ή ο V6 3,5 λίτρων της Toyota – θα αποτελέσει τη βάση της υβριδικής έκδοσης. Οι δύο επιλογές, αν και διαφορετικές σε χαρακτήρα, προσφέρουν σήμερα 400 ίππους στα SE. «Δεν θέλαμε να μειώσουμε την ισχύ καθόλου», τονίζει ο Windle. «Θα μπορούσαμε να το κάνουμε, αλλά ο κύριος λόγος ήταν η εφαρμογή του κατάλληλου κιβωτίου, όχι η ισχύς». Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, συνδυάζεται με οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, για ταχύτατες αλλαγές και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ., ενώ ο V6 έχει χειροκίνητο, ή εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Για τους πιο απαιτητικούς, το Emira προσφέρεται και σε αγωνιστική έκδοση GT4, με περισσότερη ισχύ από τον V6, σειριακό κιβώτιο και βελτιωμένη αεροδυναμική. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Windle, έχουν εξαντληθεί σχεδόν τα περιθώρια ισχύος στους υπάρχοντες κινητήρες, μέχρι την έλευση της υβριδικής εκδοχής.

Μια έκδοση spider φαίνεται επίσης πιθανή στο μέλλον, καθώς το πλαίσιο έχει εξελιχθεί με επαρκή ακαμψία για ανοιχτή οροφή, όπως παλιά η Elise. Ένα ανοιχτό Emira θα είχε εμπορική επιτυχία στις ΗΠΑ, μια κρίσιμη αγορά, όπου τα κινεζικής παραγωγής Eletre και Emeya δεν διατίθενται λόγω δασμών. Αν και η Volvo, αδελφή εταιρεία, έχει εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα, προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια παραγωγής Lotus εκεί, επιβεβαιώνει ο Windle.

Πηγή: autoexpress.co.uk