Mazda: Η επιστροφή του Wankel είναι πλέον γεγονός

Και επίσημα το νέο Mazda MX-30 R-EV θα χρησιμοποιεί περιστροφικό κινητήρα Wankel, ως γεννήτρια για τη μπαταρία του.

Ακούστε το άρθρο

Έπειτα από χρόνια αναμονής και πολλές φήμες, η Mazda δήλωσε επίσημα ότι θα επαναφέρει τον κινητήρα Wankel στο προσκήνιο. Βέβαια, αυτό δεn σημαίνει ότι θα δούμε να εφοδιάζει κάποια σπορ πισωκίνητη κατασκευή, όπως στο παρελθόν.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρείας, ο περιστροφικός κινητήρας Wankel θα κάνει την εμφάνισή του στο MX-30 R-EV. Το ντεμπούτο του εξηλεκτρισμένου μοντέλου θα γίνει στις αρχές της νέας χρονιάς, στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών.

Το Mazda CX-60 προσφέρει την τέλεια εμπειρία οδήγησης

Ο κινητήρας Wankel ως Range Extender

Ο περιστροφικός κινητήρας δεν θα δίνει κίνηση στο αυτοκίνητο, αλλά θα φροντίζει να φορτίζει την μπαταρία του. Με αυτόν τον τρόπο, θα προσφέρει επέκταση της αυτονομίας (Range Extender) του ιαπωνικού SUV. Η Mazda, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το νέο αυτό σύστημα του ηλεκτρικού μοντέλου.

Ωστόσο, το υπάρχον αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30, είναι εφοδιασμένο με μία μπαταρία χωρητικότητας 35,5 kWh. Αυτή η μπαταρία του προσφέρει αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Έτσι, με τον κινητήρα Wankel αυτό το νούμερο πιστεύουμε ότι θα αυξηθεί αρκετά, με αποτέλεσμα το Mazda MX-30 να μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκτός πόλης.

Mazda2 Bio Concept: Μαγειρικό λάδι και λίπη για καύσιμο

Από πλευράς επιδόσεων, το Mazda MX-30, στην τωρινή του εκδοχή αποδίδει 145 ίππους και 265 Nm ροπής. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα τα διανύει σε 9,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 140 χλμ./ώρα.

Επιπλέον, η μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει ταχυφορτιστή μέχρι 50 kW για φόρτιση από το 10-80% σε περίπου μισή ώρα. Με χρήση μονοφασικού οικιακού wallbox 7,4 kW, φορτίζει σε περίπου έξι ώρες.

Το θρυλικό Mazda RX-8 σήμερα γιορτάζει!

Η σχέση της Mazda με τον κινητήρα Wankel

Η Mazda και ο κινητήρας Wankel έχουν στενή σχέση. Το Cosmo έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1964 ως την πρεμιέρα του περιστροφικού κινητήρα Mazda. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1967 και στη συνέχεια ακολούθησαν τα RX-3 και RX-7.

Ωστόσο, η υψηλή κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές καυσαερίων ήταν βασικά ζητήματα του περιστροφικού κινητήρα. Έτσι, το RX-8 ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο με κινητήρα Wankel και η παραγωγή του σταμάτησε το 2012.

Ωστόσο, σύμφωνα με αυτήν την πρόσφατη ανακοίνωση, η ιαπωνική φίρμα δεν εγκατέλειψε ποτέ τον περιστροφικό κινητήρα. Ελπίζουμε, αν και δύσκολο, στο μέλλον να δούμε τη χρήση αυτού του κινητήρα και σε σπορ κατασκευές. Άλλωστε, η επιστροφή του Wankel με το MX-30 της Mazda, δίνει ελπίδες στους φίλους την αυτοκίνησης

abb_img