Με νέα υβριδική «καρδιά» τα Peugeot 3008 και 5008

Η Peugeot εφοδιάζει τα 3008 και 5008 με ένα νέο ήπια υβριδικό σύστημα, με αποτέλεσμα να προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 15%.

Ακούστε το άρθρο

Το 2023 θα είναι μία «ηλεκτρική χρονιά» για την Peugeot, με την παρουσίαση νέων τεχνολογιών στη γκάμα της. Αυτό θα περιλαμβάνει το νέο υβριδικό σύστημα που σχεδίασε η Stellantis, το οποίο θα είναι διαθέσιμο αρχικά στα μοντέλα 3008 και 5008. Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, το νέο σύστημα θα προσφέρει στα μοντέλα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε ποσοστό 15%.

Πιο συγκεκριμένα, στην κίνηση σε αστικό περιβάλλον, η εταιρεία ανακοινώνει μείωση της κατανάλωσης κατά 2,5 λτ./100 χλμ. Επίσης, σε ανοιχτό δρόμο η μείωση της κατανάλωσης είναι 0,7 λτ./100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο τα νούμερα παραμένουν ίδια. Ανάλογα αξιόλογη είναι και η μείωση των εκπομπών ρύπων, με το νέο υβριδικό σύνολο να παράγει 20 γρ./χλμ. λιγότερο CO2.

Εκτός από τηω οικονομία σε σχέση με τις προγενέστερες βενζινοκίνητες εκδοχές, το νέο υβριδικό σύστημα θα προσφέρει και αυξημένη απόδοση. Μάλιστα, σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει ο συνδυασμός του εξελιγμένου ηλεκτροκινητήρα με τον ανανεωμένο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα.

Test Drive || Peugeot e-2008: Ηλεκτρικός… λέοντας!

Με νέα υβριδική «καρδιά» τα Peugeot 3008 και 5008

Το νέο ήπια υβριδικό σύστημα των Peugeot 3008 και 5008

Κάτω από το καπό των 3008 και 5008 υπάρχει ο 1.200άρης 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης ο οποίος έχει δεχθεί βελτίωση. Πιο συγκεκριμένα, το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο αποδίδει πλέον 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Στον τομέα της μετάδοσης, η Peugeot έχει επιλέξει το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, eDCS6.

Μάλιστα, ο σχεδιασμός του κιβωτίου αποσκοπεί στην αποκλειστική συνεργασία του με υβριδικά συστήματα. Πιο συγκεκριμένα, στο «σώμα» του κιβωτίου η γαλλική φίρμα έχει τοποθετήσει τον ηλεκτροκινητήρα και την ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης. Φυσικά, στόχος είναι η χωροταξική εκμετάλλευση, αλλά και η αμεσότητα της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, χωρίς απώλειες.

Το ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει μέγιστη απόδοση 28 ίππων και 55 Nm ροπής και παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία με χωρητικότητα 432 Wh. Μάλιστα, η Peugeot έχει επιλέξει να τοποθετήσει την εν λόγω μπαταρία κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Peugeot e-Lion: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Με νέα υβριδική «καρδιά» τα Peugeot 3008 και 5008

Πώς συμβάλλει στην οικονομία και στην απόδοση το υβριδικό σύστημα

Όταν το όχημα είναι σε διαδικασία επιτάχυνσης, το ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει πρόσθετη ισχύ στον βενζινοκινητήρα κατά τις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Αντίθετα, στην επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας, φορτίζοντας την μπαταρία των 48V.

Σε υψηλότερες ταχύτητες έως 145 χλμ./ώρα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σταματά όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού. Ωστόσο, αυτό είναι εφικτό μόνο όταν το όχημα είναι με σταθερή ταχύτητα ή όταν επιβραδύνει.

Το νέο Peugeot 508 μπαίνει στην… πρίζα!

Με νέα υβριδική «καρδιά» τα Peugeot 3008 και 5008

Επιπλέον το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης επιτρέπει στα μοντέλα την ηλεκτρική κίνηση για μικρές αποστάσεις ή για ελιγμούς παρκαρίσματος. Φυσικά, η Peugeot έχει προνοήσει για την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου, τοποθετώντας το σύστημα AVAS (Σύστημα Ακουστικής Προειδοποίησης Οχήματος). Προφανώς, η ενεργοποίησή του γίνεται σε χαμηλές ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα.

Test Drive || Peugeot e-208: Το savoir vivre της ηλεκτροκίνησης

Σύμφωνα με την Peugeot, το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης θα πάρει τη θέση του PureTech 130 EAT8. Επιπλέον, θα το δούμε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας όπως τα 208, 2008, 308, 308 SW και 408. Τέλος, η κατασκευή των υβριδικών 3008 και 5008 θα γίνεται στην μονάδα παραγωγής στο Sochaux της Γαλλίας. Στην Ευρώπη, οι νέες υβριδικές εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

abb_img