Οι πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και συγκεκριμένα κατά 65% ανάμεσα στο 2019 και στο 2020, σύμφωνα με στοιχεία των New York Times.
Η δυνατότητα που προσφέρουν τα ποδήλατα για μετακινήσεις με κοινωνική αποστασιοποίηση είναι ένας από τους λόγους για την αυξανόμενη δημοφιλία τους.
Παράλληλα, η μείωση των αυτοκινήτων στο δρόμο, ως αποτέλεσμα της εργασίας από το σπίτι δημιουργούν ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για τους οδηγούς ποδηλάτων.
Επιπροσθέτως, υπάρχουν και προφανή οφέλη για την υγεία από την άσκηση μέσω των ποδηλάτων.
Σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα, πιο ισχυρά δίκυκλα, όπως μοτοσικλέτες ή σκούτερ, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ουσιαστικά κανονικά ποδήλατα τα οποία έχουν ενσωματωμένη μπαταρία και μοτέρ. Αν και βαρύτερα από ένα παραδοσιακό ποδήλατο, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ευκολότερα στην οδήγηση, καθώς ο κινητήρας βοηθάει τον οδηγό.
Υπάρχει επίσης μια αύξηση στη χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων από διάφορα μοντέλα κοινής χρήσης (cycle-share schemes). Ο Covid ανέδειξε τη μικροκινητικότητα σαν μία απαραίτητη υπηρεσία μεταφοράς, καλύπτοντας το κενό από τα μειωμένα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς και βοηθώντας τους εργαζομένους να μετακινηθούν προς την εργασία τους, τόνισε στους New York Times η Samantha Herr, Εκτελεστική Διευθύντρια της Bikeshare Association της Βόρειας Αμερικής.
Electric bike sales are up 145% in the US.
— World Economic Forum (@wef) March 9, 2021
🔎 Learn more about electric transportation: https://t.co/3k6fgYHNBn pic.twitter.com/TIhKKYsFzI
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων αυξάνονται επίσης στην Ευρώπη. Μέχρι το 2030, οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι πιθανό να είναι 47% περισσότερες από ό, τι το 2019, σύμφωνα με ευρωπαϊκούς οργανισμούς ποδηλασίας όπως αναφέρθηκε στο Forbes.
Οι προβλέψεις για την ανάπτυξη δείχνουν ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών ποδηλάτων που πωλούνται κάθε χρόνο στην Ευρώπη θα μπορούσε να αυξηθεί από 3,7 εκατομμύρια το 2019 σε 17 εκατομμύρια έως το 2030.
Στο Forbes αναφέρθηκε ότι εάν αυτές οι προβλέψεις είναι ακριβείς, διπλάσια ποδήλατα από τα αυτοκίνητα θα ταξινομούνται ετησίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ωστόσο, το άρθρο επισημαίνει ακόμα ότι υπάρχουν κενά ασφαλείας στο δρόμο για τους οδηγούς ποδηλάτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων. «Η ανάπτυξη θα είναι δυνατή μόνο με το σωστό ρυθμιστικό περιβάλλον και μια σαφή βιομηχανική στρατηγική σε ολόκληρη την ΕΕ και πέραν αυτής» τόνισε ο Manuel Marsilio, Γενικός Διευθυντής της Συνομοσπονδίας της Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας Ποδηλάτων (CONEBI).
Διαβάστε ακόμα: Η Porsche αποκαλύπτει τα ηλεκτρικά της ποδήλατα
Η CONEBI πιέζει για περισσότερη υποστήριξη στην ποδηλασία σε ολόκληρη την Ευρώπη και προειδοποιεί ότι το συνονθύλευμα των λωρίδων ποδηλάτων και άλλων υποδομών φιλικών προς το ποδήλατο είναι ένα πρόβλημα.
Πόλεις όπως η Κοπεγχάγη έχουν γίνει διάσημες ως τοποθεσίες φιλικές για ποδηλασία, λόγω περιορισμών στο πού μπορούν να πάνε τα αυτοκίνητα, ειδικών λωρίδων ποδηλάτων και οικονομικών κινήτρων, όπως φοροαπαλλαγές, για ποδηλάτες.
Με την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών ποδηλάτων, ενδέχεται να χρειαστεί μεγαλύτερη συνεργασία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα σχετικά με κανονισμούς για τη δημιουργία ασφαλέστερων περιβαλλόντων ποδηλασίας, την ενεργοποίηση προγραμμάτων διαμοιρασμού ποδηλάτων και επίσης για τη διασφάλιση της πρόσβασης σε σημεία φόρτισης όπου είναι απαραίτητο.
Πηγή: weforum.org