Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 24% το 1ο τρίμηνο του 2025

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο, με πτώση στα βενζινοκίνητα και άνοδο για ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα.

Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν πτώση 1,9%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, ενώ τα στοιχεία του Μαρτίου, έδειξαν οριακή μείωση 0,2% σε ετήσια βάση. Το δυσμενές και απρόβλεπτο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τους κατασκευαστές.

Άνοδος για BEV και HEV – Αστάθεια στις προσδοκίες

Παρά τη συνολική κάμψη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 23,9% στο τρίμηνο, φτάνοντας τις 412.997 μονάδες και αποσπώντας μερίδιο αγοράς 15,2%, σε άνοδο από το 12% της περασμένης χρονιάς. Αν και θετικό, το ποσοστό αυτό παραμένει χαμηλότερο, από τις προσδοκίες της αγοράς.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, κατακτώντας την κορυφή των προτιμήσεων με 35,5% του μεριδίου αγοράς. Συνολικά, καταγράφηκαν 964.108 νέες πωλήσεις HEV (+20,7%), χάρη στην ισχυρή ζήτηση σε Γαλλία (+47,5%), Ισπανία (+36,6%), Ιταλία (+15,3%) και Γερμανία (+10,5%).

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 24% το 1ο τρίμηνο του 2025

Οι αγορές της ΕΕ και οι επιδόσεις τους

Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ (Γερμανία +38,9%, Βέλγιο +29,9% και Ολλανδία +7,9%) συνέβαλαν καθοριστικά στην αύξηση των BEV. Αντιθέτως, η Γαλλία κατέγραψε πτώση 6,6%, φανερώνοντας μια διαφορετική δυναμική στη συγκεκριμένη αγορά. Τα plug-in υβριδικά (PHEV), σημείωσαν ήπια άνοδο 1,1% με 207.048 πωλήσεις, αυξάνοντας το μερίδιό τους στο 7,6% από 7,4% το 2024. Η ζήτηση ενισχύθηκε κυρίως στη Γερμανία (+41,8%) και την Ισπανία (+30,7%).

Ραγδαία υποχώρηση για βενζινοκίνητα και ντίζελ

Τα παραδοσιακά καύσιμα, συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία. Οι βενζινοκίνητες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 20,6% το πρώτο τρίμηνο, φτάνοντας τις 779.817 μονάδες και μερίδιο αγοράς μόλις 28,7% (από 35,5% το 2024). Η Γαλλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (-34,1%), ακολουθούμενη από Γερμανία (-26,6%), Ιταλία (-15,8%) και Ισπανία (-9,5%).

Τα ντίζελ οχήματα κατρακύλησαν κατά 27,1%, περιορίζοντας το μερίδιό τους στο 9,5%. Τα ετήσια στοιχεία του Μαρτίου, καταγράφουν μείωση 20,7% για τη βενζίνη και 25,5% για το ντίζελ, επιβεβαιώνοντας την τάση αποχώρησης των καταναλωτών από τα συμβατικά καύσιμα.

Πηγή: ACEA