Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληθαίνουν και το ενδεχόμενο, μίας σύγκρουσης στην οποία θα εμπλέκονται, μεγαλώνει. Είναι λογικό να υπάρχουν… απορίες σχετικά με την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς για τους περισσότερους δεν είναι γνωστές οι δυνητικές επιπτώσεις σε μία τέτοια περίπτωση.
Σε αυτά τα ερωτήματα απαντάει η Mercedes-Benz, η οποία πραγματοποίησε δοκιμές σύγκρουσης, ή αλλιώς Crash Test. Η γερμανική μάρκα τέσταρε 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πιο συγκεκριμένα τη συμπεριφορά τους κατά τη μεταξύ τους σύγκρουση. Να σημειώσουμε ότι σε κάθε ένα από τα μοντέλα, τοποθέτησε 2 ανδρείκελα.
Στην Ελλάδα οι νέες Mercedes-Benz EQE SUV και E-Class
Ποια ηλεκτρικά μοντέλα τέσταρε η Mercedes-Benz;
Μέσω της δοκιμής πρόσκρουσης θέλησε να αποδείξει την ασφάλεια των επιβατών στα ηλεκτρικά της οχήματα, από τη δύναμη της πρόσκρουσης σε περίπτωση σύγκρουσης. Όπως επίσης και από την άποψη της προστασίας των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου.
Πιο αναλυτικά, δοκίμασε τις ηλεκτρικές EQA και EQS SUV. Το Crash Test έλαβε χώρα στο κέντρο δοκιμών πρόσκρουσης της Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη.
Mercedes-Benz: To Drive Pilot είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ
Πώς αντέδρασαν τα ηλεκτρικά μοντέλα;
Τα 2 ηλεκτρικά της Mercedes-Benz συγκρούστηκαν με ταχύτητα 56 χλμ./ώρα. Πολλαπλές κάμερες κάλυπταν τα μοντέλα, τόσο περιμετρικά όσο και κάτω από το γυάλινο δάπεδο, ενώ υπήρχε και φωτισμός από μία εγκατάσταση 100.000 lumens.
Κατά τη σύγκρουση και τα 2 αυτοκίνητα ξεκλείδωσαν αυτόματα τις πόρτες. Επιπλέον, ενεργοποιήθηκαν τα φλας, ενώ βγήκαν από την επιφάνεια των θυρών οι χειρολαβές τους. Επίσης, η σύγκρουση ενεργοποίησε και την αυτόματη κλήση στο κέντρο άμεσης επέμβασης.
Αμέσως μετά τη σύγκρουση, εξειδικευμένοι πυροσβέστες προσέγγισαν τα αυτοκίνητα. Αυτοί έλεγξαν την αυτόματη αποσύνδεση του συστήματος υψηλής τάσης και άρχισαν να συλλέγουν τα δεδομένα τους.
Test Drive || Mercedes-Benz EQA 250+: Αυτονομία Plus!
Με την ασφάλεια των επιβαινόντων τι μέλλει γενέσθαι;
Σε ότι αφορά τις ζημιές που προκάλεσε η σύγκρουση, αυτές ήταν σημαντικές. Αρχικά, υπήρξε παραμόρφωση του ρύγχους των αυτοκινήτων, το παρμπριζ της EQA διαλύθηκε, ενώ υπήρξε και αποκόλληση του εμπρός εσωτερικού τροχού.
Ωστόσο, εσωτερικά δεν υπήρχαν σοβαρές ζημιές σύμφωνα με τους 150 αισθητήρες που κατέγραψαν τα πάντα. Μάλιστα, η ανάλυση των δεδομένων από τους αισθητήρες, απέδειξε ότι υπήρχε πολύ μικρή πιθανότητα τραυματισμού ή θανάτου για τους επιβαίνοντες.
Test Drive || Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC: Πολύ-τέλεια!
Τέλος, ο Μάρκους Σέφερ, της Mercedes-Benz δήλωσε:
«Η ασφάλεια, είναι μέρος του εταιρικού DNA της Mercedes-Benz και ο πυρήνας της δέσμευσής μας προς όλους τους χρήστες του δρόμου. Για εμάς, η προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι ύψιστης σημασίας. Οι πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης, οι οποίες έγιναν με 2 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το φανερώνει. Απέδειξαν ότι όλα τα οχήματά μας έχουν το ίδιο επίπεδο ασφάλειας, ασχέτως της τεχνολογίας κίνησης που διαθέτουν.
Δεν θέλουμε απλώς να μηδενίσουμε τον αριθμό των θυμάτων από τροχαία ως το 2050, ούτε (μόνο) να μειώσουμε στο μισό αυτών που καταγράφηκαν το 2020 ως το 2030. Στόχος μας να μηδενίσουμε ως το 2050 την πιθανότητα εμπλοκής ενός αυτοκινήτου της Mercedes-Benz σε κάθε είδους τροχαίο ατύχημα».
Δείτε και το σχετικό video από το Crash Test: