Τα ηλεκτρικά οχήματα, η ενεργειακή μετάβαση και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου και των υποδομών αποτελούν ήδη δημοφιλή επενδυτικά θέματα, και όχι αδίκως.
Ωστόσο, αυτό που η αγορά μπορεί να εκτιμήσει με βεβαιότητα είναι ότι κάθε μια από αυτές τις πρωτοβουλίες απαιτεί υποδομές που τροφοδοτούνται από έναν μόνο τομέα, την ηλεκτρική παραγωγή και τον εξοπλισμό.
Διαβάστε επίσης: Το 50% των νέων οχημάτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά στις ΗΠΑ έως το 2030
Ο Joshua Pokrzywinski, αναλυτής μετοχών της Morgan Stanley, ο οποίος καλύπτει τον ηλεκτρικό τομέα δήλωσε σχετικά: «Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης στη βιομηχανική οικονομία, αν λάβουμε υπόψη τον αριθμό των τομέων που θα πρέπει να αναπτυχθούν, να επεκταθούν ή να εκσυγχρονιστούν».
Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 70% χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τα θερμικά
Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει μια αγορά 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Μorgan Stanley, η αγορά μετοχών που συνδέονται με τον τομέα της ηλεκτροκίνησης δεν προσφέρει μόνο δυνητικά χαμηλότερο ρίσκο, αλλά είναι επίσης έτοιμη να επωφεληθεί από τη σταδιακή ανάπτυξη πάνω από μια ήδη σταθερή βάση.
Συνολικά, σύμφωνα με την Morgan Stanley τομέας έχει εικοσαετές εύρος ανάπτυξης με 6% περιθώριο για ετήσια ανάπτυξη.
Η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσε ενδεχομένως να δημιουργήσει επιπλέον έσοδα περίπου 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την ηλεκτροκίνηση έως το 2040.
Τα βασικά σημεία τα οποία καθιστούν την ηλεκτροκίνηση, επενδυτική ευκαιρία για την Morgan Stanley
Ο πρώην βοηθός του Thomas Edison, Samuel Insull, έκανε για τη σύγχρονη ηλεκτρική ενέργεια ό,τι έκανε ο H. Ford για την κατασκευή. Χρησιμοποίησε οικονομίες κλίμακας καθιστώντας την ηλεκτρική ενέργεια προσβάσιμη και προσιτή για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Ξεκινώντας μάλιστα στις αρχές του 20ού αιώνα.
Τώρα, με την έλευση της ηλεκτροκίνησης, οι κατοικίες, οι εμπορικές και δημοτικές δομές θα πρέπει να ανανεώσουν τα ξεπερασμένα συστήματά τους. Έτσι θα φορτίσουν ηλεκτρικά οχήματα, αποθηκεύοντας την ηλιακή ενέργεια, και εκσυγχρονίζοντας τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι μετατροπές σε μια «κατά τα άλλα ανέπαφη και ήδη εγκατεστημένη βάση» θα δημιουργήσουν σημαντική, αλλά και διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.
Ο αναλυτής Joshua Pokrzywinski, επισημαίνει:
“Είμαστε σίγουροι για τις μακροπρόθεσμες τάσεις γύρω από την ενεργειακή μετάβαση. Αλλά η υιοθέτηση μεμονωμένων τεχνολογιών μπορεί να συμβεί με διαφορετικό ρυθμό“.
Για παράδειγμα, η ανάπτυξη που έχει να κάμε τη φόρτιση EV θα ξεπεράσει τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Οπότε το 8% των αμερικανικών οχημάτων στο δρόμο θα μπορούσε να είναι ηλεκτρικά.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το κυρίαρχο όχημα, μέχρι το 2045 στις ΗΠΑ. Έτσι οι δαπάνες για φορτιστές και ηλεκτρικές αναβαθμίσεις θα προχωρούν συνεχώς.
Η επιτόπια παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας αυξάνει, επίσης, τη ζήτηση για ηλιακή ενέργεια. Όχι μόνο για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, αλλά και για τα κτίρια των κατοικιών.
Επιπλέον, η μετάδοση και τη διανομή (Τ&Α) στην εξίσωση και η ηλεκτροκίνηση θα αντιπροσωπεύει μια αγορά 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030.
Επίσης, να σημειώσουμε ότι ο τομέας του ηλεκτρικού εξοπλισμού Καπό επιταχύνει τη ζήτηση. Ωστόσο, χρησιμοποιεί, επίσης, μια αποδεδειγμένη τεχνολογία με ελκυστικά περιθώρια ανάπτυξης.
Αυτό είναι καλό για τους Αμερικανούς και τους Ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικού εξοπλισμού χαμηλής και μέσης τάσης. Αλλά και για μερικές άλλες εξειδικευμένες εταιρείες.