Πριν χρόνια, όταν οι μπαταρίες λιθίου μπήκαν στη ζωή μας μέσω των κινητών τηλεφώνων, διαπιστώναμε συχνά ότι είναι ευαίσθητες και ευάλωτες, με την απώλεια ενέργειας να αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο.
Από τότε τα πράγματα άλλαξαν, η τεχνολογία προχώρησε, η χωρητικότητα μεγάλωσε και η διάρκεια ζωής πολλαπλασιάστηκε.
Σήμερα, μία μπαταρία λιθίου χάνει ελάχιστο μέρος της χωρητικότητάς της κάθε φορά που φορτίζεται.
Αυτό συμβαίνει και με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν ότι οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνει κατά μέσο όρο το 2%- 2,5% της χωρητικότητάς τους κάθε χρόνο.
Αυτό -πρακτικά- σημαίνει ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας η μπαταρία ενός αυτοκινήτου θα χάσει από 10% έως 12,5% της χωρητικότητάς της. Έτσι, μετά από πέντε χρόνια, όταν η αρχική αυτονομία είναι 450 χιλιόμετρα, αυτή θα πέσει στα 393 έως 405 χιλιόμετρα.
Οι περισσότερες εταιρείες που διατηρούν στόλους οχημάτων αντικαθιστούν τις μπαταρίες μετά από περίπου 150.000-160.000 χιλιόμετρα ή μέσα σε 8 χρόνια, που για τις περισσότερες εταιρείες ισχύει η εγγύηση.
Σημειώνεται η περίπτωση ενός Tesla Model X από την Καλιφόρνια, που έχασε περίπου το 23% της αυτονομίας του μετά από 530.000 χιλιόμετρα, ενώ τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 χιλιόμετρα.