Με την Audi να παρατηρεί τον βασικό της ανταγωνισμό να παίρνει επικίνδυνη απόσταση, οι γρήγορες και αποτελεσματικές αποφάσεις από μέρους της, κρίνονται αναγκαίες. Ποιο συγκεκριμένα, με την Mercedes EQS και την BMW i7 να έχουν ήδη λάβει τη «εξηλεκτρισμένη» σκυτάλη στην αγορά, η ανανέωση του A8 είναι η μόνη λύση.
Και κάπου εδώ αναλαμβάνει ρόλο ένα από τα τέσσερα πρωτότυπα μοντέλα της «οικογένειας» sphere της γερμανικής φίρμας. Πιο συγκεκριμένα, το grandsphere concept θα δώσει έμπνευση στο τμήμα σχεδιασμού της Audi για το νέο A8. Το πρωτότυπο μοντέλο έκανε την πρώτη εμφάνισή του στο κοινό τον Σεπτέμβριο του 2021, παρουσιάζοντας παράλληλα τα μελλοντικά σχέδια της μάρκας.
Επιπλέον, τα τέσσερα πρωτότυπα οχήματα sphere της Audi, θα αποτελέσουν τη βάση για την κατασκευή των επερχόμενων ηλεκτρικών της μοντέλων. Μάλιστα, σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο της Audi, από το 2026 όλα τα νέα της μοντέλα θα είναι ηλεκτρικά.
Audi activesphere concept: Δημιουργεί έναν δικό του κόσμο!
Αρκετά κοντά το grandsphere στην έκδοση παραγωγής του νέου Audi A8
Η πληροφορία σχετικά με την πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό του νέου Audi A8, ήρθε από τον Marc Lichte, Επικεφαλής του Τμήματος Σχεδιασμού της μάρκας. Πιο συγκεκριμένα, ο Lichte αποκάλυψε στον βρετανικό Τύπο, ότι η έκδοση παραγωγής του Audi A8 είναι πολύ κοντά στο grandsphere.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το γερμανικό πολυτελές μοντέλο θα έχει ως βάση την ηλεκτρική πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE). Από πλευράς διαστάσεων δεν γνωρίζουμε αν θα βρεθεί κοντά σε αυτές του πρωτότυπου μοντέλου, με μήκος 5,35 μέτρα και μεταξόνιο 3,19 μέτρα. Φυσικά, ο εξηλεκτρισμός του Α8, θα του προσθέσει και την ονομασία e-Tron.
Audi grandsphere: Στις υπηρεσίες του Άγιου Βασίλη!
«Δανεικό» και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης από το grandsphere;
Προφανώς, οι τεχνικές πληροφορίες σχετικά με το σύστημα κίνησης του νέου Α8, δεν έχουν δει ακόμα το φως της δημοσιότητας. Όμως, η Audi έχει δώσει κάποια από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του grandsphere concept.
Αρχικά, το πρωτότυπο μοντέλο διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Σύμφωνα με την Audi, τα ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρουν ισχύ 720 ίππων και 960 Nm ροπής. Μάλιστα, το ηλεκτρικά τετρακίνητο grandsphere «φτάνει» τα 100 χλμ./ώρα από στάση, σε σχεδόν 4 δευτερόλεπτα.
Electrikhana: Ken Block και Audi S1 Hoonitron «καίνε» λάστιχο στο Las Vegas
Επιπλέον, στην πλατφόρμα PPE, η Audi ενσωματώνει ένα σύστημα μπαταριών τεχνολογίας 800 Volt. Ειδικότερα, το σύστημα αυτό επιτρέπει ταχεία φόρτιση έως και 270 kW, με το grandsphere να ανακτά ενέργεια για 300 χιλιόμετρα σε 10 λεπτά. Και για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας από το 5% έως το 80% να απαιτεί μόλις 25 λεπτά της ώρας.
Προφανώς, ένα όχημα αυτής της κατηγορίας έχει ως πρωταρχικό στόχο την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Στην περίπτωση του grandsphere, το πρωτότυπο μοντέλο διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα αερανάρτησης. Πιο συγκεκριμένα, μία ομάδα καμερών διαβάζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ρυθμίζει ανάλογα την ανάρτηση για κάθε τροχό.