Ο Mibot ο …τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε βαν!

Το Mibot από την KG Motors είναι ένα υπερ-συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που επαναπροσδιορίζει τις αστικές μετακινήσεις

Ακούστε το άρθρο

Όταν σκεφτόμαστε μικρά ηλεκτρικά οχήματα να κυκλοφορούν σε στενά αστικά δρομάκια, το μυαλό πάει αυτόματα στην Κίνα. Και όχι άδικα, αφού η κινεζική αγορά έχει κατακλυστεί από οικονομικά EV, σχεδιασμένα για πόλεις με αυξημένη κυκλοφορία. Όμως, μια μικρή ιαπωνική startup, η KG Motors, έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, παρουσιάζοντας ένα από τα μικρότερα και πιο ευέλικτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο: το Mibot.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Γνωρίστε το Mibot: Μικρότερο και από τα Kei cars

Το Mibot είναι ένα μονοθέσιο ηλεκτρικό όχημα, μικρότερο ακόμη και από τα διάσημα Kei cars της Ιαπωνίας. Σε διαστάσεις προσεγγίζει το ευρωπαϊκό Citroën Ami, με τόσο μικρό όγκο που σύμφωνα με την KG Motors, χωρά στο πίσω μέρος ενός Toyota HiAce.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Με μήκος μόλις 2.490 χιλιοστά, το Mibot είναι ιδανικό για τις στενές αστικές διαδρομές και τους περιορισμένους χώρους στάθμευσης. Φυσικά, η περιορισμένη του διάσταση συνεπάγεται και περιορισμούς: χωρά μόνο έναν επιβάτη, χωρίς επιπλέον αποθηκευτικό χώρο για αποσκευές.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Mibot: Σχεδιασμένο για τις ανάγκες της πόλης

Ο ιδρυτής της KG Motors, Kazunari Kusunoki, εξηγεί πως η έμπνευση για το Mibot ήρθε από την υπερβολική μεγέθυνση των σύγχρονων αυτοκινήτων. Όπως δηλώνει, «τα σημερινά αυτοκίνητα είναι απλά πολύ μεγάλα» για τις ιαπωνικές πόλεις. Έτσι, στόχος του ήταν να δημιουργήσει κάτι, που να ανταποκρίνεται ρεαλιστικά στις αστικές ανάγκες.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Το Mibot είναι εξοπλισμένο με μια μικρή μπαταρία, που προσφέρει αυτονομία έως 100 χλμ, μια απόσταση επαρκής για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη ή σε μικρές τοπικές διαδρομές. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 60 χλμ./ώρα, στοιχείο που το καθιστά ιδανικό για χαμηλών ταχυτήτων περιβάλλοντα.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Mibot: Ανταγωνιστική τιμή και εντυπωσιακές πρώτες πωλήσεις

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Mibot είναι η προσιτή τιμή του: μόλις 1 εκατομμύριο γιεν (περίπου 6.900 δολάρια). Πρόκειται για ένα κλάσμα της τιμής πολλών συμβατικών EV, ακόμα και πιο φτηνών επιλογών όπως το Slate Auto pickup, που ξεκινά από 28.000 δολάρια.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία ιδρύθηκε μόλις το 2022, η KG Motors έχει ήδη καταφέρει να πουλήσει 2.250 μονάδες. Σε σύγκριση, η Toyota πούλησε περίπου 2.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ιαπωνία το 2024, ενώ η BYD, παρά την παγκόσμια επέκτασή της, κατάφερε να παραδώσει μόλις 2.200 μονάδες στην ίδια αγορά.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Mibot: Ένα πείραμα που εξελίσσεται σε τάση

Η πρώτη παρτίδα παραγωγής για το Mibot περιορίζεται σε 3.300 μονάδες μέχρι τον Μάρτιο του 2027. Αν και περιορισμένη, αυτή η παραγωγή αποτελεί τη βάση για μια μεγαλύτερη επέκταση. Η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει την ετήσια παραγωγή στις 10.000 μονάδες, εφόσον η ζήτηση συνεχίσει να αυξάνεται.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Το Mibot στοχεύει στο κοινό που αναζητά εύκολη και προσιτή μετακίνηση, ιδιαίτερα σε περιοχές με περιορισμένες δυνατότητες στάθμευσης ή σε αγροτικά μέρη που δεν απαιτούν υψηλές ταχύτητες. Επίσης, λόγω της τιμής του, εντάσσεται στην κατηγορία των αγορών παρορμητικής φύσης, όπου κάποιος μπορεί να το αποκτήσει ως δεύτερο όχημα ή εναλλακτικό μέσο καθημερινών μετακινήσεων.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Μπορεί το Mibot να αλλάξει τη στάση των Ιαπώνων απέναντι στα EV;

Η ιαπωνική κοινωνία είναι μέχρι σήμερα διστακτική ως προς τη μαζική αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τον Kusunoki, μέρος αυτής της στάσης οφείλεται και στην επιρροή μεγάλων κατασκευαστών όπως η Toyota, η οποία έχει δηλώσει ότι τα EV δεν είναι η μοναδική λύση. «Οι Ιάπωνες πιστεύουν ό,τι λέει η Toyota», εξηγεί, τονίζοντας ότι πολλοί στη χώρα θεωρούν, ότι τα EV δεν θα αποκτήσουν ποτέ ευρεία αποδοχή.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Ωστόσο, το Mibot έρχεται να προκαλέσει αυτή την αντίληψη, προτείνοντας ένα διαφορετικό μοντέλο αστικής μετακίνησης: λιτό, λειτουργικό, προσβάσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον. Αν συνεχίσει να βρίσκει ανταπόκριση, ίσως ανοίξει τον δρόμο και για άλλες ιαπωνικές startup να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.

Ο Mibot ο ...τρυποκάρυδος, τρυπώνει ακόμη και σε ένα Toyota HiAce!

Ένα μικρό βήμα για το Mibot, ένα μεγάλο άλμα για την ιαπωνική αστική κινητικότητα

Το Mibot δεν είναι απλώς ένα ακόμη μικρό αυτοκίνητο. Είναι μια πρόταση που ανατρέπει τη λογική της υπερκατανάλωσης και της υπερβολής στον χώρο της αυτοκίνησης. Με τις πρώτες ενδείξεις να είναι θετικές και με ένα κοινό που δείχνει να ενδιαφέρεται ολοένα και περισσότερο για πρακτικές λύσεις, το Mibot ίσως καταφέρει να διαμορφώσει ένα νέο πρότυπο για την ηλεκτρική αστική κινητικότητα στην Ιαπωνία και όχι μόνο.

Πηγή: carscoops.com