Ο νέος αμφίδρομος φορτιστής της Renault

H Renault ετοιμάζει έναν νέο ενσωματωμένο φορτιστή για τα μελλοντικά της μοντέλα, ο οποίος θα προσφέρει αμφίδρομη μεταφορά ισχύος στο δίκτυο.

Η τεχνολογία V2G, ή αλλιώς vehicle-to-grid (από το όχημα στο δίκτυο), επιτρέπει στο αυτοκίνητο να γίνει πυλώνας του ηλεκτρικού δικτύου. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρει αμφίδρομη μεταφορά ισχύος, η οποία θα επιτρέψει στα οχήματα της Renault να μεταφέρουν μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας από τη μπαταρία τους. Με αυτόν τον τρόπο θα βελτιώσουν τη λειτουργία του δικτύου και θα αντισταθμίσουν τη διαλειμματική φύση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Σε αυτή την τεχνολογία κάνουν ήδη εντατικές εργασίες η Renault και η Γαλλική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας (CEA). Μάλιστα, σκοπός τους είναι να εξελίξουν τις μελλοντικές τεχνολογίες V2G, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Ειδικότερα, οι δύο φορείς αναπτύσσουν από κοινού μία νέα τεχνολογία ηλεκτρονικού μετατροπέα ισχύος που ενσωματώνεται απευθείας στον φορτιστή του αυτοκινήτου.

Test Drive || Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS MHEV: Οικονομία με στιλ!

Ο νέος αμφίδρομος φορτιστής της Renault

Τα πλεονεκτήματα του νέου ενσωματωμένου φορτιστή της Renault  

Η τεχνολογία αυτή είναι αποτέλεσμα τριών χρόνων έρευνας και προϊόν 11 κοινών ευρεσιτεχνιών, διαθέτοντας πρωτοποριακά υλικά και συμπαγείς διαστάσεις. Μάλιστα, οι πρωτοποριακές του προδιαγραφές επιτρέπουν τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας κατά 30%.

Επιπλέον, σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, συμβάλλουν στην βελτίωση του χρόνου φόρτισης του οχήματος, αλλά και στη μακροζωία της μπαταρίας. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι είναι ένας αμφίδρομος φορτιστής, με την δυνατότητα να αποθηκεύει ενέργεια από το ηλεκτρικό δίκτυο.

Το νέο Renault Espace αλλάζει… κατηγορία

Οι δύο φορείς, έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στο πεδίο των υλικών που απαρτίζουν τους ημιαγωγούς ευρέος χάσματος (wide band-gap semiconductor), όπως το Νιτρίδιο του Γαλλίου (GaN) ή το Καρβίδιο του Πυριτίου (SiC). Μάλιστα, η νέα αρχιτεκτονική καθιστά δυνατή την μείωση, κατά 30%, των απωλειών ενέργειας κατά τη μετατροπή και τον περιορισμό της θερμότητας.

Επιπλέον, η προσπάθεια για τη βελτιστοποίηση των ενεργητικών και παθητικών εξαρτημάτων, μείωσε τον όγκο και το κόστος του φορτιστή. Ειδικότερα, αυτό έγινε εφικτό με υλικά όπως ο φερρίτης και με τη διαδικασία μορφοποίησης με έγχυση, εν ονόματι Power Injection Molding.

Renault και Airbus το «ψάχνουν» για την ηλεκτροκίνηση

Ο νέος αμφίδρομος φορτιστής της RenaultΜε στόχο τη μεγαλύτερη απόδοση και η μεταφορά ενέργειας

Η νέα αρχιτεκτονική σχεδίαση του μετατροπέα ισχύος προσφέρει δυνατότητα φόρτισης έως και 22 kW σε τριφασική λειτουργία. Έτσι, επιτρέπει την ταχύτερη φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου, διασφαλίζοντας παράλληλα τη μακροζωία της και την αποδοτικότητά της.

Επιπλέον, η αμφίδρομη τεχνολογία του φορτιστή συμβάλλει στο γεγονός ότι η ενέργεια που αποθηκεύει η μπαταρία να μπορεί να τροφοδοτήσει το δίκτυο. Ωστόσο, μπορεί να είναι χρήσιμη για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών ενός αυτόνομου σπιτιού. Βέβαια, αυτό είναι λειτουργικό υπό την προϋπόθεση ότι το σπίτι διαθέτει τον ανάλογο εξοπλισμό.

abb_img
spot_img