Οι διάφοροι τύποι φορτιστών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμοι στην αγορά

Οι διάφοροι τύποι φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση σε πολλούς πιθανούς αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ μια από τις πιο μπερδεμένες πτυχές της ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τα πολλαπλά είδη φόρτισης.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που η διαδικασία ανεφοδιασμού τους είναι απλή, για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχουν τουλάχιστον πέντε διαφορετικά είδη φορτιστών, αλλά και διάφοροι κατασκευαστές.

Παρακάτω μπορείτε να γνωρίσετε τα διαφορετικά είδη των φορτιστών που χρησιμοποιούνται για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Τα διαφορετικά είδη των φορτιστών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ev charger

Βύσμα τύπου 1

Το βύσμα τύπου 1 χρησιμοποιείται ευρέως στη Βόρεια Αμερική και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ στην Ευρώπη έχει αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από το βύσμα Τύπου 2.

Θα το βρείτε ακόμα σε ορισμένα παλαιότερα EV, όπως οι εκδόσεις πρώτης γενιάς του Nissan Leaf και του Kia Soul EV, ενώ το plug-in υβριδικό Mitsubishi Outlander PHEV συνεχίζει, επίσης, να το χρησιμοποιεί.

Διαβάστε επίσης: ACEA: Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χλμ.

Αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί μόνο για αργή και γρήγορη φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να δεχτεί οτιδήποτε μεταξύ τριών και επτά kW.

Και επειδή είναι απίθανο να βρείτε έναν δημόσιο φορτιστή με βύσμα τύπου 1, τα ηλεκτρικά οχήματα με αυτό το σύστημα θα πρέπει να έχουν έναν προσαρμογέα που να τους επιτρέπει να συνδέονται σε διαφορετικού τύπου σημεία φόρτισης.

Βύσμα τύπου 2

Το βύσμα τύπου 2 είναι μακράν το πιο κοινό βύσμα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη νομοθεσία της ΕΕ, οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να προσαρμόσουν αυτό το βύσμα στα μοντέλα EV τους, πράγμα που σημαίνει ότι σχεδόν όλα τα δημόσια σημεία φόρτισης θα διαθέτουν βύσμα τύπου 2.

Όπως και ο τύπος 1, αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με αργή και γρήγορη φόρτιση.

Ωστόσο, μπορεί επίσης να χειριστεί τα 22kW που παρέχονται από τριφασικό τροφοδοτικό, αν και θα πρέπει να ελέγξετε ότι το αυτοκίνητό σας μπορεί να δεχτεί αυτή την ισχύ φόρτισης.

Το Tesla Model S και το Model X, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν τροποποιημένο τύπο 2 που τους επιτρέπει να φορτίζουν τόσο στο δίκτυο Supercharger της εταιρείας, όσο και σε οικιακά wallbox.

Σε αντίθεση με την υποδοχή τύπου 1, ο τύπος 2 μπορεί να “κλειδώσει” πάνω στο αυτοκίνητο, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν μπορεί να αποσυνδέσει το αυτοκίνητο, ενώ το φορτίζετε και βρίσκεστε μακριά από αυτό.

Σύστημα συνδυασμένης φόρτισης ή CCS

Το Συνδυασμένο Σύστημα Συνδυασμού, ή CCS όπως συνηθίζεται να ονομάζεται, είναι ο πιο δημοφιλής σύνδεσμος για ταχεία φόρτιση DC (Direct Current).

Τα περισσότερα, νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα EV είναι εξοπλισμένα με αυτόν τον τύπο πρίζας, η οποία ουσιαστικά σας επιτρέπει να φορτίζετε τόσο σε δημόσιο φορτιστή DC, όσο και σε οικιακή μονάδα AC. Αυτό είναι, επίσης, το σύστημα που έχει υιοθετήσει η Tesla στην Ευρώπη.

Ουσιαστικά, συνδυάζει την υποδοχή DC με τον τύπο 2 (CCS Combo 2) ή τον τύπο 1, με το βύσμα DC.

Όταν θέλετε να συμπληρώσετε την μπαταρία σε σταθμό ταχείας φόρτισης (τα περισσότερα θα διαθέτουν και τους δύο τύπους), απλώς τοποθετήστε τη συνδεδεμένη υποδοχή CCS στο αυτοκίνητό σας και, ανάλογα με τον φορτιστή και το όχημα, μπορείτε να δεχτείτε έως και 350kW ρεύμα.

Βύσμα CHAdeMO

Το CHAdeMO είναι η συντομογραφία του ‘Charge de Move’, ένα από τα πρώτα συστήματα ταχείας φόρτισης DC.

Σχεδιασμένο το 2010 στην Ιαπωνία, εξακολουθεί να είναι το σύστημα φόρτισης που προτιμούν οι Honda, Mitsubishi, Nissan, Subaru και Toyota.

Όπως και το σύστημα CCS, το CHAdeMO χρησιμοποιείται για ταχεία φόρτιση και μπορεί να μεταφέρει έως και 400kW.

Σε αντίθεση με τον αντίπαλό του CCS, το CHAdeMO απαιτεί από το αυτοκίνητο να διαθέτει δύο ξεχωριστά βύσματα για γρήγορη και αργή/γρήγορη φόρτιση (το ένα CHAdeMO, το άλλο υποδοχή τύπου 2 ή τύπου 1).

Ενώ το CHAdeMO είναι λιγότερο δημοφιλές στην Ευρώπη από το CCS, έχει ένα θετικό χαρακτηριστικό, τη δυνατότητα να μεταφέρει ηλεκτρικό ρεύμα σε δύο κατευθύνσεις.

Έτσι, ακόμα στις πρώτες ημέρες της, αυτή η τεχνολογία σάς επιτρέπει να χρησιμοποιείτε μέρος του ηλεκτρικού ρεύματος από το πλήρως φορτισμένο EV σας για να τροφοδοτήσετε εν μέρει το σπίτι σας.

ev charger

Οικιακή πρίζα

Σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα φόρτισης από οικιακή παροχή. Αυτός ο φορτιστής απλώς συνδέεται στην πρίζα του σπιτιού σας και συνδέεται σε ένα μικρό  μετασχηματιστή που περιέχει είτε βύσμα τύπου 1, είτε τύπου 2, το οποίο συνδέετε στο αυτοκίνητο.

Συνιστάται ως λύση έκτακτης ανάγκης, επειδή η παρατεταμένη χρήση μπορεί να βλάψει την καλωδίωση του σπιτιού σας.

Επίσης, δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με καλώδιο επέκτασης.

Διαβάστε επίσης: Carge: Το άγχος φόρτισης είναι για εμάς ένα πρόβλημα που καλούμαστε να λύσουμε

Βύσμα CEE

Το βύσμα CEE υπήρξε δημοφιλές σε πολύ πρώιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το G-Wiz. Αναφέρεται στο φις στην παροχή ρεύματος και είναι το ίδιο είδος που χρησιμοποιείται από τα κάμπινγκ για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε τροχόσπιτα.

Μπορείτε να το εγκαταστήσετε στο σπίτι σας, όπου θα αποδίδει αργή φόρτιση 3kW, αλλά έχει το πλεονέκτημα της συμβατότητας με το βιομηχανικό πρότυπο τριών φάσεων για γρήγορη φόρτιση έως 22kW.

Tesla Supercharger

Αυτό το βύσμα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά για τους κατόχους της Tesla.

Όλοι οι φορτιστές διαθέτουν συνδεδεμένα καλώδια και τη συμβατή υποδοχή τύπου 2 για ταχεία φόρτιση.

Με την έλευση του Model 3, το δίκτυο αναπτύσσει, επίσης, τη συνδεσιμότητα CCS.