Οι Γερμανοί προτιμούν το ποδήλατο για να μετακινηθούν

Νέα έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι στην Γερμανία είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τα ποδήλατα αντί για το αυτοκίνητό τους.

Μια νέα έρευνα δείχνει ότι οι Γερμανοί στην πλειοψηφία τους «ψηφίζουν» τα ποδήλατα και τα ΜΜΜ, περισσότερο από τα αυτοκίνητα. Βέβαια με την προϋπόθεση για βελτίωση των υποδομών και της πρόσβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη από την Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW), το 66% θα ήθελε να χρησιμοποιεί ποδήλατο πιο συχνά. Μάλιστα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι και όσοι ζουν σε αγροτικές περιοχές είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιούν ποδήλατο.

Ο ρόλος των ποδηλάτων στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα

Η επέκταση των δικτύων ποδηλασίας, σύμφωνα με την έρευνα, αποτελεί μία αξιόλογη επένδυση. H ποδηλασία μπορεί να επιφέρει συντομότερα την ουδετερότητα από άνθρακα και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής.

Το 2020, οι μεταφορές ήταν υπεύθυνες για το 20% των εκπομπών άνθρακα της Γερμανίας. Με τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, τα επαγγελματικά οχήματα και τα λεωφορεία να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ποσοστού.

Επιπλέον, οι τάσεις κινητικότητας υποδηλώνουν ότι οι Γερμανοί ξοδεύουν όλο και περισσότερο χρόνο στην κίνηση. Μεταξύ 2002 και 2017, ο αριθμός των ημερήσιων διανυθέντων χιλιομέτρων με αυτοκίνητο, σημείωσε αύξηση κατά σχεδόν 20%. Συνολικά έφτανε τα 3,2 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα την ημέρα.

Η έρευνα υπογραμμίζει την κυρίαρχη θέση του αυτοκινήτου ως την μεγαλύτερη πρόκληση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Γερμανίας. Τέλος τονίζει την ανάγκη για επιτάχυνση της στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα, τα ποδήλατα και τα ΜΜΜ.

Τα ηλεκτρικά οχήματα από μόνα τους δεν αρκούν… για ένα «καλό κλίμα»

Από τη μία η μελέτη τονίζει το πόσο σημαντική είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τα οχήματα. Από τη άλλη, υπογραμμίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχετικά αναποτελεσματικά χωρίς τα ποδήλατα και τα MMM.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (54%) δήλωσε ότι θα ήταν πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο εάν είχαν καλύτερη πρόσβαση σε ποδηλατικές υποδομές. Για παράδειγμα, αν είχαν πιο εύκολη πρόσβαση σε ποδηλατοδρόμους, ενοικιαζόμενα ποδήλατα και ασφαλείς χώρους στάθμευσης.

Μάλιστα, η έρευνα εντόπισε ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν τις υψηλότερες δυνατότητες μείωσης των εκπομπών άνθρακα σε μικρές πόλεις και σε αγροτικές περιοχές.

Τα αυτοκίνητα ως σύμβολα κοινωνικής κατάστασης

Η έρευνα δείχνει ότι πολλοί Γερμανοί θεωρούν ακόμη το αυτοκίνητό τους ως σύμβολο επιτυχίας. Η ηλικία και η συμβολική θέση του αυτοκινήτου ήταν καθοριστικές για το 35% των ερωτηθέντων που δεν θέλει να χρησιμοποιήσει ποδήλατο.

Το 40% των νοικοκυριών δεν είναι διατεθειμένα να στραφούν στο ποδήλατο σε καμία περίπτωση. Επιπλέον, το 53% των ατόμων άνω των 70 ετών δεν βλέπουν το ποδήλατο ως κατάλληλη εναλλακτική λύση για το αυτοκίνητό τους.

Θεσσαλονίκη: Αναβάθμιση στο δίκτυο των ποδηλατoδρόμων

Για το 25% των νοικοκυριών που ισχυρίστηκαν ότι δεν θα χρησιμοποιούσαν τα ΜΜΜ, το μέγεθος της πόλης στην οποία ζουν δεν είχε αντίκτυπο στην επιλογή. Ομοίως με την ποδηλασία, η ηλικία και το status ήταν οι πιο σημαντικοί παράγοντες.

Για αυτές τις ομάδες, η έρευνα προτείνει τη βελτίωση της εικόνας της ποδηλασίας και των MMM.

Τέλος, η έρευνα υπογραμμίζει τις τεράστιες δυνατότητες που έχει η ποδηλασία για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Ειδικά στην περίπτωση που η ποδηλασία συνδυάζεται με τη χρήση των ΜΜΜ.

Editorial

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!