Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν γίνει οι ηγέτες στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και των plug-in υβριδικών (PHEV), παρόλο που δεν έχουν εισέλθει στην αμερικανική αγορά, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες παγκοσμίως. Το μυστικό τους; Εστίαση σε άλλες μεγάλες αγορές παγκοσμίως. Σύμφωνα με έρευνα της Rho Motion, οι κινεζικές μάρκες κατέχουν το 76% της παγκόσμιας αγοράς EV και PHEV, χάρη στην επιθετική επέκτασή τους, σε διάφορες περιοχές.
Στην Ευρώπη, η παρουσία τους ποικίλλει ανά χώρα. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, αντιπροσωπεύουν το 4% των πωλήσεων EV, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία φτάνουν το 7% και το 5% αντίστοιχα. Σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Νορβηγία και το Βέλγιο, τα ποσοστά κυμαίνονται από 3% έως 8%. Στην Ισπανία και την Αυστρία, όμως, η επιρροή τους είναι ακόμη μεγαλύτερη, με μερίδιο αγοράς 10% και 11% αντίστοιχα.
Εκτός Ευρώπης, οι Κινέζοι κατασκευαστές απολαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία. Στη Βραζιλία, το 82% των EV και PHEV που πωλήθηκαν το 2024 προέρχονταν από την Κίνα. Παρόμοια ποσοστά παρατηρούνται στην Ταϊλάνδη (77%), το Μεξικό (70%), την Ινδονησία (75%), τη Μαλαισία (52%), το Νεπάλ (74%) και το Ισραήλ (64%). Ακόμη και στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, οι κινεζικές μάρκες έχουν σημαντική παρουσία, με μερίδιο 26% και 15% αντίστοιχα.
Δείτε ακόμα: Το εντυπωσιακό Lynk & Co 08 PHEV έρχεται στην Ευρώπη
Η επιτυχία τους οφείλεται σε δύο βασικούς παράγοντες: πρώτον, πολλές από αυτές τις χώρες δεν διαθέτουν ισχυρή τοπική αυτοκινητοβιομηχανία, γεγονός που διευκολύνει την είσοδο των κινεζικών μαρκών. Δεύτερον, η κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων έχει λάβει τεράστια κρατική υποστήριξη, με επιδοτήσεις που ξεπερνούν τα 231 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2009 έως το 2023. Αυτή η οικονομική ενίσχυση έχει κάνει τα κινεζικά EV και PHEV πιο προσιτά σε τιμή, δίνοντάς τους σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών.