Οι βλάβες που κρύβει το check engine

Το λαμπάκι του check engine, όταν ανάψει, είναι εφιάλτης για κάθε οδηγό. Τι βλάβες μπορεί να κρύβει αυτή η ένδειξη;

Ακούστε το άρθρο

Η συγκεκριμένη ένδειξη μπορεί να ανάψει είτε έχετε στην κατοχή σας καινούργιο, είτε μεταχειρισμένο όχημα. Ως γνωστόν οι προειδοποιητικές λυχνίες στο ταμπλό ενεργοποιούνται για να μας δείξουν ότι κάτι δεν πάει καλά με το όχημά μας. Η πλέον σημαντική είναι αυτή του check engine, το γνωστό σήμα που έχει κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα. Η ενεργοποίησή του επιβάλλει επίσκεψη στο συνεργείο, να συνδεθεί το όχημα με το διαγνωστικό σύστημα και να αποκαλύψει τι πραγματικά συμβαίνει στο αυτοκίνητο.

Πρέπει να απενεργοποιούμε το start/stop;

Ποια μπορεί να είναι τα πιο συχνά προβλήματα που κρύβει η ενεργοποίηση του check engine;

Αισθητήρας λ

Ο αισθητήρας λ ή αισθητήρας οξυγόνου, μετράει την περιεκτικότητα του οξυγόνου στα καυσαέρια του κινητήρα. Με αυτόν τον αισθητήρα, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου παραμετροποιεί τις αναλογίες του καύσιμου μίγματος. Φυσικά για την καλύτερη καύση και πιο «καθαρά καυσαέρια». Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του ο κινητήρας θα λειτουργεί, αλλά θα καίει περισσότερο καύσιμο και θα καταστρέψει διάφορα μέρη, όπως τα μπουζί και ο καταλύτης.

Kακής ποιότητας καυσίμου

Σε αυτή την περίπτωση η λυχνία αναβοσβήνει και είναι μια κατάσταση επικίνδυνη για τη μελλοντική λειτουργία του αυτοκινήτου. Ειδικά στους πετρελαιοκινητήρες, τα μπεκ, η αντλία υψηλής πίεσης και το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF), είναι ευάλωτα στο κακό καύσιμο και η αντικατάστασή τους κοστίζει ακριβά. Επομένως αλλάξτε πρατήριο καυσίμου και σίγουρα φίλτρο.

Καταλύτης

Είναι στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και μετατρέπει το μονοξείδιο του άνθρακα σε διοξείδιο. Έχει διάρκεια ζωής αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, αλλά μπορεί να επηρεαστεί από διάφορους παράγοντες, όπως για παράδειγμα αν αλλάζετε τα λιπαντικά στην ώρα τους.

Τα ανησυχητικά σημάδια ότι ο κινητήρας σου πνέει τα λοίσθια!

Αέρας στο σύστημα καυσίμου

Αν η τάπα δεν είναι καλά σφραγισμένη, υπάρχει η πιθανότητα να μπει αέρας στο σύστημα καυσίμου. Σε αυτή την περίπτωση πάλι θα δεις το check engine να αναβοσβήνει.

Πρόβλημα στην αντλία καυσίμου ή φραγμένο φίλτρο

Ένας μετρητής πίεσης θα χρειαστεί, για τη μέτρηση της πίεσης στην παροχή καυσίμου. Κάτω από 3 bar, η επίσκεψη στο συνεργείο είναι αναγκαία για την επιδιόρθωση του προβλήματος.

Βλάβη στο σύστημα έγχυσης καυσίμου

Τα γνωστά μας μπεκ, αν δεν ψεκάζουν σωστά το καύσιμο, δεν θα λειτουργήσει ομαλά ο κινητήρας. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να γίνει καθαρισμός από τον αντίστοιχο επαγγελματία.

Ρετάρισμα κινητήρα

Είναι το φαινόμενο, όπου για κάποιους λόγους ένας κύλινδρος στον κινητήρα δε δουλεύει. Θα γίνει αντιληπτό μιας και το αυτοκίνητο έχει λιγότερη δύναμη από τη συνηθισμένη, ενώ συχνά υπάρχει έντονος θόρυβος και τρέμουλο του κινητήρα.

Κατεστραμμένο μπουζί

Επειδή χρησιμοποιείται συνεχώς, διάφορα κατάλοιπα από την καύση και άλλες ουσίες προκαλούν γρήγορα την φθορά του, κι έτσι πρέπει να αντικαθίσταται αρκετά συχνά.

Εσείς ξέρετε πότε πρέπει να αλλάξετε αμορτισέρ;

Αισθητήρας μέτρησης μάζας αέρα

Ο αισθητήρας μάζας αέρα (MAF) πληροφορεί την ECU για την μάζα του εισερχόμενου αέρα στους θαλάμους καύσης και είναι σημαντικός για τη στοιχειομετρική ρύθμιση του μίγματος. Εδράζει στον αγωγό εισαγωγής αέρα, μετά το φίλτρο και την πεταλούδα. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του ο οδηγός θα νιώσει τραχύτητα στο ρελαντί, προβλήματα κατά την εκκίνηση, όπως και ξαφνική αλλαγή στη θέση του πεντάλ του γκαζιού.

abb_img