Η Ολυμπία Οδός πρωτοπορεί για μια ακόμη φορά και τοποθετεί πιλοτικά στο οδόστρωμα της σήραγγας «Θησέας» της Κακιάς Σκάλας, ανοιχτόχρωμη επικάλυψη. Με αυτό το έργο συνεχίζει το πολυεπίπεδο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης, το οποίο εφαρμόζει με συνέπεια. Πλέον, τα οχήματα στη οδική σήραγγα περνούν πάνω από την άσπρη άσφαλτο.
Αττική Οδός: Ακριβότερα διόδια σε ώρες αιχμής;
Η Ολυμπία Οδός «επενδύει στις πράσινες υποδομές»
Τα ανακλαστικά χαρακτηριστικά των ανοιχτόχρωμων οδοστρωμάτων, έχουν θετικές συνέπειες συγκριτικά με τα σκουρόχρωμα. Τις συνέπειες αυτές θέλει να αξιοποιήσει η Ολυμπία Οδός, διατηρώντας παράλληλα τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της επιφάνειας κύλισης σε υψηλά επίπεδα.
Η ειδική επιφανειακή επίστρωση στο οδόστρωμα μιας σήραγγας, δημιουργεί ελαφρύ χρωματισμό, φωτίζοντας καλύτερα τον ήδη υπάρχοντα ασφαλτοτάπητα. Επιπλέον, μειώνει το απαραίτητο επίπεδο λαμπρότητας στη σήραγγα, έχοντας προφανώς θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο στη λειτουργία της. Και μάλιστα διπλό.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως: Αλλάζει την κυκλοφορία στην Αττική
Αρχικά, τη μείωση κατανάλωσης της ενέργειας και στη συνέχεια την αποφυγή αντικατάστασης του ασφαλτοτάπητα. Και τα δύο σημαίνουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Και συμφωνούν με την περιβαλλοντική πολιτική και τις δεσμεύσεις των μετόχων της Ολυμπίας Οδού, για το κλίμα και την κυκλική οικονομία.
Βελτίωση και της οδικής ασφάλειας
Εκτός των θετικών επιπτώσεων για το περιβάλλον, αναμένουμε και σημαντικά αποτελέσματα στο επίπεδο οδικής ασφάλειας. Προφανώς, η ανοιχτόχρωμη επιφάνεια του οδοστρώματος θα δημιουργήσει ένα πιο άνετο οδηγικό περιβάλλον.
Επιπλέον, θα υπάρχει ανακλαστικός εξοπλισμός, (π.χ. μάτια γάτας) κάθε 10 μέτρα κατά μήκος του κρασπέδου και στις δύο πλευρές της σήραγγας. Παράλληλα, για τη διατήρηση της αντίθεσης των διαγραμμίσεων στο νέο οδόστρωμα θα υπάρχει ένας συνδυασμός μαύρου πλαισίου με διακεκομμένη λευκή γραμμή στο εσωτερικό του.
Εγνατία Οδός: Νέοι σταθμοί διοδίων και τιμές!
Τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της σήραγγας με το νέο οδόστρωμα, το όριο ταχύτητας θα είναι στα 80 χλμ./ώρα, μέχρι να συνηθίσουν οι οδηγοί την αλλαγή. Τέλος, εάν αυτή η πρακτική έχει επιτυχία όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, τότε θα δούμε την εφαρμογή της και σε άλλες σήραγγες της Ολυμπίας Οδού.