Παράταση και βελτιώσεις στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 FM, αποκάλυψε ότι το κρατικό πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα παραταθεί για τα έτη 2022 και 2023. 

Ανέφερε, επίσης, ότι θα δοθεί βαρύτητα και στις υποδομές φόρτισης, καθώς έχει εξασφαλιστεί κονδύλι από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον συγκεκριμένο σκοπό, ώστε να υποστηριχτεί η εγκατάσταση ταχυφορτιστών.

Οι βελτιώσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

 

Κινούμαι ηλεκτρικά 2

Η κυβέρνηση μάλιστα έχει επεξεργαστεί ένα πακέτο, το οποίο συμπεριλαμβάνει ορισμένες βελτιώσεις, προσαρμογές, αλλά και προσθήκες στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προσφέροντας επιπλέον κίνητρα τόσο για τις εταιρείες, όσο και για τους ιδιοκτήτες ταξί για τους οποίους ενισχύονται τα ποσά των επιδοτήσεων.

Οι εταιρείες μπορούν πλέον να προμηθευτούν έως 10 αντί για τρία οχήματα, ενώ δεν θα υποχρεούνται να αγοράσουν το όχημα μετά την λήξη της χρονομίσθωσης.

Διετή παράταση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» 

«Είναι βέβαιο ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχουν οι πόροι. Ο πρωθυπουργός, εξάλλου. δήλωσε ότι αν χρειαστεί θα βρούμε και άλλους πόρους. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω για τουλάχιστον διετή παράταση του προγράμματος, δεσμεύομαι δηλαδή και για το 2022 και το 2023».

«Έχουμε επεξεργαστεί ένα πακέτο βελτιώσεων στο πρόγραμμα. Παράδειγμα, αυξάνουμε τον αριθμό οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μία επιχείρηση, από τρία στα 10 οχήματα. Καταργείται, επίσης, η υποχρεωτική αγορά του οχήματος μετά την λήξη της χρονομίσθωσης.

Αυξάνουμε τον αριθμό των οχημάτων που μπορεί κάποιος να αποσύρει, επιδοτούμε την εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών και από τα νομικά πρόσωπα, ενώ μέχρι τώρα ίσχυε μόνο για τα φυσικά πρόσωπα.

Προσπαθούμε να αναθεωρήσουμε κάποια στοιχεία του προγράμματος, για να γίνει πιο ελκυστικό, δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή αν το ανώτατο ποσό επιδότησης των 6.000 ευρώ θα αυξηθεί. Θέλουμε να δούμε πώς κατανέμονται οι πόροι».

Διαβάστε επίσης: Enfield 8000: Το πρώτο σύγχρονο ελληνικό ηλεκτρικό Ι.Χ. από τη Σύρο

«Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό ποδήλατο, θα είναι πλέον επιλέξιμο και για νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως οι εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, τα ξενοδοχεία ή εταιρείες διανομών. Και δίνουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στα ταξί, ενισχύοντας τα ποσοστά των επιδοτήσεων».

Ένας χρόνος με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Παρά την επέλαση του κορωνοϊού και των lockdown, φαίνεται ότι οι Έλληνες έχουν την πρόθεση να αγκαλιάσουν την ηλεκτροκίνηση και τις πράσινες μετακινήσεις.

Το 2020 έκλεισε με μερίδιο στις ταξινομήσεις 2,6% και στους πρώτους μήνες του 2021 το ποσοστό έχει ανέβει στο 5,5%.

Επιπλέον, την πενταετία 2015-2019, είχαν κυκλοφορήσει μόνο 1.145 ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους, τη στιγμή που ο ίδιος αριθμός επιτεύχθηκε πλέον, μέσα στη διάρκεια μόλις ενός έτους.

Διαβάστε τις σχετικές δηλώσεις της κυρίας Αλεξάνδρας Σδούκου:

«Σε αυτό το χρόνο έχουμε πετύχει σημαντικά πράγματα που ούτε και εμείς τα περιμέναμε, αν λάβει κανείς υπόψη του την επέλαση του κορωνοϊού και τα δύο lockdown. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο κόσμος αγκάλιασε την ηλεκτροκίνηση και την μετάβαση στις πράσινες μετακινήσεις.

Τα νούμερα δείχνουν ότι το 2020 έκλεισε με μερίδιο στις ταξινομήσεις 2,6% και στους πρώτους μήνες του 2021 το ποσοστό έχει ανέβει στο 5,5%. Αν μάλιστα σκεφτούμε πού ήμασταν 18 μήνες πριν, περίπου στο 0,7%. Ή την τελευταία πενταετία 2015-2019 είχαν κυκλοφορήσει μόνο 1.145 ηλεκτρικά οχήματα και αυτόν τον αριθμό καταφέραμε να τον πιάσουμε μόλις σε ένα έτος. Τα στοιχεία δείχνουν ότι έχει γίνει μία καλή αρχή».

Διαβάστε επίσης: Το πείραμα της Αστυπάλαιας σηματοδοτεί την εκκίνηση της ηλεκτροκίνησης

«Μέσα από τη δέσμη των μέτρων που έχουμε θεσπίσει με το νόμο της ηλεκτροκίνησης, παρέχουμε ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων τα οποία βοηθούν κυρίως τους εταιρικούς στόλους να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με ηλεκτρικά. Μέχρι τώρα το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχει δεχτεί συνολικά κοντά στις 14.000 αιτήσεις. Είναι εξαιρετικά σημαντικό αυτό το γεγονός».

«Το ότι το 74% των αιτήσεων αφορά την επιδότηση ηλεκτρικού ποδήλατου, δείχνει κάτι που δεν το είχαμε έως τώρα ως χώρα. Το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι ένα μέσο που κατά τη διάρκεια της πανδημίας του δόθηκε η ευκαιρία να «συστηθεί» με τον Έλληνα και να μπει στη ζωή του.

Κερδίζει και αυτό χώρο στην άσφαλτο και αναδεικνύει την περιβαλλοντική διάσταση της χρήσης του, στο πλαίσιο της βιώσιμης μικροκινητικότητας. Όπως και τα αυτοκίνητα με τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στο πρόγραμμα, δείχνουν την τάση ότι ο κόσμος σιγά-σιγά αρχίζει να το σκέφτεται».

«Για να πετύχουμε το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να δώσουμε πολύ μεγάλη βαρύτητα στις υποδομές φόρτισης. Το στοίχημα το δικό μας είναι να επιταχύνουμε την εξάπλωση των δημόσια προσβάσιμων φορτιστών.

Για αυτόν το λόγο έχουμε «κλειδώσει» ένα κονδύλι από το Ταμείο Ανάκαμψης που θέλουμε να το διοχετεύσουμε σε επιδοτήσεις για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών, έτσι ώστε να εκλείψει η αγωνία και το άγχος του πού θα φορτίσω αν θέλω να ταξιδέψω».

Πρόσφατα

Δημοφιλή