Πέντε μύθοι για τη χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και τι ισχύει στην πραγματικότητα

Σύμφωνα με μία έρευνα, περισσότερα από 150 εκατομμύρια ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν αγοραστεί παγκοσμίως από το 2003.

Μια άλλη μελέτη από το 2018 διαπίστωσε ότι ο αριθμός αυτός έχει υπερδιπλασιαστεί, όπως και η δημοτικότητα των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες η δημοτικότητά τους έχει εκτοξευθεί, ενώ στην Ευρώπη αναπτύσσεται με σταθερό ρυθμό.

Ο σχεδιασμός και η τεχνολογία του ηλεκτρικού ποδηλάτου έχουν βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια, διασφαλίζοντας ότι περισσότεροι αναβάτες με διαφορετικές ανάγκες μπορούν να επωφεληθούν από την οδήγηση ενός e-bike.

Είτε πρόκειται για γυμναστική, για ομαλή ανάκτηση της φυσικής κατάστασης μετά από ένα ατύχημα, είτε ως μέσο για μετακινήσεις, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο επιτρέπει στους αναβάτες του να απολαύσουν ευχάριστες και χωρίς άγχος βόλτες.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά πράγματα που όλοι μας κάνουμε λάθος, όσον αφορά σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, ουσιαστικά υπάρχουν μερικές κοινές παρανοήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Οι πέντε πιο κοινές παρανοήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα

1) Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πολύπλοκα στη χρήση

Σίγουρα, υπάρχουν περισσότερα τεχνολογικά κομμάτια σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σε σύγκριση με το παραδοσιακό. Ωστόσο, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο εξακολουθεί να είναι ένα… ποδήλατο, και όποιος μπορεί να οδηγήσει ένα παραδοσιακό ποδήλατο, θα μπορεί να οδηγήσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.

Οι νέες τεχνολογίες και εξελίξεις, ωστόσο, έχουν τεθεί, αλλά και εφαρμοστεί, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που παρουσιάζει η σύγχρονη ζωή. Λίγες ημέρες ποδηλασίας στην ουσία αρκούν για να συνηθίσει κανείς ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.

Διαβάστε επίσης: H Bird παρουσίασε το νέο της e-bike

Επίσης, η φόρτιση της μπαταρίας έχει γίνει πλέον ακόμη πιο απλή και βολική τόσο που μπορεί να παρομοιαστεί με τη φόρτιση των κινητών τηλεφώνων. Η προαιρετική χρήση άλλων δυνατοτήτων, όπως η ενσωμάτωση μετρήσεων παρακολούθησης του καρδιακού ρυθμού, πρόκειται επίσης για μια εύκολη υπόθεση.

2) Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι ασφαλή

E bike driver

Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλή. Οι οδηγοί οχημάτων, οι ποδηλάτες και οι πεζοί συχνά θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι επικίνδυνα και ανεπιθύμητα. Ο λόγος για αυτήν την εσφαλμένη αντίληψη μπορεί να είναι προφανής, καθώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι σε θέση να μετακινηθούν πολύ πιο γρήγορα στην περίπτωση που ο αναβάτης το αποφασίσει.

Ωστόσο, αυτές οι κοινές παρανοήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν αποδειχθεί ψευδείς, καθώς δεν υπάρχουν δεδομένα, τα οποία να αποδεικνύουν ότι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο είναι πράγματι επικίνδυνο.

Έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές μελέτες, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η οδήγηση ενός e-bike είναι ασφαλής και όλοι κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα.

Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο είναι εξίσου ασφαλές με οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς.

Μάλιστα, η ίδια έρευνα φαίνεται να δείχνει ότι ένα e-bike, είναι ακόμα πιο ασφαλές από ένα παραδοσιακό ποδήλατο.

3) Η οδήγηση ηλεκτρικού ποδηλάτου είναι “εικονική”

E-bike & car

Αυτή η αντίληψη προέρχεται συχνά από άτομα με ανεπαρκή πληροφόρηση που τους αρέσει να χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ως μορφή άσκησης, αντί για να οδηγήσουν ένα σκούτερ ή ένα μοτοποδήλατο.

Ωστόσο, τα ηλεκτρικά ποδήλατα απλά βοηθούν στο πεντάλ, πράγμα που σημαίνει ότι ενώ ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να αυξήσει την ταχύτητά, ο αναβάτης είναι αυτός που θα πρέπει να κάνει πετάλι. Πρόκειται πράγματι για μια μορφή άσκησης, καθώς απαιτείται η ίδια κίνηση που είναι απαραίτητη και στα παραδοσιακά ποδήλατα.

Άλλωστε, μπορεί να οριστεί το επίπεδο βοήθειας που θέλει ο αναβάτης να δώσει το ηλεκτρικό ποδήλατο, οπότε υπάρχει ακόμα και η επιλογή να κάνει πεντάλ σχεδόν όσο δύσκολα θα έκανε εάν οδηγούσε ένα απλό, παραδοσιακό ποδήλατο.

Εκτός από αυτό, έρευνα έχει δείξει ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα δίνουν στους αναβάτες τους ως αποτέλεσμα ένα 90% της προπόνησης που δίνει ένα παραδοσιακό ποδήλατο, ενώ μια άλλη έρευνα έδειξε ότι με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο οι αναβάτες ανεβάζουν σχεδόν κατά 50% τις φορές που το χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια ενός μήνα σε σχέση ένα παραδοσιακό ποδήλατο.

Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος χρήσης ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου είναι πέντε φορές την εβδομάδα, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για ένα παραδοσιακό ποδήλατο είναι μόλις τρεις φορές την εβδομάδα.

4) Τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι για τους ηλικιωμένους

E-bike helmet

Άλλη μία κοινώς λανθασμένη αντίληψη που κυριαρχεί σχετικά με το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι ότι προορίζεται για χρήση κυρίως από ηλικιωμένους, λόγω της πρόσθετης ευκολίας και του χειρισμού που προσφέρει.

Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν ισχύει. Ενώ είναι αλήθεια ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ευκολότερα στην οδήγηση, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι προορίζονται μόνο για τους ηλικιωμένους.

Η αξιοπιστία του το καθιστά μια αξιόλογη επιλογή για καθημερινές μετακινήσεις και βόλτες στο βουνό και ανεξαρτήτως ηλικίας ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σίγουρα μπορεί να συνεισφέρει περισσότερο στον παράγοντα “αναψυχή”.

5) Οι μπαταρίες είναι αναξιόπιστες

E-bike19

Αν και αυτό μπορεί να ισχύει για τα ηλεκτρικά ποδήλατα που παρήχθησαν τη δεκαετία του ’90, είναι εντελώς λάθος σε ό,τι αφορά στις μπαταρίες των e-bikes που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας.

Διαβάστε επίσης: Τα e-bikes ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο

Με μια πλήρη φόρτιση και με πλήρη υποβοήθηση, η μπαταρία 400-500Wh μπορεί να καλύψει έως και 80 χλμ προτού χρειαστεί επαναφόρτιση, ενώ μια μπαταρία 3kW μπορεί να φτάσει τα 640 χλμ.

Πρόσφατα

Δημοφιλή