Ποια αυτοκίνητα μπορούν να “φτάσουν πιο μακριά” τον χειμώνα;

Ο χειμώνας είναι μια απαιτητική περίοδος για όλα τα αυτοκίνητα. Τα βενζινοκίνητα παρουσιάζουν υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερη αυτονομία.

Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνουν συνεχώς τη δημοτικότητά τους στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να καταγράφουν διαρκώς ανοδική πορεία. Στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο έως και τον Νοέμβριο του 2021 οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων κατέλαβαν το 22,9%, με τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών να είναι στραμμένα προς αυτή την κατεύθυνση, βγάζοντας συνεχώς νέα υβριδικά μοντέλα.

Το μυστικό της επιτυχίας των πωλήσεων αυτής της κατηγορίας είναι ότι λειτουργούν για πολλά χιλιόμετρα μέσα στις πόλεις, περιορίζοντας δραστικά τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα αυτοκίνητα με υβριδικό σύστημα κίνησης χρησιμοποιούν τον ηλεκτροκινητήρα τους για το 77% του χρόνου λειτουργίας τους σε αστική λειτουργία

Έτσι, παρουσιάζουν ένα πιο οικολογικό πρόσωπο, χωρίς οι ιδιοκτήτες να αναγκάζονται να βάλουν τα αυτοκίνητά τους στην πρίζα. Στα υβριδικά μοντέλα ο ηλεκτροκινητήρας παίζει υποστηρικτικό ρόλο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό αποτελεί και το κλειδί της επιτυχίας, αφού καταφέρνουν να έχουν υψηλή απόδοση, χαμηλές εκπομπές ρύπων και μεγάλη οικονομία καυσίμου.

Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από πολωνικές επιστημονικές ομάδες από το Πόζναν και την Κρακοβία δείχνει ότι αυτοκίνητα με υβριδικό σύστημα κίνησης (HEV) χρησιμοποιούν τον ηλεκτροκινητήρα τους για το 77% του χρόνου λειτουργίας τους σε αστική λειτουργία.

Με επιδέξιο στυλ οδήγησης, μπορούν να ρίξουν τις καταναλώσεις καυσίμου κάτω από τα 4 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα, όταν αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας καταγράφουν καταναλώσεις κοντά στα 7- 8 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα.

Οι δυσκολίες που φέρνουν οι κρύες ημέρες του χειμώνα για όλα τα αυτοκίνητα

Ο χειμώνας είναι μια απαιτητική περίοδος για όλα τα αυτοκίνητα. Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αισθητά μικρότερη αυτονομία.

Ένα υβριδικό αυτοκίνητο που συνδυάζει και τους δύο τύπους κινητήρων (κινητήρα εσωτερικής καύσης και μικρή μπαταρία) παρουσιάζει και αυτό μεγαλύτερες καταναλώσεις, με την μπαταρία να μειώνει την αυτονομία της.

Σε ήπιους χειμώνες, συχνά ο ηλεκτροκινητήρας είναι εκείνος που ξεκινά πρώτος το υβριδικό αυτοκίνητο. Λόγω του απλού του σχεδιασμού, λειτουργεί ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες και μπορεί να πετύχει άμεσα τη μέγιστη ισχύ, σε αντίθεση με έναν συμβατικό κινητήρα που θα πρέπει πρώτα να φτάσει στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας κατά την οδήγηση.

winter

Παρά το γεγονός ότι οι μπαταρίες στα υβριδικά αυτοκίνητα είναι ανθεκτικές σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, έχουν και αυτές απώλεια ενέργειας. Είναι γνωστό ότι τον χειμώνα οι μπαταρίες δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως γίνεται τους ζεστούς μήνες.

Τέσσερις κανόνες για καλύτερη λειτουργία των υβριδικών αυτοκίνητων το χειμώνα

Οι κατασκευαστές αυτού του τύπου αυτοκινήτων εγγυώνται την απρόσκοπτη εκκίνηση και λειτουργία τους ακόμη και σε θερμοκρασίες έως -30 ° C. Όμως σε ακραίες συνθήκες τα έξυπνα συστήματα ενεργοποιούν πρώτα το βενζινοκινητήρα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του οδηγού που μεταξύ άλλων είναι η λειτουργία του κλιματισμού προκειμένου να ζεσταθεί η καμπίνα των επιβατών.

Η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου το χειμώνα είναι πραγματικότητα για όλους τους οδηγούς. Οι παράγοντες που συμβάλουν σε αυτό το φαινόμενο, είναι η υψηλότερη αντίσταση κύλισης, η θέρμανση αυτοκινήτου και γενικά οι δύσκολες συνθήκες οδήγησης.

Η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι άμεσο αποτέλεσμα του τρόπου λειτουργίας τους. Τα λιπαντικά και το λάδι που απαιτούνται για την συντήρησή τους σε λειτουργία πυκνώνουν, γεγονός που προκαλεί μεγαλύτερη αντίσταση στον κινητήρα, άρα περισσότερη ενέργεια για να φθάσει η θερμοκρασία τους μεταξύ 80 και 90 ° C.

Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο το χειμώνα

Επειδή τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, έχουν και αυτά μεγαλύτερες απώλειες με αποτέλεσμα περισσότερες εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα θερμανθεί ελαφρώς πιο αργά (λόγω κρύου), γεγονός που σημαίνει επιπλέον απώλεια ενέργειας.

Υπολογίζεται ότι κατά τη χειμερινή περίοδο η κατανάλωση καυσίμου ενός υβριδικού αυτοκινήτου αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 15% και αυτή ενός αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης κατά 10%.

Συμβουλές από την Jeep για άνετες και ασφαλείς χειμερινές εξορμήσεις

Ωστόσο, η μπαταρία στο υβριδικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να φορτίζεται συνεχώς κατά το φρενάρισμα και την οδήγηση με σταθερή χαμηλή ταχύτητα, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές θερμοκρασίες.

Φυσικά τα επόμενα χρόνια όπου η ηλεκτροκίνηση θα ανεβάσει επίπεδο, είναι βέβαιο ότι θα δούμε μπαταρίες που θα παρέχουν μεγαλύτερα επίπεδα αυτονομίας και στις κρύες ημέρες του χειμώνα και θα παρέχουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο χιλιομετρικής κάλυψης ικανοποιώντας τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του οδηγού.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!