Ποιες εταιρείες έλαμψαν με την απουσία τους στην Σανγκάη και ποιες έκλεψαν την παράσταση!

Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης κατέρριψε ρεκόρ συμμετοχών, αλλά ηχηρές απουσίες από Hyundai, Kia, Genesis, Jaguar και άλλες μάρκες

Ακούστε το άρθρο

Η διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης για το 2025. υποδέχτηκε σχεδόν 1.000 εκθέτες από την Κίνα και το εξωτερικό, καταγράφοντας νέο ρεκόρ συμμετοχών. Ωστόσο, μέσα στο πλήθος των εκθεσιακών αιθουσών, όπου κυριάρχησαν τα οχήματα νέας ενέργειας, η απουσία αρκετών κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών δεν πέρασε απαρατήρητη, μια εξέλιξη που ίσως προαναγγέλλει μεγάλες ανακατατάξεις στην παγκόσμια αγορά.

Ποιες εταιρείες έλαμψαν με την απουσία τους στην Σανγκάη και ποιες έκλεψαν την παράσταση!

Για πρώτη φορά από το 2002, οι κορεατικές μάρκες Hyundai, Kia και Genesis δεν συμμετείχαν στην κορυφαία κινεζική Έκθεση Αυτοκινήτου, αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη πτώση του μεριδίου τους στην Κίνα, το οποίο άγγιξε μόλις το 1,6% στο τέλος του 2024. Παρά την απουσία της από την έκθεση, η Beijing Hyundai διοργάνωσε ξεχωριστή παρουσίαση, αποκαλύπτοντας την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική της πλατφόρμα SUV, το ELEXIO, και ανακοινώνοντας τη στρατηγική «Στην Κίνα για την Κίνα».

Ποιες εταιρείες έλαμψαν με την απουσία τους στην Σανγκάη και ποιες έκλεψαν την παράσταση!

Η Genesis από την πλευρά της προετοιμάζει τη «δεύτερη φάση» της παρουσίας της στην κινεζική αγορά, δίνοντας έμφαση στην αναβάθμιση υπηρεσιών και προϊόντων. Αίσθηση προκάλεσε επίσης η απουσία γαλλικών και βρετανικών εταιρειών όπως οι Citroën, Peugeot, Jaguar και Land Rover. Η τελευταία προτίμησε να πραγματοποιήσει δική της εκδήλωση, παρουσιάζοντας τη στρατηγική της, για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα.

Ποιες εταιρείες έλαμψαν με την απουσία τους στην Σανγκάη και ποιες έκλεψαν την παράσταση!

Στον τομέα των υπερπολυτελών οχημάτων, η φετινή διοργάνωση φάνηκε πιο… φτωχή: Maserati, Lamborghini και Rolls-Royce απείχαν, ενώ μόνο οι Bentley και Porsche έδωσαν το «παρών». Η εξέλιξη αυτή συμβαδίζει με τη ραγδαία πτώση στις πωλήσεις πολυτελών μοντέλων στην Κίνα, η οποία έφτασε το -53% για αυτοκίνητα άνω του 1 εκατομμυρίου γιουάν, το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ποιες εταιρείες έλαμψαν με την απουσία τους στην Σανγκάη και ποιες έκλεψαν την παράσταση!

Αντίθετα, οι κινεζικές μάρκες, εκμεταλλεύτηκαν το σκηνικό. Η premium μάρκα Yangwang της BYD ηγήθηκε των πολυτελών παρουσιάσεων, ενώ το Maextro S800 έκανε εντυπωσιακή πρεμιέρα, στοχεύοντας σε κοινό τύπου Maybach και Rolls-Royce.

Ποιες εταιρείες έλαμψαν με την απουσία τους στην Σανγκάη και ποιες έκλεψαν την παράσταση!

Απουσίες υπήρξαν και στον χώρο των κινεζικών startups ηλεκτρικών οχημάτων, με τις HiPhi, Jiyue και Neta να μένουν εκτός λόγω σοβαρών οικονομικών δυσκολιών, η HiPhi μάλιστα μπήκε σε διαδικασία πτώχευσης. Αντίθετα, εταιρείες όπως η Xiaomi Automotive, η Leapmotor (με τη στήριξη της Stellantis) και η Huawei με τη μάρκα HIMA, συγκέντρωσαν έντονο ενδιαφέρον, εκπροσωπώντας το νέο κύμα τεχνολογικής καινοτομίας στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.

Πηγή: carnewschina.com