Ένα από τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα που δημιουργούνται στις συζητήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι η αυτονομία τους. Μάλιστα, πιθανότατα αποτελεί και ένα από τους πιο σημαντικούς λόγους, ώστε κάποιος είναι διστακτικός στην αγορά ενός τέτοιου οχήματος. Τώρα, η Porsche δήλωσε ότι μελετά μία νέα τεχνολογία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ανακοινώνοντας ότι θα προσφέρουν αυτονομία στα μοντέλα της, που θα φτάνει τα 1.300 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία είναι σε αρχικό στάδιο, όμως τα πρώτα αποτελέσματα είναι αρκετά ενθαρρυντικά. Μάλιστα, δείχνουν ότι η βελτίωση του τομέα της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι σχετικά κοντά. Επιπλέον, η νέα τεχνολογία μπαταριών, εκτός από την αυτονομία, θα έχει και επιπλέον θετικά στοιχεία. Όπως για παράδειγμα, οι συντομότεροι χρόνοι επαναφόρτισης του οχήματος, επιτυγχάνοντας υψηλότερη ισχύ φόρτισης.
Αυτή είναι η νέα Porsche Cayenne!
Τι πιστεύει η Porsche σχετικά με την νέα γενιά μπαταριών;
Σύμφωνα με την γερμανική φίρμα, η αντικατάσταση του λιθίου με πυρίτιο στην άνοδο της μπαταρίας, θα έχει διπλό όφελος. Πιο συγκεκριμένα, η επέμβαση αυτή θα μπορεί να της προσφέρει έως και 10πλάσια χωρητικότητα. Επιπλέον, η μπαταρία θα έχει παράλληλα τη δυνατότητα να φορτίζει έως το 80%, σε λιγότερο από 15 λεπτά. Προφανώς, αυτά τα χαρακτηριστικά θα έλυναν για πάντα το πρόβλημα στην αναμονή της φόρτισης.
Ωστόσο, η τεχνολογία αυτή, δημιουργεί προς το παρόν κάποιους ενδοιασμούς. Μάλιστα, η Porsche αναφέρει ότι η άνοδος πυριτίου δημιουργεί κάποια συγκεκριμένα προβλήματα κατά τη λειτουργία. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στα σωματίδια πυριτίου, τα οποία διαστέλλονται κατά 300%, όταν απορροφούν λίθιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τη σημαντική μείωση της ζωής της μπαταρίας, άρα και την απόδοσής της.
Porsche: Η πρώτη ηλεκτρική Boxster καταφθάνει
Προς το παρόν, οι εργασίες της Porsche πάνω σε αυτόν τον τομέα, περιορίζονται σε μπαταρίες με άνοδο πυριτίου έως 80%. Παράλληλα, η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει το ποσοστό νικελίου στην κάθοδο, επιτυγχάνοντας καλύτερες επιδόσεις φόρτισης.
Η ιδέα πίσω από το λογότυπο της Porsche
Αλλά το μεγάλο βήμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνει από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ειδικότερα, σε αυτό θα συμβάλλει η χρήση μιας μήτρας στερεού ηλεκτρολύτη στη θέση ενός υγρού ηλεκτρολύτη. Έτσι, οι μπαταρίες αυτές θα είναι όχι μόνο ελαφρύτερες αλλά και πιο συμπαγείς. Επιπλέον, η έλλειψη υγρού θα τις καταστήσει πιο σταθερές και λιγότερο επικίνδυνες για πυρκαγιά.