Η ιδέα πίσω από το λογότυπο της Porsche

Το έμβλημα της Porsche αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα εταιρειών στον κόσμο, όμως η ιστορία του είναι άγνωστη σε πολλούς.

Ακούστε το άρθρο

Αναφέροντας τη λέξη «Porsche», ακόμη και αυτοί που δεν ανήκουν στην κατηγορία των φίλων του αυτοκινήτου, αντιλαμβάνονται ότι αναφέρεσαι στα πιο αναγνωρίσιμα sports cars του πλανήτη. Είναι ένα όνομα γνωστό σε όλες τις ηλικίες ανθρώπων, από 5 έως 105 χρονών.

Επιπλέον, σου φέρνει απευθείας την εικόνα στο μυαλό ενός πολυτελούς σπορ αυτοκινήτου, με πίσω επίπεδο κινητήρα και κίνηση στον «σωστό» άξονα. Όμως, το κατά τα άλλα, άμεσα αναγνωρίσιμο λογότυπο έχει και αυτό τη δική του ιστορία, την οποία λίγοι γνωρίζουν.

Porsche: Η πρώτη ηλεκτρική Boxster καταφθάνει

Η ιδέα πίσω από το λογότυπο της Porsche Πώς προέκυψε το λογότυπο της Porsche;

Η ιστορία ξεκινάει τον Μάρτιο του 1951. Η Porsche και ο Ottomar Domnick, γιατρός της Στουτγάρδης και αρχικός πελάτης της Porsche, προσεγγίζουν τις γερμανικές ακαδημίες τέχνης. Μάλιστα, διοργανώνουν έναν διαγωνισμό σχεδιασμού και δίνουν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να κερδίσουν 1.000 γερμανικά μάρκα. Όμως, κανένα από τα σχέδια δεν τους «κερδίζει».

Βέλγος ανεβάζει μία Porsche 919 Hybrid στο μπαλκόνι του

Στη συνέχεια, ο Αυστριακής καταγωγής Max Hoffman, ιδιοκτήτης της Hoffman Motor Company, δίνει την τελική ώθηση. Ο Hoffman κάνει εισαγωγή ευρωπαϊκών σπορ αυτοκινήτων και έχει ήδη… «όνομα» στον χώρο.

Σε ένα επαγγελματικό δείπνο με τον Ferry Porsche, στη Νέα Υόρκη στα τέλη του 1951, ο εισαγωγέας επαναφέρει το θέμα στο προσκήνιο. Μάλιστα, αναφέρει πόσο σημαντικό είναι να αναπτυχθεί ένα έμβλημα για τη μάρκα. Φυσικά, θα πρέπει να είναι ελκυστικό οπτικά και να δημιουργεί ακόμη περισσότερη ταυτότητα.

Η στιγμή του εμβλήματος της Porsche είχε φτάσει

Στις 27 Δεκεμβρίου 1951 ο Ferry Porsche γράφει: «Κέντρο τιμονιού με την επιγραφή “Porsche” και το οικόσημο της Στουτγάρδης ή κάτι παρόμοιο».

Μάλιστα, στη Γερμανία, αναθέτει στον σχεδιαστή Franz Xaver Reimspiess, να δημιουργήσει ένα εμπορικό σήμα. Προφανώς, αυτό θα πρέπει που αντικατοπτρίζει συμβολικά τις ρίζες της εταιρείας, καθώς και την ποιότητα αλλά και τον δυναμισμό των προϊόντων της.

Οι Porsche Taycan έγιναν 100.000!

Το αποτέλεσμα είναι το έμβλημα που υπάρχει σήμερα πάνω στα μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Αν και τώρα είναι στο πέμπτο στάδιο εξέλιξής του, το έμβλημα έχει υποστεί μικρές αναθεωρήσεις. Σκοπός, ήταν παραμείνει σύγχρονο, χωρίς να χάσει τίποτα από την ουσία του.

Ξεκινώντας από το πάνω μέρος, το έμβλημα διαθέτει το όνομα της μάρκας με χρυσά γράμματα. Επιπλέον, στο κέντρο του, υπάρχει μία ασπίδα που περιλαμβάνει ένα άλογο, όρθιο στα πίσω του πόδια. Μάλιστα, η ασπίδα περιβάλλεται από κόκκινες και μαύρες γραμμές, από το οικόσημο της Στουτγκάρδης.

Τέλος, η ονομασία της πόλης είναι με χρυσά γράμματα στην ασπίδα, ενώ τα κέρατα ελαφιού διαγώνια στο έμβλημα, προέρχονται από το οικόσημο του WürttembergHohenzollern.

abb_img