Porsche Macan: Δοκιμάζεται και «ηλεκτρίζει»

Η Porsche υποβάλλει σε σκληρές δοκιμές -υπό κανονικές συνθήκες- την ηλεκτρική Macan, λίγο πριν κάνει την εμφάνισή της εντός του 2024.

Ακούστε το άρθρο

Τα πρωτότυπα της αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Macan, υποβάλλονται σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών, και μας προετοιμάζουν για την επόμενη ηλεκτρική γενιά της. Η γερμανική μάρκα, χρησιμοποιεί καμουφλαρισμένα πρωτότυπα για να τεστάρει τις αντοχές του επερχόμενου ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο σύμφωνα με το πρόγραμμα της εταιρείας είναι προ το πυλών.

Επιπλέον, πραγματοποιεί προσομοιώσεις σε εικονική πραγματικότητα, καθώς και αεροδυναμική σήραγγα. Μέσω αυτών των δοκιμών, τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι πιο ακριβή. Έτσι, αποκτούν και σημαντικότερο ρόλο στις δοκιμές.

Porsche Macan: Η ατμόσφαιρα σπορ και ηλεκτρισμένη!

Η Posche Macan φουλ αεροδυναμική

Πιο συγκεκριμένα, η νέα ηλεκτρική Macan θα διαθέτει αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, όπως το αυτόματα εκτεινόμενο πίσω spoiler και ενεργά πτερύγια στις μπροστινές εισαγωγές αέρα. Στο κάτω μέρος του, υπάρχουν αεροδυναμικά βοηθήματα είναι εύκαμπτα, προσφέροντας χαμηλή αντίσταση αέρα.

Μάλιστα, σε κανονική πορεία η Macan προσαρμόζει αυτόματα τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά της, με το πίσω spoiler να μετακινείται στη θέση Εco. Όσον αφορά τα πτερύγια αέρα, αυτά κλείνουν, ενώ το ύψος του σασί χαμηλώνει. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, θα το κάνουν ένα από το αεροδυναμικά SUV. Επιπλέον, αυτά θα έχουν μεγάλη επίδραση στη βελτίωση της αποδοτικότητας, με την αυτονομία να ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα.

Porsche Macan: Ένα βήμα πριν τον εξηλεκτρισμό της

Από αυτονομία πως πάμε;

Πέρα από την αυτονομία, η επικείμενη ηλεκτρική Macan θα υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση με έως 270 kW. Το επίπεδο φόρτισης πηγαίνει από 10% σε 80% μέσα σε λιγότερο από 22 λεπτά σε σταθμούς 400 Volt. Μάλιστα, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging».

Αυτή χωρίζει την μπαταρία 800 Volt σε 2 μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400 Volt. Με αυτόν τον τρόπο η φόρτιση είναι εξαιρετικά αποδοτική, με έως και 150 kW, χωρίς να είναι απαραίτητος πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η φόρτιση AC είναι εφικτή με έως και 11 kW.

Porsche: Στόχος οι 80.000 ηλεκτρικές Macan το χρόνο!

Μέχρι 612 ηλεκτρικούς ίππους

Επιπλέον, η πιο ισχυρή έκδοση της ηλεκτρικής Macan διαθέτει 2 ηλεκτρικούς κινητήρες, αποδίδοντας 612 ίππους και 1.000 Nm ροπής. Για την εγγύηση της καλύτερης ισορροπίας μεταξύ των υψηλών επιδόσεων και της άνεσης η Macan διαθέτει το σύστημα ενεργής ανάρτησης Porsche Active Suspension Management. Ουσιαστικά, αυτό διαθέτει τεχνολογία 2 βαλβίδων στα αμορτισέρ, αερανάρτηση, εγκάρσιο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και τετραδιεύθυνση.

Το νέο ηλεκτρικό SUV της Porsche το 2027

Σε δηλώσεις του, ο Jorg Kerner, αντιπρόεδρος της γκάμας της Macan, τόνισε:

«Όταν σχεδιάζουμε ένα νέο μοντέλο, αυτό που προέχει είναι η δυναμική και η ακρίβεια οδήγησης. Αυτό σημαίνει Porsche. Είναι στο DNA μας. Αλλά εξίσου σημαντική είναι και η αποδοτικότητα και το design.

Η πρόκληση για μας ήταν να διαφυλάξουμε την ταυτότητα της επιτυχημένης σειράς μοντέλων Macan ικανοποιώντας παράλληλα τις απαιτήσεις αεροδυναμικής για να διασφαλίσουμε υψηλή αποδοτικότητα και, άρα, μεγάλη αυτονομία.

Ήταν, επομένως, σημαντικό να υπάρχει στενή συνεργασία μεταξύ των επικεφαλής των δύο ομάδων κατά τα στάδια ανάπτυξης στο τμήμα σχεδιασμού, αλλά και κατά τις δοκιμές αεροδυναμικής στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα της Porsche.»

Τέλος, ο Peter Varga, διευθυντής εξωτερικού σχεδιασμού στο τμήμα Style Porsche, πρόσθεσε:

«Η αναζήτηση της χρυσής τομής μεταξύ της σχεδιαστικής φιλοσοφίας μας και των προδιαγραφών που μας δόθηκαν από τους μηχανικούς αεροδυναμικής ήταν σίγουρα πρόκληση. Επεξεργαζόμαστε από κοινού και το παραμικρό χιλιοστό για να πετύχουμε την τέλεια ισορροπία μεταξύ αισθητικής και λειτουργικότητας.

Η νέα Macan θα φέρει ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία συμβάλλουν, όπως το αυτόματα εκτεινόμενο πίσω spoiler και ενεργά πτερύγια στις μπροστινές εισαγωγές αέρα. Και στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχουν μεταβλητά στοιχεία, με το δάπεδο του οχήματος να είναι επίπεδο και κλειστό. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα που βρίσκονται εκεί είναι εύκαμπτα και εγγυώνται χαμηλή αντίσταση του αέρα.»

abb_img