Πως μια επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει κέρδος εγκαθιστώντας σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Τι κάνουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια φόρτισης των οχημάτων τους; Γευματίζουν σε ένα εστιατόριο, παρακολουθούν μία ταινία, ψωνίζουν σε κάποιο κατάστημα ή απασχολούνται στο κινητό τους;

Έχετε αναρωτηθεί για το κέρδος που μπορεί να προκύψει από την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης τη στιγμή που η μετάβαση στην “εποχή της ηλεκτροκίνησης” επιταχύνεται;

Η απόκτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτι παραπάνω από μια απλή διαδικασία εγκατάστασης στην τοποθεσία μιας επιχείρησης.

Είναι, επίσης, ένας τρόπος για την προσέλκυση περισσότερων πελατών, αλλά και τη δημιουργία κέρδους. Ορισμένα παραδείγματα όμως μπορούν να διαφωτίσουν περισσότερο για το πώς η προσθήκη χρέωσης για την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να κάνει μία υπάρχουσα επιχείρησή πιο κερδοφόρα, δημιουργώντας, ουσιαστικά, μια νέα ροή εσόδων.

Μετατρέποντας την τοποθεσία μίας επιχείρησης σε προορισμό φόρτισης

Στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο, οι επιχειρήσεις πρέπει να σκεφτούν δημιουργικούς τρόπους προσέλκυσης πελατών.

Η μετατροπή της τοποθεσίας μιας επιχείρησης σε προορισμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένας από τους απλούστερους τρόπους που μπορεί αυτό να επιτευχθεί.

Αύξηση του χρόνου που περνούν οι πελάτες στην τοποθεσία μίας επιχείρησης

Όταν τα ηλεκτρικά οχήματα ξεκινούν τη διαδικασία φόρτισης, υπάρχει μια προφανής ευκαιρία cross-selling για πρόσθετα προϊόντα και υπηρεσίες. Είτε πρόκειται για έναν οδηγό που φορτίζει το αυτοκίνητό του κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος για μεσημεριανό γεύμα ή για έναν οδηγό που ψωνίζει προμήθειες ή αντικείμενα για το σπίτι του, η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, δυνητικά, θα προτρέψει τους οδηγούς των EVs να περάσουν περισσότερο χρόνο στην τοποθεσία μιας επιχείρησης.

Ανάλογα με τον τύπο του φορτιστή, η φόρτιση των EV μπορεί να διαρκέσει από 20 λεπτά έως έξι ώρες (ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας).

Για καταστήματα, εστιατόρια ή βενζινάδικα, μια γρήγορη (DC) λύση φόρτισης είναι η ιδανική επιλογή, φορτίζοντας ακόμη και πλήρως τις μεγαλύτερες μπαταρίες EV σε λιγότερο από μία ώρα.

Ωστόσο, δεδομένου ότι τα περισσότερα EV που φτάνουν στην τοποθεσία μιας επιχείρησης δεν θέλουν να φορτίσουν πλήρως, μια τυπική λύση φόρτισης επιπέδου 2 (AC) μπορεί, επίσης, να ταιριάζει στις περισσότερες ανάγκες του οδηγού, επιτρέποντάς τους να προσθέσουν εύρος αυτονομίας περίπου 40 χλμ.

Σε πολλές περιπτώσεις, ένας συνδυασμός σταθμών φόρτισης AC και DC αποτελεί την καλύτερη λύση.

Διαβάστε επίσης: Θα είναι ο σχεδιασμός σταθμών φόρτισης μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της δεκαετίας;

Γενικότερα, προσφέροντας στους πελάτες μια οικονομική δυνατότητα φόρτισης, ενθαρρύνονται να περνούν περισσότερο χρόνο στο σημείο, επομένως να διαθέτουν και περισσότερα χρήματα σε μια επιχείρηση, καθώς περιμένουν να ολοκληρωθεί η φόρτιση.

Οι πιστοί πελάτες είναι και οι πιο πολύτιμοι

Σύμφωνα με μελέτες, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτουν περισσότερο εισόδημα από ό,τι οι οδηγοί βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Έτσι, οι πελάτες που οδηγούν EV όχι μόνο θα ξοδεύουν περισσότερο χρόνο σε μια επιχείρηση, αλλά θα αγοράζουν, επίσης, προϊόντα και υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας και αξίας κάθε φορά που την επισκέπτονται.

Επιπλέον, αυτοί οι οδηγοί είναι πιθανό να μετατραπούν σε πιστούς, επαναλαμβανόμενους πελάτες μόλις γνωρίζουν ότι η επιχείρησή προσφέρει αυτήν τη δυνατότητα, ειδικά τη στιγμή που το δίκτυο φόρτισης δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς και αυτή η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με μελέτες, οι περισσότεροι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως δεν είναι σίγουροι για την εύρεση φόρτισης EV όταν το χρειάζονται, τη στιγμή που ένα 40% των οδηγών λέει ότι σκέφτεται ένα ηλεκτρικό ως το επόμενο αυτοκίνητο τους. Αν μία επιχείρηση αποτελεί ένα από τα μέρη που παρέχει αυτήν την δυνατότητα και ευκολία πιθανώς να δημιουργήσει με τον τρόπο αυτό, νέους πιστούς πελάτες.

Βελτίωση της φήμης μιας επιχείρησης

Οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων εμφανίζουν μια επιχείρησή στο χάρτη του δικτύου φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Δημοφιλείς ιστότοποι πλοήγησης, όπως οι Χάρτες Google, αλλά και ειδικές για ηλεκτροκίνηση εφαρμογές φόρτισης, όπως το PlugShare, διαθέτουν διαδραστικούς χάρτες που επιτρέπουν στους οδηγούς να εντοπίζουν κοντινούς σταθμούς φόρτισης για δημόσια χρήση.

Μέσα από αυτές τις πλατφόρμες μπορεί μια επιχείρηση να ενισχύσει την προβολή της και να προσελκύσει νέους πελάτες.

Δείτε το δίκτυο των σταθμών φόρτισης στην Ελλάδα εδώ

Επιπλέον, υπάρχουν και προσαρμοσμένοι σταθμοί φόρτισης που εμφανίζουν τα χρώματα της επιχείρησης ή το λογότυπο, ώστε να ενισχύεται η εταιρική της εικόνα, επιτρέποντας σε όλους όσοι τη βλέπουν να αναγνωρίζουν τη σύνδεση της τόσο με την καινοτομία, όσο και με ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Πώς δημιουργούνται σταθερά έσοδα από τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων

Η προσέλκυση νέων πελατών, η απόκτηση αφοσίωσης σε μια επωνυμία και η αύξηση του χρόνου (και των χρημάτων) που δαπανώνται στη συγκεκριμένη τοποθεσία είναι όλα εξαιρετικά παραδείγματα για το πώς η χρέωση φόρτισης ενός EV μπορεί να οδηγήσει μία εταιρεία σε επιπλέον έσοδα.

Αλλά ο πιο προφανής τρόπος που μπορεί να αυξήσει μία εταιρεία τα κέρδη της είναι τα έσοδα που προκύπτουν από τους ίδιους τους σταθμούς φόρτισης. Ανάλογα με το επιχειρηματικό μοντέλο που επιλέγει μία επιχείρηση, μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετο εισόδημα καθορίζοντας τις χρεώσεις για τους πελάτες της.

Υπάρχουν μερικοί βασικοί τρόποι με τους οποίους μπορούν να διαμορφωθούν οι τιμές στους σταθμούς φόρτισης, αλλά μπορούν, επίσης, να δοκιμαστεί η εφαρμογή διαφορετικών στρατηγικών, όποτε κριθεί σκόπιμο.

Έχοντας μια επισκόπηση της τιμολόγησης και της χρήσης ενέργειας των σταθμών μέσω της πλατφόρμας διαχείρισης φόρτισης, η προσαρμογή είναι εύκολη και γίνεται με μια απλή ενημέρωση μερικών ρυθμίσεων.

Κερδίστε χρήματα ορίζοντας χρεώσεις για τους πελάτες και τους επισκέπτες σας

Προτού κανείς αρχίσει να κερδίζει έσοδα από τους σταθμούς φόρτισης, το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτεί είναι πώς συμφέρει να χρεώνει τους πελάτες τους.

Ως κάτοχος του σταθμού φόρτισης, μπορεί να ορίσει τα τέλη χρέωσης και να τα αναπροσαρμόσει ανά πάσα στιγμή.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ένα σταθερό ξεκίνημα περιόδου σύνδεσης ή τέλος σύνδεσης και ένα μεταβλητό ποσοστό για την ενέργεια που χρησιμοποιείται.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές αναμένουν διαφορετικές τιμές ενέργειας, ανάλογα με τον τύπο χρέωσης που προσφέρουν οι σταθμοί φόρτισης.

Η εμπορική φόρτιση AC τείνει να είναι φθηνότερη και μπορεί να χρειαστούν περίπου τέσσερις έως έξι ώρες για να φορτιστεί πλήρως ένα όχημα, ανάλογα με το μοντέλο.

Οι τιμές φόρτισης DC είναι συνήθως υψηλότερες, καθώς η γρήγορη φόρτιση επιτρέπει στους οδηγούς να περνούν λιγότερο χρόνο όταν συνδέονται (συνήθως μεταξύ 15 λεπτών και μιας ώρας).

Διαβάστε επίσης: Προτιμότερη η φόρτιση με το λεπτό ή με την κιλοβατώρα;

Το ποσό των εσόδων που μπορεί να κερδίσει εξαρτάται, επίσης, από τον τύπο της τοποθεσίας και τη συχνότητα χρήσης των σταθμών.

Στα ξενοδοχεία, για παράδειγμα, οι επισκέπτες συνήθως σταθμεύουν για οκτώ έως 12 ώρες τη νύχτα, ενώ κοιμούνται. Σε αυτό το σενάριο, οι σταθμοί φόρτισης AC θα ήταν η ιδανική επένδυση.

Σε στάσεις ανάπαυσης ή βενζινάδικα, από την άλλη πλευρά, οι πελάτες συνήθως σταθμεύουν για 15-30 λεπτά, ενώ καταναλώνουν σνακ ή καφέ.

Σε αυτό το σενάριο, οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης DC θα ήταν κατάλληλοι, ώστε όλοι οι πελάτες σας να φορτίζουν γρήγορα και να επιστρέφουν στο δρόμο.

Μια επιχείρηση μπορεί, επίσης, να κάνει ατομικές συμφωνίες με τους πελάτες της σχετικά με τα ποσοστά χρέωσης.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μια γενική στρατηγική όπου όλοι πληρώνουν την ίδια τιμή ή μια στρωματοποιημένη προσέγγιση όπου ορισμένοι επισκέπτες πληρώνουν λιγότερο από άλλους (δηλαδή, έκπτωση EV χρέωση για μέλη ανταμοιβών).

Από τις ευκαιρίες πολλαπλών πωλήσεων έως τη δημιουργία εσόδων, η χρέωση φόρτισης EV φαίνεται να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσει επιπλέον έσοδα μία επιχείρησή.