Προτιμότερη η φόρτιση με το λεπτό ή με την κιλοβατώρα;

Σήμερα η παγκόσμια τάση για την ανάπτυξη του μοντέλου της ηλεκτροκίνησης και για τη δυναμική της είσοδο στην καθημερινότητα μας, συντελείται με γρήγορους ρυθμούς. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε σε ένα αρχικό στάδιο ως προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ σε κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη συντελεστεί ορισμένα σημαντικά βήματα.

Η χρέωση της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας που ορίζει πολλά περισσότερα από την τιμή αγοράς της ενέργειας.

Διαβάστε επίσης: Enfield 8000: Το πρώτο σύγχρονο ελληνικό ηλεκτρικό Ι.Χ. από τη Σύρο

Ένας από τους αρχικούς στόχους είναι και η ανάπτυξη επαρκούς δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που εν μέρει έχει ξεκινήσει κυρίως σε επίπεδο Δήμων, σε συνδυασμό με άλλες πρωτοβουλίες και προγράμματα της Πολιτείας. Για παράδειγμα τα κίνητρα που έχουν δοθεί για την αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αποτελούν βασικό “καταλύτη” για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων

Φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος

Το δίκτυο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δημιούργησε και τους οικονομικούς φορείς που θα διαχειρίζονται τους σταθμούς φόρτισης ΦΕΥΦΗΟ-Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.

Οι φορείς αυτοί δημιουργούν και παρέχουν υπηρεσίες που δημιουργήσουν ένα φιλικό προς τον καταναλωτή περιβάλλον, ώστε να μπορεί να έχει δυνατότητα κράτησης, εφαρμογές πληρωμής κλπ.

Μοντέλα χρέωσης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων

Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν δύο μοντέλα χρεώσεων, ανά kWh και ανά λεπτό. Σημαντικό είναι, ωστόσο, να γνωρίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φορτίζουν καθόλη της διάρκεια φόρτισής τους με την ίδια ταχύτητα. Όσο πιο γεμάτη είναι η μπαταρία τους, τόσο πιο αργή είναι η φόρτισή τους (εφόσον μιλάμε για AC φόρτιση).

Διαβάστε επίσης: Το πείραμα της Αστυπάλαιας σηματοδοτεί την εκκίνηση της ηλεκτροκίνησης

Επιπλέον, ορισμένα από τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα φορτίζουν με περιορισμένη ισχύ, ανεξαρτήτως της ονομαστικής ισχύος του φορτιστή. Έτσι, σε περιπτώσεις όπου πραγματοποιείται ταυτόχρονη φόρτιση πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ισχύς φόρτισης μειώνεται περαιτέρω (για λόγους προστασίας τους δικτύου – load balancing), διευρύνοντας περισσότερο και τον χρόνο φόρτισης.

Charging station 4

Έτσι, μπορούμε να αντιληφθούμε ότι η χρέωση/kWh εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια ως προς το κόστος της φόρτισης, καθώς ο καταναλωτής πληρώνει αποκλειστικά την ενέργεια που καταναλώνει.

Αντιθέτως, η χρέωση/λεπτό εξαρτάται από πολλές μεταβλητές, χωρίς βέβαια αυτό να συνεπάγεται ότι δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα λύση, αφού σε αρκετές περιπτώσεις το κόστος ανά kWh είναι αρκετά υψηλό.

Πρόσφατα

Δημοφιλή