Θα είναι ο σχεδιασμός σταθμών φόρτισης μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της δεκαετίας;

Με δεδομένο πως το 2030 θα είναι η χρονιά-ορόσημο για τις αποφάσεις που αφορούν στη σταδιακή κατάργηση πωλήσεων κινητήρων εσωτερικής καύσης, μέσα σε αυτήν τη δεκαετία αναμένεται να υλοποιηθεί η απαραίτητη υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πλαισιώσει τους “μελλοντικούς μας δρόμους”.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις νέων ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δυσκολεύονται να φορτίσουν τα αυτοκίνητα τους λόγω της σημαντικής έλλειψης σταθμών φόρτισης στους δρόμους, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης: Οι αυτοκινητόδρομοι που μπορούν να φορτίσουν ασύρματα τα EVs

Για τον λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί και αυτό που θα ονομάζαμε ως “αγωνία φόρτισης” που έχει να κάνει όχι μόνο με το που θα καταφέρει να βρει ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος την κατάλληλη υποδομή φόρτισης για το αυτοκίνητο του, αλλά και με το πόσος χρόνος θα χρειαστεί για την ίδια τη φόρτιση.

Πόσες ανάγκες θα πρέπει να καλύπτουν τελικά οι σταθμοί φόρτισης; 

Charging station design

Η ετήσια έρευνα του ACEA, του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έδειξε στην Ευρώπη οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί κατά 110% τα τελευταία τρία χρόνια, κάτι που επακόλουθα δημιουργεί και τις αντίστοιχες ανάγκες για τη δημιουργία επαρκούς δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να τα υποστηρίξει.

Σήμερα ακόμη και οι πιο γρήγοροι σταθμοί φόρτισης στον κόσμο χρειάζονται κατά μέσο όρο 20 με 30 λεπτά για να φορτίσουν πλήρως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Για αυτό παρουσιάζονται νέες ιδέες για το πως μπορεί να αξιοποιεί ένας οδηγός τον χρόνο του, ενώ περιμένει να φορτίσει το αυτοκίνητο του, όπως είναι για παράδειγμα η δυνατότητα να έχει πρόσβαση σε εστιατόρια, καταστήματα, γυμναστήρια και spa.

Ενδεικτικά σας θυμίζουμε ακόμα ότι H Tesla αναμένεται να ανοίξει drive-in εστιατόρια αλλά και ότι έχει γίνει σχεδιασμός για σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με drive-in cinema για την πόλη του Los Angeles.

drive in cine charging station

Συμπερασματικά, στην πραγματικότητα μαζί με την απαραίτητη αριθμητική ανάπτυξη των σταθμών φόρτισης υπάρχει και άμεση ανάγκη για ποιοτική εξέλιξη και λύσεις στα ζητήματα που αφορούν συνολικά και ευρύτερα την διαδικασία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το ζήτημα της έλλειψης θέσεων στάθμευσης

Η ανάγκη δημιουργίας υποδομής φόρτισης σε αυτοκινητόδρομους αποτελεί τη μία όψη του νομίσματος, αλλά από την άλλη, με την αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων θα υπάρξουν αυξημένες ανάγκες για υποδομή φόρτισης και μέσα στα αστικά κέντρα διάφορων πόλεων.

Για παράδειγμα στη Βοστώνη το αρμόδιο τμήμα για τις μετακινήσεις έχει θέσει ως στόχο το να διασφαλίσει ότι ο κάθε κάτοικος θα απέχει μόνο δέκα λεπτά από τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης έως το 2030.

Ωστόσο, το πρόβλημα εύρεσης ελεύθερων θέσεων στάθμευσης, οι οποίες είναι ήδη ιδιαίτερα περιορισμένες, κάνουν το συγκεκριμένο πλάνο να μοιάζει ιδιαίτερα αισιόδοξο.

Διαβάστε επίσης: Η πανδημία «εκτόξευσε» τις μετακινήσεις με e-bikes στις ΗΠΑ

Έξυπνες λύσεις όμως έχουν ήδη παρουσιαστεί και για τη λύση του συγκεκριμένου προβλήματος.

Τον Δεκέμβριο η VW έδειξε τα σχέδια της για μία κινητή μονάδα φόρτισης που θα μπορούσε να λειτουργήσει για παράδειγμα μέσα σε γκαράζ.

Μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση τα καλώδια για την φόρτιση μεταφέρονται με ένα ρομπότ, το οποίο και τα αποσυνδέει μόλις ολοκληρωθεί η φόρτιση.

Το να δημιουργήσουμε αποτελεσματική υποδομή φόρτισης αποτελεί μία σημαντική πρόκληση αλλά και κεντρική μας προτεραιότητα για το μέλλον” δήλωσε σχετικά ο CEO της Volkswagen Group Components, Thomas Schmall.

Αναμένουμε λοιπόν και είμαστε σε “επιφυλακή” για να σας παρουσιάσουμε κάθε νέα ιδέα που θα προκύψει σε αυτό τον τομέα, οι εξελίξεις στον οποίο αναμένεται να επιταχυνθούν. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η McKinsey προβλέπει ότι 130 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βρίσκονται στους δρόμους μέχρι το 2030.

Πρόσφατα

Δημοφιλή