Τα EVs έχουν αλλάξει τα δεδομένα της αυτοκίνησης, προσφέροντας μια πιο αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον εμπειρία οδήγησης. Ωστόσο, πίσω από την απλότητα στη λειτουργία τους υπάρχουν μικρά μυστικά που δεν πρέπει να αγνοεί ο κάτοχος. Η προληπτική συντήρηση είναι το «κλειδί» για να διασφαλίσει κανείς τη μακροχρόνια απόδοση. Επιπλέον η συντήρηση αυτή εξασφαλίζει και την αξία μεταπώλησης του EV. Με την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα να σημειώνει σταθερή άνοδο, η ανάγκη για σωστή ενημέρωση είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.
Τέλος οι θερμικοί κινητήρες το 2035: Έτοιμοι για τη μετάβαση;
Μπαταρία: Η «καρδιά» του EV
Η μπαταρία είναι αναμφισβήτητα το πλέον πολύτιμο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μάλιστα για να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση, είναι σημαντικό να αποφεύγονται ακραίες συνθήκες φόρτισης. Η πρακτική του να φορτίζει κανείς το όχημα του συστηματικά μεταξύ 20% και 80% θεωρείται βέλτιστη για τη μακροζωία της μπαταρίας. Επιπλέον, καλό είναι να προτιμάται η αργή (AC) φόρτιση για την καθημερινότητα. Η ταχυφόρτιση (DC) καλό είναι να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο.
Αξίζει να θυμόμαστε ότι η θερμοκρασία παίζει καθοριστικό ρόλο. Η παρατεταμένη έκθεση σε ζέστη μπορεί να επιταχύνει τη φθορά της μπαταρίας. Επιπλέον τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν πλέον συστήματα ελέγχου και ειδοποίησης για την κατάσταση της μπαταρίας. Μια πτώση της χωρητικότητας κάτω από το 75% μπορεί να είναι ένδειξη για περαιτέρω τεχνικό έλεγχο.
Πώς η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέους τύπους οδηγών;
Σύστημα πέδησης: Λιγότερη χρήση δεν σημαίνει αδιαφορία
Μία από τις λιγότερο γνωστές πτυχές της ηλεκτροκίνησης είναι το πώς τα EVs μειώνουν τη χρήση των παραδοσιακών φρένων. Αυτό είναι εφικτό χάρη στην αναγεννητική πέδηση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ελέγχεται σχολαστικά το σύστημα πέδησης και μάλιστα περιοδικά. Έτσι ο χρήστης θα εξασφαλίσει πως όλα τα στοιχεία λειτουργούν κανονικά. Επιπλέον, το υγρό φρένων πρέπει να ελέγχεται και αν χρειάζεται να αλλάζει τουλάχιστον κάθε δύο χρόνια. Οποιοδήποτε ασυνήθιστο τρίξιμο ή μειωμένη απόδοση φρεναρίσματος πρέπει να οδηγεί άμεσα σε επίσκεψη σε εξειδικευμένο συνεργείο.
Ελαστικά, φίλτρα και λογισμικό: Τα… «μικρά» που κάνουν τη διαφορά
Μπορεί η συντήρηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι πιο απλή, αλλά δεν πρέπει να παραβλέπονται βασικά σημεία:
- Τα ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα λόγω του μεγαλύτερου βάρους που προκαλεί η μπαταρία. Ο τακτικός έλεγχος πίεσης και η σωστή ευθυγράμμιση είναι απαραίτητα.
- Τα φίλτρα καμπίνας εξακολουθούν να χρειάζονται αλλαγή, κατά προτίμηση κάθε 15.000–20.000 χλμ., για να διατηρείται η ποιότητα του αέρα.
- Όσο για το λογισμικό, πολλά EVs λαμβάνουν ενημερώσεις εξ αποστάσεως (over-the-air updates), οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν αισθητά την απόδοση, την αυτονομία και τη λειτουργικότητα. Μην τις αγνοείτε.
Σε ορισμένα μοντέλα, υπάρχει και σύστημα ψύξης της μπαταρίας, του οποίου τα υγρά πρέπει επίσης να ελέγχονται προληπτικά.
Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τη ζωή στις πόλεις
Προστατέψτε την επένδυσή σας με απλές κινήσεις
Ένα καλά συντηρημένο EV μπορεί να αποδώσει εξαιρετικά για πολλά χρόνια. Μάλιστα έτσι θα έχει μικρότερο κόστος χρήσης και φυσικά λιγότερα προβλήματα. Η πρόληψη είναι πάντα πιο οικονομική από την επισκευή και στην περίπτωση των EVs, ακόμα περισσότερο. Έτσι, όχι μόνο θα εξασφαλίσετε την απρόσκοπτη λειτουργία του οχήματός σας, αλλά θα απολαύσετε και όλη τη μαγεία της ηλεκτροκίνησης… χωρίς εκπλήξεις.