Πόσο «κοντά» είναι η αυτόνομη οδήγηση στην Ευρώπη;

Η αυτόνομη οδήγηση «πλησιάζει» στην Ευρώπη όλο και πιο πολύ, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε σε ισχύ το σχετικό νομικό πλαίσιο.

Ακούστε το άρθρο

Ένα τεράστιο βήμα έγινε για την αυτόνομη οδήγηση στην Ευρώπη, καθώς είναι πλέον σε ισχύ το νομικό πλαίσιο που υποστηρίζει την κυκλοφορία οχημάτων με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Όπως άλλωστε ορίζει και ο νέος Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας για τα Οχήματα.

Το νομικό πλαίσιο επιτρέπει άμεσα την κυκλοφορία αυτοκινήτων με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Προφανώς, πριν την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων, θα πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και η σωστή κατασκευή των δρόμων. Όπως για παράδειγμα η ξεκάθαρη διαγράμμιση, για να είναι διακριτές οι γραμμές από τις κάμερες των αυτοκινήτων.

Mercedes-Benz Drive Pilot με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3!

Σύμφωνα, με το πλαίσιο για τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3, θα πρέπει να υπάρχει κάποιο άτομο στη θέση του οδηγού, ενώ η λειτουργία του συστήματος θα είναι δυνατή μόνο σε αυτοκινητόδρομο. Ο οδηγός μπορεί να μην έχει τα χέρια στο τιμόνι, ούτε να κοιτάζει το δρόμο.

Το σύστημα θα είναι ενεργό μέχρι τα 60 χλμ./ώρα, ενώ από τις 23 Ιανουαρίου του 2023 το όριο θα ανέβει κατά πολύ στα 130 χλμ./ώρα. Ωστόσο, όπως είναι λογικό, ο οδηγός θα πρέπει να αναλάβει τον έλεγχο όποτε αυτό είναι απαραίτητο.

Τα ταξί φεύγουν για Ντουμπάι… χωρίς οδηγό!

Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4

Αξίζει να αναφέρουμε πως μέσα στο καλοκαίρι θα μάθουμε και τους τεχνικούς κανονισμούς για το επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 4. Έτσι, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη που θα νομοθετήσει για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.

Οι διαφορές με αυτή του επιπέδου 3 είναι οι εξής:

  • Δεν είναι απαραίτητη η παρουσία ατόμου στη θέση του οδηγού.
  • Τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κυκλοφορούν εντός πόλης και όχι μόνο σε αυτοκινητόδρομους.
  • Θα υπάρχει περιορισμένος αριθμός οχημάτων που θα διαθέτουν την τεχνολογία. Ήτοι 1.500 αυτοκίνητα, ανά μοντέλο και ανά έτος.
  • Θα υπάρχει αλληλεπίδραση με τους επιβάτες και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
  • Ένας χειριστής θα ελέγχει εξ αποστάσεως το όχημα ή θα το ακινητοποιεί σε περίπτωση ανάγκης.
abb_img