Χρήσιμες συμβουλές για τη φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά φθηνή. Παρόλο που το κόστος φόρτισης διαφοροποιείται σημαντικά, ανάλογα με τη χώρα διαμονής ή τον πάροχο, ένα είναι σίγουρο: Το συνολικό κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ μικρότερο συγκριτικά με τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου.

To κόστος της φόρτισης στο σπίτι

Οι περισσότεροι επιλέγουν να φορτίσουν το αυτοκίνητο τους στο σπίτι. Αυτή η λύση έχει και το μικρότερο κόστος, αφού συνοδεύεται με μεταμεσονύκτια χρέωση, η οποία και είναι χαμηλότερη.

Επίσης, διαφορά στην τιμή υπάρχει ανάλογα με τον πάροχο που χρησιμοποιείτε. Ίσως να αξίζει λίγη έρευνα παραπάνω, έτσι να διαπιστώσετε αν μπορείτε να εξοικονομήσετε περισσότερο χρήματα.

Αν δεν έχετε ήδη αποκτήσει έναν οικιακό φορτιστή, θα ήταν καλύτερο να τον προτιμήσετε. Προσφέρονται σε διάφορους τύπους και το κόστος ποικίλει.

Στη χώρα μας και μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» υπάρχει κρατική επιδότηση, η οποία μπορεί να αγγίξει έως και τα 500 ευρώ για την τοποθέτηση ενός οικιακού φορτιστή. Και με την εγκατάσταση του θα είστε έτοιμοι να εξοικονομήσετε χρήματα.

Διαβάστε επίσης: Πως μια επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει κέρδος εγκαθιστώντας σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Το κόστος της φόρτισης σε δημόσια σημεία φόρτισης

Αν επιθυμείτε ή χρειαστεί να φορτίσετε, ενώ είστε στο δρόμο, το κόστος ποικίλει. Σε κάποιες περιπτώσεις, υφίστανται και δημόσια σημεία φόρτισης, όπου μπορείτε να γεμίσετε τις μπαταρίες σας ακόμη και δωρεάν.

Φυσικά, η λογική λέει ότι τα δημόσια σημεία φόρτισης χωρίς χρέωση θα αποτελέσουν την πρώτη σας επιλογή. Βέβαια, όπου αυτό είναι εφικτό και πρακτικό.

Όμως, κάτι που πρέπει να γνωρίζουν οι νέοι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πως μπορούν να επωφεληθούν από πακέτα δωρεάν φόρτισης που προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στους νέους ιδιοκτήτες για τα πρώτα χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου.

Αξίζει να σημειωθεί, πως εάν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε έναν ταχυφορτιστή DC το κόστος θα αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με έναν απλό φορτιστή, αν και το κόστος παραμένει πιο χαμηλό σε σχέση με αυτό που απαιτείται για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου.

Πολλοί κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, προβλέπουν την επόμενη μέρα προγραμματίζοντας τη φόρτιση του αυτοκινήτου τους το βράδυ στο σπίτι και χρησιμοποιούν τα δημόσια φόρτισης μόνο όταν βρίσκονται σε μακρινή απόσταση από το σπίτι τους. Φυσικά. αυτό εξαρτάται και από τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου.

Μοντέλα χρέωσης φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων

Στην Ελλάδα, αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν δύο μοντέλα χρεώσεων, ανά kWh και ανά λεπτό.

Σημαντικό είναι, ωστόσο, να γνωρίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φορτίζουν καθόλη τη διάρκεια φόρτισής τους με την ίδια ταχύτητα.

Όσο πιο γεμάτη είναι η μπαταρία τους, τόσο πιο αργή είναι η φόρτισή τους (εφόσον μιλάμε για AC φόρτιση).

Επιπλέον, ορισμένα από τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα φορτίζουν με περιορισμένη ισχύ, ανεξαρτήτως της ονομαστικής ισχύος του φορτιστή.

Έτσι, σε περιπτώσεις όπου πραγματοποιείται ταυτόχρονη φόρτιση πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ισχύς φόρτισης μειώνεται περαιτέρω (για λόγους προστασίας τους δικτύου – load balancing), διευρύνοντας περισσότερο και τον χρόνο φόρτισης.

Έτσι, μπορούμε να αντιληφθούμε ότι η χρέωση/kWh εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια ως προς το κόστος της φόρτισης, καθώς ο καταναλωτής πληρώνει αποκλειστικά την ενέργεια που καταναλώνει.

Αντιθέτως, η χρέωση/λεπτό εξαρτάται από πολλές μεταβλητές, χωρίς βέβαια αυτό να συνεπάγεται ότι δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα λύση, αφού σε αρκετές περιπτώσεις το κόστος ανά kWh είναι αρκετά υψηλό.