Η παρακμή της τεχνολογίας που θα αφήσουμε πίσω μας συντελείται με γρήγορους ρυθμούς, ενώ ένα ακόμα γεγονός, το οποίο συνήθως αγνοείται, είναι ότι η μεταβατική περίοδος μπορεί να οδηγήσει σε πτώση συνολικά της αγοράς για ένα μικρό χρονικό διάστημα.
Από τη στιγμή που η νέα, καλύτερη και φθηνότερη τεχνολογία βρίσκεται στη διάθεση του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού, οι άνθρωποι αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι δεν έχει νόημα να αποκτήσουν την παλιά τεχνολογία.
Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 70% χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τα θερμικά
Μπορεί να μην είναι ακόμη έτοιμοι να αποκτήσουν τη νέα τεχνολογία, λόγω έλλειψης χρημάτων ή καθυστερήσεων των προϊόντων, αλλά από την άλλη το πιο πιθανό είναι να θεωρηθεί ότι δεν είναι σοφή κίνηση η αγορά ενός προϊόντος με τεχνολογία που έχει μια σχετικά άμεση ημερομηνία λήξης.
Συνεπώς, η έλλειψη ενδιαφέροντος για τα προϊόντα με παλιά τεχνολογία, ενώ ο παραγωγός εξακολουθεί να θέλει να το πουλήσει, οδηγεί εν μέρει στην κατάρρευση της αγοράς.
Πότε και γιατί αναμένεται να καταρρεύσει η αγορά θερμικών αυτοκινήτων
Το αποτέλεσμα του μεριδίου αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων δεν εξαρτάται μόνο από την αύξηση της παραγωγής τους, αλλά και από το ποια θα είναι η πραγματική πτώση των πωλήσεων των αυτοκινήτων με την παλιά τεχνολογία.
Χωρίς αμφιβολία, υπάρχουν άνθρωποι σήμερα που αποφεύγουν να προχωρήσουν σε αγορά οχημάτων τα οποία κινούνται με ορυκτά καύσιμα, προτιμώντας να περιμένουν λίγο περισσότερο, προκειμένου να μπορέσουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα.
Το 2023, και πολύ περισσότερο το 2025 έως το 2030 η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων θα αποτελέσει μια πραγματική πρόκληση για τους κατασκευαστές, καθώς θα πρέπει να παραχθεί ένας πολύ μεγάλος όγκος ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτων και το Cleantechnica.com, το μερίδιο της αγοράς των plug in υβριδικών αυτοκινήτων θα έχει φτάσει σε ποσοστό 70% το 2030, λόγω του γεγονότος ότι οι καταναλωτές θα έχουν αποφασίσει, πλέον, ότι θέλουν να εγκαταλείψουν εντελώς την παλιά τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) και τα αυτοκίνητα που κινούνται με αυτούς τους κινητήρες.
Εν τέλει, αναμένεται ότι οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα θα αρχίσουν να καταρρέουν σε μεγάλο βαθμό την χρονική περίοδο 2025 με 2026 στην Ευρώπη και μεταξύ 2027 και 2028 στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, φαίνεται ότι στην πραγματικότητα η κατάρρευση των πωλήσεων των θερμικών αυτοκινήτων έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται στα πρώτα της στάδια.
Αναμφίβολα, όμως, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, η διαδικασία και η τάση αυτή αναμένεται να επιταχυνθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Διαβάστε επίσης: Το 50% των νέων οχημάτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά στις ΗΠΑ έως το 2030
Οι καταιγιστικές εξελίξεις στις ΗΠΑ, η επίσπευση των σχεδίων για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με τους στόχους που έχει θέσει η ομάδα του Αμερικανού Προέδρου Τζο Μπάιντεν, δεν είναι μια απλή διαδικασία ήπιας μετάβασης, αλλά αντιθέτως πρόκειται για μια ταχύτητατη διαδικασία αλλαγής που προκαλεί άμεσες εξελίξεις αλλά, όπως και κάθε απότομη αλλαγή… και αναστάτωση.