Renault 4: Έρχεται το Retro Electric Crossover!

Το ηλεκτρικό subcompact crossover θα μοιραστεί την πλατφόρμα CMF-BEV με το νέο hatchback R5 και θα δημιουργήσει επίσης μια παραλλαγή LCV.

Ακούστε το άρθρο

Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Renault παίρνει μια νοσταλγική τροπή, με την αναβίωση του εμβληματικού Renault 4, μετά την κυκλοφορία του νέου 5 E-Tech. Με την εμφάνιση του concept 4EVER Trophy, το subcompact crossover υπόσχεται ένα συνδυασμό ρετρό στυλ και σύγχρονης τεχνολογίας. Το πλήρως ηλεκτρικό Renault 4 πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2025, στοχεύοντας σε ευρωπαϊκές και επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές.

Το ντεμπούτο του νέου 5 E-Tech, ήταν μόνο η αρχή των προσπαθειών της Renault να προσθέσει συναισθήματα στην διευρυνόμενη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της, ανακαλύπτοντας εκ νέου μερικά από τα πιο επιτυχημένα και εμβληματικά μοντέλα της από το παρελθόν.

Ακολουθεί η αναγέννηση μιας από τις πιο σημαντικές πινακίδες της γαλλικής μάρκας, του Renault 4, με μια καριέρα που διήρκεσε τέσσερις δεκαετίες, από το 1961 έως το 1994, με πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.

Έχοντας ήδη πάρει μια γεύση του 4EVER Trophy concept, το υψηλών προδιαγραφών Renault 4, έχει προγραμματιστεί να βγει σε εκθέσεις σε όλη την Ευρώπη και σε επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές το 2025. Σε αυτό το άρθρο, συγκεντρώσαμε όλες τις πληροφορίες που έχουμε για τη σχεδίαση και τις τεχνικές προδιαγραφές του, συνοδευόμενες από ένα νέο σύνολο αποδόσεων που δημιουργήσαμε με βάση τις πιο πρόσφατες κατασκοπευτικές λήψεις, καθώς και τις εικόνες διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε αρχικά το Renault 4 ως μέρος της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης τον Ιούνιο του 2021. Αυτή η αποκάλυψη περιελάμβανε teasers που έδειχναν τη μάσκα, τη φωτεινή υπογραφή και τις σιλουέτες τόσο των επιβατικών όσο και των LCV (ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων) των σύγχρονων ερμηνειών του εμβληματικού Χάτσμπακ 4L (1961-1994) και το αντίστοιχο van 4 Fourgonette (1965-1992).

Ωστόσο, η πιο αποκαλυπτική προεπισκόπηση του επερχόμενου μοντέλου παραγωγής ήταν το Renault 4Ever Trophy Concept που έκανε το ντεμπούτο του στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 2022. Αυτή η μελέτη μας έδωσε μια καλύτερη ιδέα, για το στιβαρό στυλ και τον προϋπολογισμό του μοντέλου παραγωγής.

Ο σχεδιαστής μας έχει δημιουργήσει μια εξαιρετικά ακριβή απεικόνιση του crossover Renault 4 του 2025, αντλώντας από επίσημα teaser, πρωτότυπα που εντοπίστηκαν τον περασμένο μήνα και την ιδέα του περασμένου έτους. Οι μπροστινές και οι πίσω αποδόσεις τριών τετάρτων, αντικατοπτρίζουν το αμάξωμα και το στυλ του πρωτότυπου, αν και με ορισμένες προσαρμογές για την παραγωγή.

Αυτά είναι πιθανό να περιλαμβάνουν τροχούς μικρότερης διαμέτρου, συμβατικούς καθρέφτες και χειρολαβές θυρών, ένα πιο διακριτικό κιτ αμαξώματος και την παράλειψη του ακραίου εξοπλισμού εκτός δρόμου του concept, καθώς και το φουτουριστικό κοίλο καπό που θυσιάζει την πρακτικότητα.

Η απλή μαύρη μάσκα που περικλείει τους προβολείς LED, το θερμοκήπιο, τα κάθετα τοποθετημένα πίσω φώτα, το σχήμα των έντονων φτερών, τα τραπεζοειδή, αεριζόμενα πίσω πλαϊνά παράθυρα και η κωνική ουρά με τα πίσω φώτα σε σχήμα χαπιού, αποτελούν σαφείς αναφορές στο αρχικό 4L και πιθανότατα θα φτάσει στην παραγωγή.

Ταυτόχρονα, η γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος, η μεγάλη δόση πλαστικής επένδυσης στους θόλους των τροχών και τα μεγάλα άβαφα τμήματα στους προφυλακτήρες του δίνουν μια πιο περιπετειώδη στάση, σύμφωνα με στιβαρά SUV, όπως το σταθερό του Dacia Duster .

Διαστάσεις, Εσωτερικό και Τεχνολογία

Το 4 αναμένεται να αντικατοπτρίζει στενά το αποτύπωμα του concept, με μήκος 4.160 mm (163,8 ίντσες) και μεταξόνιο 2.570 mm (101,2 ίντσες), τοποθετώντας το σταθερά στην κατηγορία B-SUV. Αυτό θα το έκανε σχεδόν μισό μέτρο (19,6 ίντσες) μακρύτερο από το αρχικό 4L της δεκαετίας του ’60, αλλά 68 mm (2,7 ίντσες) πιο κοντό από το Captur με κινητήρα ICE , το οποίο είναι σήμερα το μικρότερο SUV, στην ευρωπαϊκή γκάμα της Renault.

Το εσωτερικό του Renault 4 αναμένεται να βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πόρτα 5 E-Tech. Ενώ η έκταση αυτής της επιρροής παραμένει αβέβαιη, οι κατάσκοποι μας έπιασαν μια ματιά στο ταμπλό, αποκαλύπτοντας μια νέα διάταξη οθόνης. Παρά το συμπαγές μέγεθός της, η ηλεκτρική πλατφόρμα αναμένεται να φιλοξενήσει μια πενταθέσια καμπίνα και ένα αρκετά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ για την κατηγορία.

Η προσέγγιση της Renault να συνδυάζει ρετρό και μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία θα περιοριστεί στα μοντέλα R5 και 4, διαφοροποιώντας τα από την υπόλοιπη γκάμα. Όπως περιγράφεται από τον Chief Design Officer του Renault, Laurens van den Acker, αυτή η απόφαση είναι παρόμοια με τη στρατηγική που χρησιμοποιεί η Ford για τις πινακίδες Mustang και Bronco, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να «αφηγηθούν ιστορίες από το παρελθόν». Άλλα EV που αντλούν από την κληρονομιά της αυτοκινητοβιομηχανίας τους όσον αφορά το στυλ περιλαμβάνουν, τα Fiat 500e, Honda e και MINI Cooper SE.

Το Renault 4 θα κατασκευαστεί σε μια εκτεταμένη έκδοση της αρχιτεκτονικής CMF-BEV που στηρίζει επίσης το R5, το επερχόμενο Alpine A5 hot hatch και τους ηλεκτρικούς διαδόχους του Nissan Micra και του Juke. Παρόμοια με το 5, αναμένεται να προσφέρει τρεις επιλογές μονοκινητήρα, εμπρός κίνησης, που αποδίδουν 94 ίππους, 121 ίππους και 148 ίππους αντίστοιχα. Ωστόσο, η Renault μπορεί επίσης να προσφέρει την επιλογή ενός δεύτερου κινητήρα τοποθετημένου πίσω, δίνοντας τους 4 τετρακίνηση.

Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν είτε μια μπαταρία 40 kWh είτε ένα μεγαλύτερο πακέτο 52 kWh, αντικατοπτρίζοντας τις διαθέσιμες επιλογές για το 5, παρέχοντας στο EV μια πιθανή αυτονομία έως και 249 μιλίων (400 km). Αυτά τα πακέτα είναι συμβατά με δυνατότητες γρήγορης φόρτισης DC έως 80 kW και 100 kW, αντίστοιχα. Επιπλέον, παρόμοιο με το 5, το Renault 4 αναμένεται να ενσωματώσει τεχνολογία από όχημα σε δίκτυο (V2G).

Γνωρίζουμε επίσης ότι οι νέες μπαταρίες χαμηλού κόστους θα διαθέτουν τεχνολογία νικελίου, μαγγανίου και κοβαλτίου (NMW) και θα παράγονται στη Γαλλία, όπως ακριβώς και το Renault 4, το οποίο θα κατασκευάζεται στο κέντρο ElectriCity του Ομίλου Renault.

Το R5 supermini και το crossover 4 θα χρησιμεύσουν ως αντίστοιχα μηδενικών εκπομπών για τα Clio και Captur που κινούνται με ICE.  Αυτά τα EV, με τα εμπνευσμένα ρετρό σχέδια τους, θα συμπληρώσουν τη μελλοντική γκάμα επιβατικών EV της Renault, μαζί με μοντέλα όπως το Megane E-Tech και το Scenic E-Tech . Επιπλέον, το van 4 Furgonette θα τοποθετηθεί δίπλα στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Renault, όπως τα Kangoo E-Tech και Master E-Tech.

Πηγή: Carscoops

abb_img