Η Mobileye θα λανσάρει αυτόνομα ταξί στη Γερμανία το 2022

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mobileye δήλωσε την Τρίτη πως η εταιρεία του σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός στόλου 50 αυτόνομων ταξί στο Μόναχο το επόμενο έτος, προσθέτοντας πως το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla «δεν είναι και τόσο ασφαλές».

Η αναφορά του διευθύνοντα συμβούλου της θυγατρικής εταιρείας της Intel Corp’s, με έδρα το Ισραήλ, στο αυτόνομο σύστημα της Tesla, μόνο τυχαία δεν ήταν, καθώς η Mobileye έχει ως αντικείμενο την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

A photo shows the Mobileye autononomous vehicle (AV) operating under the MoovitAV mobility services brand. It was revealed at IAA Mobility 2021 as the production vehicle and robotaxi ride-hailing service Mobileye will bring to market beginning with Germany in 2022 through a collaboration with Munich, Germany-based SIXT Group. The service will be operated by SIXT and leverage the demand-generation of Intel subsidiary Moovit, carrying ride-hail passengers in Mobileye-owned AVs equipped with Mobileye Drive, Mobileye’s full self-driving system. (Credit: Mobileye, an Intel Company)

Η Mobileye ευελπιστεί να «αποδεσμεύσει» τους οδηγούς από τα «robotaxi» της μέχρι το τέλος του έτους και να προωθήσει την τεχνολογία της στη Γερμανία, πρωτίστως, και στη συνέχεια – μέσα σε ένα εύρος δεκαετίας – και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αφού πρώτα λάβει όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Η Mobileye αποκάλυψε την Τρίτη τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το δικό της σύστημα αυτόνομης οδήγησης, τα οποία θα παρασχεθούν μελλοντικά στη γερμανική υπηρεσία παροχής μεταφορών SIXT και δεν θα απαιτούν την παρουσία οδηγού.

Τα αυτόνομα οχήματα κατασκευάστηκαν από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία NIO και θα είναι ικανά να κινούνται με ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα στο Μόναχο, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Reuters ο υποδιευθυντής της Mobileye, Jack Weast.

Ο Weast πρόσθεσε πως η γερμανική νομοθεσία επιτρέπει, πλέον, την αυτόνομη οδήγηση και αυτό συνέβαλε καθοριστικά στο να επιλεγεί το Μόναχο ως πρώτη πόλη που θα υλοποιηθεί το project.

Διαβάστε επίσης: Η Γερμανία σχεδιάζει την κυκλοφορία οχημάτων με αυτόνομη οδήγηση το 2022

Ο γερμανικός νόμος, που ψηφίστηκε τον Μάιο, είναι ο πρώτος ομοσπονδιακός νόμος σε όλον τον κόσμο, ο οποίος επιτρέπει την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δημόσιους δρόμους, εντούτοις σε συγκεκριμένες περιοχές και με την προϋπόθεση πως τη λειτουργία και την κίνηση του οχήματος θα επιβλέπει ο οδηγός, για λόγους ασφαλείας.

Οι εταιρείες αυτόνομης οδήγησης, όπως η Waymo, δεν έχουν ακόμη καταφέρουν να αναπτύξουν την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων τους, εκτός περιορισμένων περιοχών, λόγω του κόστους, των τεχνολογικών και των προϋποθέσεων που πρέπει να πληρούν.

Διαβάστε επίσης: Η Waymo ξεκινά την λειτουργία αυτόνομων ταξί στο Σαν Φρανσίσκο

The Mobileye Drive™ self-driving system features the AVKIT58 with 8 EyeQ™5 system-on-chips. Measuring 324 x 232 x 89 mm and coming in at 192 TOPs at just 650 watts, this water cooled, level 4 compute system with redundant PCBs and power supply is believed to be the most power-performance efficient AV system on the market today. Photo credit: Mobileye, an Intel Company

Η Mobileye, πρώην προμηθεύτρια εταιρεία της Tesla, ανέπτυξε ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης που λειτουργεί μέσω καμερών, όπως και αυτό της Tesla, αλλά σχεδιάζει να προσθέσει υψηλού κόστους αισθητήρες, οι οποίοι όμως θα ανεβάσουν το επίπεδο ασφάλειας των αυτόνομων οχημάτων, δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Amnon Shashua.

«Αν και μπορούμε να εξοπλίσουμε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο μόνο με κάμερες, εντούτοις πιστεύουμε πως σε αυτό το σημείο, δεν είναι αρκετά ασφαλές», τόνισε ο Amnon Shashua κατά τη διάρκεια ενημέρωσης που έγινε λίγο πριν την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Μόναχο.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως οι πρόσθετοι αισθητήρες θα συνεισφέρουν σημαντικά στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, αποδεικνύοντας πως αυτό θα αποδειχθεί ασφαλέστερο από τον ανθρώπινο παράγοντα, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την πιθανότητα ατυχήματος.

Διαβάστε επίσης: Οι προβλέψεις για την… επικράτηση της αυτόνομης οδήγησης – Τι δείχνουν οι έρευνες

Οι Αμερικανικές Αρχές διερευνούν το τελευταίο διάστημα το «επίπεδο ασφάλειας» του αυτόνομου συστήματος της Tesla, μετά από μία σειρά τροχαίων που απασχόλησαν την επικαιρότητα και τη Δικαιοσύνη.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Mobileye έπαψε τη συνεργασία της με την Tesla μετά από ένα θανατηφόρο τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη ένα Tesla στη Φλόριντα το 2016.

Διαβάστε επίσης: Το Autopilot βάζει σε περιπέτειες την Tesla – Έρευνες των ΗΠΑ για υπαιτιότητα σε δυστυχήματα