Η διάδοση της ηλεκτροκίνησης οδήγησε στη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη. Κατά το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2022 οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων έφτασαν μόλις τα 113 γρ./χλμ.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε 7 μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές έως το 2027. Μάλιστα, σε ορισμένες χώρες αυτό θα συμβεί πολύ νωρίτερα.
Ευρώπη: Ποια χώρα έχει τις υψηλότερες εκπομπές CO2;
Πρωταθλήτρια η Σκανδιναβία στις χαμηλές εκπομπές CO2
Όπως προαναφέραμε, ο μέσος όρος των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα κατά τους πρώτους 9 μήνες του 2022, έφτασε τα μόλις 113 γρ./χλμ., σύμφωνα με τη Dataforce. Μάλιστα, αυτό το ποσοστό είναι 3 γρ./χλμ. λιγότερο από το φετινό στόχο της ΕΕ. Καλύτερα με τις εκπομπές CO2 τα πηγαίνουν οι Σκανδιναβικές χώρες.
Ουσιαστικά, στις εν λόγω χώρες το 28% των πωλήσεων στόλου μίσθωσης και το 46% των πωλήσεων Ι.Χ. αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ακόμη, στη Δανία, τη Φινλανδία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, το 22% των πωλήσεων των αυτοκινήτων μίσθωσης και το 14% των πωλήσεων Ι.Χ. αποτελούν plug-in υβριδικά μοντέλα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Νορβηγία, καθώς οι εκπομπές ρύπων της είναι μόλις 20 γρ/χλμ. Προφανώς σε αυτό το ρεκόρ συνέβαλε το υψηλό ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο ξεπέρασε το 50%.
Εκπομπές CO2: Η Σουηδία τα πάει καλά!
Πώς τα πάνε η Ολλανδία και η Σλοβακία;
Σημαντική είναι και η πρόοδος της Ολλανδίας σχετικά με τις εκπομπές CO2 το περασμένο έτος. Συγκεκριμένα, η χώρα μείωσε τις εκπομπές ρύπων ανά νέο αυτοκίνητο στα 92 γρ./χλμ από τα 107 γρ./χλμ. το 2021. Από την άλλη πλευρά, η Σλοβακία διατηρεί υψηλά τις εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές έφτασαν τα 164 γρ./χλμ.
Τα πράσινα καύσιμα θα μειώσουν τις εκπομπές CO2!
Τα πρόστιμα στην αυτοκινητοβιομηχανία και οι εκπομπές CO2
Εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν πετύχουν τους στόχους, τους οποίους ορίζει η ΕΕ σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, λαμβάνουν αυστηρά πρόστιμα. Συγκεκριμένα, το όριο, το οποίο έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις εν λόγω εκπομπές, είναι τα 116 γρ./χλμ.
Η περίπτωση του Ομίλου Volkswagen είναι χαρακτηριστική. Μάλιστα, το VW Group, σύμφωνα με τη Dataforce, διαθέτει συνδυασμένο μέσο όρο εκπομπών στα 125 γρ./χλμ., λόγω της μειωμένης παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Η έξυπνη φόρτιση των EVs μειώνει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων
Ουσιαστικά, ο Όμιλος θα αποφύγει το πρόστιμο με την παραγωγή περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Το ποσοστό των αυτοκινήτων diesel στην Ευρώπη παραμένει αρκετά υψηλό. Ωστόσο, πλέον σημειώνει πτωτική πορεία. Τέλος, σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά το άθροισμα των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.