Παρά τις διεθνείς προκλήσεις που εξακολουθούν να επηρεάζουν την αυτοκινητοβιομηχανία, η Škoda Auto συνεχίζει την ανοδική της πορεία, καταγράφοντας εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2025. Τα έσοδα σημείωσαν σημαντική άνοδο, ενώ τα λειτουργικά κέρδη και οι καθαρές ταμειακές ροές, παρέμειναν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή θέση της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά. Με σταθερή απόδοση πωλήσεων 8%, η Škoda διατηρεί τον τίτλο μιας από τις πιο κερδοφόρες mainstream μάρκες της Ευρώπης.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Škoda παρέδωσε πάνω από 765.000 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση άνω του 14% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Μόνο στην Ευρώπη (Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία), καταγράφηκαν πάνω από 616.000 πωλήσεις, γεγονός που τη διατήρησε στην τρίτη θέση των πωλήσεων στην ήπειρο. Ο στρατηγικός στόχος της Škoda μέχρι το 2030 παραμένει σταθερός: να συγκαταλέγεται ανάμεσα στους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές της Ευρώπης.
Η ανάπτυξη ήταν εντυπωσιακή σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία, με αύξηση σχεδόν 10% στις πωλήσεις, αλλά και στη Τσεχία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η ζήτηση κινήθηκε επίσης ανοδικά. Εξίσου δυναμική ήταν η παρουσία της Škoda στη Δανία και την Ισπανία, όπου οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν με διψήφια ποσοστά. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο είναι ότι η μάρκα κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη στις πωλήσεις στόλου, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη των εταιρικών πελατών.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Klaus Zellmer, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν την επιτυχία της στρατηγικής της εταιρείας, τονίζοντας πως η Škoda «αναπτύσσεται κερδοφόρα, επιταχύνει την ηλεκτροκίνηση και επεκτείνεται διεθνώς». Επισήμανε επίσης τον ρόλο της Ινδίας, όπου οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν, ως παράδειγμα της επιτυχημένης διεθνούς στρατηγικής της μάρκας.
Ο Holger Peters, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για τα Οικονομικά, υπογράμμισε ότι η εταιρεία συνεχίζει να επιτυγχάνει υψηλά αποτελέσματα, παρά τις δυσκολίες της αγοράς. Η σταθερή κερδοφορία, οι ισχυρές ταμειακές ροές και η αποτελεσματική διαχείριση κόστους μέσω του προγράμματος Next Level Efficiency+ αποδεικνύουν τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου. Παράλληλα, η Škoda, επενδύει στην ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το επερχόμενο Epiq crossover.
Η ηλεκτροκίνηση στο προσκήνιο
Η ηλεκτρική στρατηγική της Škoda φέρνει απτά αποτελέσματα. Στα πρώτα τρία τρίμηνα του 2025, η εταιρεία πούλησε πάνω από 150.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα, με μερίδιο 24% στις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών μοντέλων της Škoda στην Ευρώπη έφτασε το 6,6%, καθιστώντας τη τέταρτη πιο δημοφιλή μάρκα EV στην ήπειρο.
Τα Elroq και Enyaq αποτελούν αιχμή του δόρατος: τα δύο ηλεκτρικά SUV κατατάσσονται ανάμεσα στα δέκα κορυφαία EV της Ευρώπης, με το Elroq στην τρίτη θέση και το Enyaq στην έκτη. Το Elroq κυριαρχεί σε χώρες όπως η Τσεχία, η Δανία και η Σλοβακία, ενώ το Enyaq σημειώνει ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις στη Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία.
Τον Σεπτέμβριο, η Škoda πέτυχε ρεκόρ μηνιαίων παραδόσεων ηλεκτρικών οχημάτων, φτάνοντας σε ιστορικά επίπεδα. Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, οι παραγγελίες για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα ξεπέρασαν τις 170.000 παγκοσμίως. Το Octavia παραμένει το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας, ακολουθούμενο από τα Kodiaq και Kamiq.
Διεθνής επέκταση και νέα παραγωγικά κέντρα
Η Škoda συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της σε αγορές εκτός Ευρώπης. Στην Ινδία, οι παραδόσεις αυξήθηκαν πάνω από 100%, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό, χάρη στην επιτυχία του Kylaq και του Kushaq. Παράλληλα, η εταιρεία ξεκίνησε παραγωγή στο Βιετνάμ, με τα μοντέλα Slavia και Kushaq, ενώ το Kodiaq αναδείχθηκε «Οικογενειακό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στα τοπικά βραβεία Better Choice.
Στην Τουρκία, η Škoda ενίσχυσε τις πωλήσεις της με ισχυρή ζήτηση για τα Superb και Octavia, ενώ στο Μαρόκο η αύξηση έφτασε σχεδόν 44%, ενδυναμώνοντας την παρουσία της στη Βόρεια Αφρική.
Το μέλλον της Škoda: νέα ηλεκτρικά SUV
Το φθινόπωρο, η Škoda παρουσίασε το Epiq, ένα πλήρως ηλεκτρικό crossover πόλης που θα αποτελέσει το νέο εισαγωγικό της μοντέλο στην ηλεκτροκίνηση από το 2026. Παράλληλα, ετοιμάζεται η παραγωγική έκδοση του Vision 7S, ενός μεγάλου, επταθέσιου SUV, που θα εμπλουτίσει τη γκάμα των ηλεκτρικών οικογενειακών οχημάτων.
Με το φουτουριστικό Vision O, η Škoda αποκαλύπτει την επόμενη φάση της σχεδιαστικής της ταυτότητας Modern Solid, δίνοντας μια ξεκάθαρη εικόνα του ηλεκτρικού της μέλλοντος στα station wagon.
Πηγή: Škoda