Κομισιόν: Στόχος η μείωση των εκπομπών

Η Κομισιόν στοχεύει στη σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον τομέα της αυτοκίνησης με όχημα την...ηλεκτροκίνηση.

Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, η κυκλοφορία όλων των μέσων οδικών μεταφορών αντιπροσωπεύουν το 72% των συνολικών εκπομπών ρύπων. Τα επιβατικά αυτοκίνητα αφορούν το 60,7% αυτού του ποσοστού.

Τα ελαφριά φορτηγά ευθύνονται για το 11,9% των ρύπων, το 26,2% προέρχονται από τα βαρέα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία και το 1,2% από τις μοτοσικλέτες.

Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 ως προς τα επίπεδα που ίσχυαν το 1990, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων «Fit for 55 in 2030» που έχουν προταθεί.

Για το υπόλοιπο 28% της συνολικής ρύπανσης από τις μεταφορές, υπεύθυνες είναι οι αερομεταφορές (13,4%), τα πλοία (13,6%), ο σιδηρόδρομος (0,5%) και άλλες μορφές μεταφοράς (0,5%).

Ελληνες εφοπλιστές: Δεσμευόμαστε να συνδράμουμε στην απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας

COP26: Η Κομισιόν αξιολογεί το Σύμφωνο της Γλασκώβης για το κλίμα

Αξίζει να σημειωθεί πως πολλοί ευρωβουλευτές χαρακτήρισαν την COP26 σημαντικό βήμα, τονίζοντας, παράλληλα, ότι επείγει η ανάληψη παγκόσμιας κλιματικής δράσης για να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας σε 1,5 βαθμό.

Τον προηγούμενο μήνα, οι ευρωβουλευτές συζήτησαν με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Επιτροπής Frans Timmermans. Όπως επίσης και την Προεδρία του Συμβουλίου το Σύμφωνο της Γλασκώβης για το κλίμα που συμφωνήθηκε στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή το 2021 (COP26).

Ο αντιπρόεδρος Frans Timmermans δήλωσε ότι η ΕΕ συνέβαλε στην επίτευξη σαφούς προόδου στην COP26. Διατηρώντας ζωντανούς τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού.

Ανέφερε ότι η πρόοδος αυτή μας δίνει την ευκαιρία να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη σε 1,5 βαθμό Κελσίου. Καθώς οι χώρες που δεν έχουν στόχους που συνάδουν με αυτό, θα πρέπει να επιστρέψουν με πιο φιλόδοξα εθνικά σχέδια το 2022.

Ο ίδιος ζήτησε, επίσης, από την ΕΕ να εγκρίνει τη δέσμη μέτρων «Fit for 55 in 2030» πριν από την COP27 που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2022. Και αυτό για να διατηρήσει η Ευρώπη τον ηγετικό της ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Δήλωσαν ότι είναι απαραίτητη περισσότερη δράση κατά της κλιματικής αλλαγής σε ολόκληρο τον κόσμο. Ιδίως βραχυπρόθεσμα έως το 2030. Διάστημα για το οποίο μόνο η ΕΕ διαθέτει νομοθεσία για το κλίμα. Και συγκεκριμένα σχέδια για την επίτευξη των στόχων της.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης απηύθυναν εκκλήσεις προς την ΕΕ για αύξηση περαιτέρω του στόχου της για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030. Αφού ορισμένοι ευρωβουλευτές δεν πιστεύουν ότι ο υφιστάμενος στόχος συνάδει με αυτή τη φιλοδοξία.

Οι μεταφορές παράγουν περίπου το 25-30% της ετήσιας αναλογίας των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ

Η ηλεκτροκίνηση  και η αύξηση της χρήσης κινητήρων υδρογόνου διασφαλίζουν ότι ηαυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλλει τα επόμενα χρόνια λιγότερο στην παραγωγή CO2. Αλλά και άλλων επιβλαβών ρύπων.

Συστηματικές μελέτες δείχνουν ότι οι μεταφορές παράγουν περίπου το 25-30% της ετήσιας αναλογίας των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ηλεκτροκίνηση στοχεύει στη σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον τομέα της αυτοκίνησης.

Οι στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών για τον τομέα των μεταφορών αφορούν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε. Αλλά και την ενέργεια που χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια της μετακίνησής μας.

Η μεταφορά πετρελαίου, η ηλεκτρική ενέργεια είναι από μη φιλικούς προς το περιβάλλον σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής. Όπως για παράδειγμα από την καύση άνθρακα και τα ανταλλακτικά από μη ανακυκλωμένα υλικά. Τα οποία ανεβάζουν το συνολικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων.

Η ποσότητα CO2  από ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Ωστόσο, τα επιβατικά αυτοκίνητα παράγουν το περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.

ACEA: Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χλμ.

Η ευρωπαϊκή στρατηγική πηγαίνει προς την κινητικότητα 

Οι εκπομπές άνθρακα που προέρχονται από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά συνεισφέρουν σε τεράστιο βαθμό στις συνολικές εκπομπές CO2. Φυσική συνέπεια είναι η ευρωπαϊκή στρατηγική να στρέφεται προς την κινητικότητα με βασικό παρανομαστή την εκπομπή χαμηλών εκπομπών.

Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να αλλάξει την όλη κατάσταση. Αλλά αυτό δεν θα οδηγήσει σε πλήρη εξάλειψη των εκπομπών CO2. Η εφαρμογή εναλλακτικών πηγών ενέργειας είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι, επίσης, έτοιμη για ένα τέτοιο σενάριο. Δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροδότηση και άλλων τομέων των μεταφορών.

Τέλος, η βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η εστίαση στην ενέργεια από υδρογόνο προσφέρει μια ευκαιρία μείωσης των εκπομπών CO2. Μεγάλο ρόλο παίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση και τη βελτίωση του τρόπου παραγωγής.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να επενδύσουν σε λύσεις που συνδυάζουν την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Αυτές προσφέρουν ελπίδα για επιτάχυνση της ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

abb_img