C-Roads Italy: Ασφαλέστερες μεταφορές μέσω προηγμένων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας

Η έρευνα και ανάπτυξη για την εξέλιξη καινοτόμων τεχνολογιών στις υποδομές των οδικών δικτύων βρίσκεται, παγκοσμίως, σε διαδικασία εξέλιξης.

Ακούστε το άρθρο

Η έρευνα και η ανάπτυξη για την εξέλιξη καινοτόμων τεχνολογιών στον τομέα των υποδομών των οδικών δικτύων είναι, παγκοσμίως, σε διαδικασία εξέλιξης. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, τo κέντρο έρευνας του Ομίλου Stellantis (CRF) συμμετέχει στο πρόγραμμα “C-Roads Italy” τα αποτελέσματα του οποίου θα συμβάλουν στην ανάπτυξη και την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο στις σχετικές δοκιμές παίζει το Fiat 500X.

Το C-Roads Italy για ασφαλέστερες μεταφορές

Το Fiat 500Χ στην έκδοση παραγωγής ήδη δίνει τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Με λειτουργίες όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας, το αυτόματα προσαρμοζόμενο σύστημα cruise control. Αλλά, και το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.

Η πρωτοβουλία C-Roads Italy στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και των διαχειριστών των οδικών δικτύων, έτσι ώστε να βελτιωθεί η αποδοτικότητα και η ασφάλεια των μεταφορών, μέσω της αξιοποίησης, τόσο των υποδομών, όσο και προηγμένων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας.

Οι προβλέψεις για την… επικράτηση της αυτόνομης οδήγησης – Τι δείχνουν οι έρευνες

Τα συστήματα V2X (Vehicle-to-Everything)

Η ασφαλής μετάβαση στο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 3 θα είναι δυνατή μέσω της εφαρμογής συστημάτων. Αυτά θα επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων και του δικτύου «Έξυπνων Δρόμων» που θα δημιουργηθεί στην Ευρώπη.

Τα συστήματα αυτά είναι γνωστά ως V2X (Vehicle-to-Everything). Ανήκουν στο ευρύτερο σύνολο των Συνεργαζόμενων Έξυπνων Συστημάτων Μεταφοράς (Cooperative Intelligent Transport Systems “C-ITS”).

self-driving cars

Ο αυτοκινητόδρομος Α22 κοντά στο Βενετία αποτελεί το βασικό πεδίο δοκιμών. Έτσι τα τμήματα Α4 και Α28 αξιοποιήθηκαν, για την εξέταση και τη λειτουργία των συστημάτων κατά τη μετάβαση από την Ιταλία στην Αυστρία.

Η λειτουργία Highway Chauffer (Level 3 – SAE) επιτρέπει στο όχημα να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του. Επιπλέον, τη διατήρηση της πορείας του και την αλλαγή λωρίδων ανάλογα με τις συνθήκες.

Πιστοποίηση και ασφάλεια

Το κύριο έργο στο οποίο εστιάζει το CRF της Stellantis είναι η δοκιμή και η πιστοποίηση της συνεργασίας των συστημάτων V2V και V2I. Έτσι αυτά θα έχουν ένα θετικό αντίκτυπο για την ασφάλεια και την άνεση των ανθρώπων, αλλά και το φυσικό περιβάλλον.

Μέσω των συστημάτων V2I, δηλαδή ουσιαστικά τις εφαρμογές που επιτρέπουν την επικοινωνία του οχήματος με τις υποδομές του οδικού δικτύου, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 μπορούν να συνδυάσουν μια σειρά πληροφοριών ώστε να βελτιώσουν τη λειτουργία τους.

Αυτή η ανταλλαγή πληροφορίων συνεχίζει και όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος. Δίνοντας του έγκαιρα προειδοποιήσεις για πιθανούς κινδύνους.

Επίσης, στόχος των στοιχείων που συλλέγει το CRF είναι η βελτίωση των αλγορίθμων, μέσω των οποίων λειτουργούν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Έτσι θα είναι πιο αξιόπιστα και θα παρέχουν πιο εύρυθμη λειτουργία.

Μερικές δοκιμασίες… για τα τρωτά σημεία στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης

Τέλος, η τεχνολογία V2X  δίνει πληροφορίες και για την κατάσταση του δρόμου και την κίνηση. Ακόμα ενημερώνει σε περίπτωση ακινητοποίησης λόγω βλάβης.

spot_img