Μερικές δοκιμασίες… για τα τρωτά σημεία στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης

Πολλές φορές διαβάζουμε άρθρα σχετικά με οδηγούς που έχουν καταφέρει να “ξεγελάσουν” τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης ή υποβοήθησης οδηγού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πολύ γνωστή έχει γίνει για παράδειγμα μια επιτυχημένη “προσπάθεια εξαπάτησης” του Autopilot της Tesla, ώστε να θεωρεί ότι υπάρχει ένας… ανύπαρκτος οδηγός.

Το Car and Driver πέρασε από αντίστοιχες δοκιμασίες τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης διάφορων ηλεκτρικών οχημάτων και κατέληξε σε ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Διαβάστε επίσης: Tο Autopilot της Tesla έσωσε τη ζωή ενός μεθυσμένου οδηγού

Το άρθρο τόνισε ότι αν και η τεχνολογία είναι η ίδια, δεν συμπεριφέρονται ακριβώς το ίδιο τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης όλων των οχημάτων.

Το Car and Driver υπέβαλε σε μια σειρά από τέσσερις δοκιμασίες 17 συνολικά οχήματα. Τα οχήματα προέρχονταν από μάρκες όπως Cadillac, Ford, Volvo, Toyota, Lexus, Tesla και Hyundai.

Οι δοκιμασίες που υποβλήθηκαν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης 17 οχημάτων

Δοκιμή 1

Η πρώτη δοκιμή πραγματοποιήθηκε με cruise control ρυθμισμένο στα 95 χλμ/ ώρα και με ενεργή τη λειτουργία διαχείρισης λωρίδας. Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, το Car and Driver αποσύνδεσε τη ζώνη ασφαλείας του οδηγού.

Το δημοσίευμα σημείωσε ότι μερικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της Subaru, ακινητοποιήσαν αμέσως το όχημα, ενώ τα οχήματα Tesla και Cadillac φρέναραν. Ωστόσο, τα υπόλοιπα οχήματα δεν έκαναν απολύτως τίποτα.

Δοκιμή 2

Για την επόμενη δοκιμή, το Car and Driver έθεσε το cruise control και πάλι στα 95 χλμ/ ώρα με ενεργή τη λειτουργία διαχείρισης λωρίδας. Αυτή τη φορά, κατά τη δοκιμή, οι οδηγοί έβγαλαν τα χέρια από το τιμόνι για να δουν πόσος χρόνος θα χρειαστεί πριν το όχημα είτε προειδοποιήσει τον οδηγό, είτε ακινητοποιηθεί.

Η Cadillac, η Ford, η Volvo, η Toyota και η Lexus ακινητοποιήθηκαν μετά από 21 δευτερόλεπτα. Το Hyundai χρειάστηκε 91 επιπλέον δευτερόλεπτα.

Δοκιμή 3

Για την τρίτη δοκιμή, το Car and Driver προσάρμοσε τις παραμέτρους για το Super Cruise της GM, το οποίο είναι το μόνο σύστημα που επιτρέπει την οδήγηση χωρίς χέρια για παρατεταμένες χρονικές περιόδους.

Η ομάδα δοκίμασε την ικανότητα της Cadillac παίρνοντας τα μάτια της από το δρόμο. Αμέσως, το σύστημα έκλεισε. Ωστόσο, κατάφεραν να το ξεγελάσουν με ένα ζευγάρι γυαλιά τα οποία είχα διαμορφώσει ειδικά για να μπορέσουν να ξεγελάσουν το σύστημα.

Δοκιμή 4

Στη δοκιμή αυτή η ομάδα βγήκε από τη θέση του οδηγού και άφησε το αυτοκίνητο να πάρει τον πλήρη έλεγχο. Το εντυπωσιακό είναι ότι όλα τα οχήματα τους επέτρεψαν να το κάνουν αυτό αν και πολλοί από αυτούς είχαν τοποθετήσει κάτι βαρύ στο τιμόνι.

Το άρθρο επεσήμανε ότι ορισμένα οχήματα ακυρώνουν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όταν η ζώνη ασφαλείας δεν είναι δεμένη. Ωστόσο, μπορεί δυστυχώς κάποιος να τοποθετήσει τη ζώνη πάνω σε ένα άδειο κάθισμα οδηγού και κανένα όχημα δεν μπορεί να αντιληφθεί αυτή τη διαφορά.

Το Car and Driver πραγματοποίησε τις δοκιμές του σε κλειστή πίστα για λόγους ασφαλείας και επεσήμανε ότι κανένα όχημα σήμερα δεν έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι δυνατό να αφήνει ο οδηγός τη θέση του.

Διαβάστε επίσης:Consumer Reports: Το «Full Self-Driving» της Tesla δεν παρέχει επαρκείς εγγυήσεις ασφάλειας

Όσον αφορά τη δοκιμή της Tesla από την Consumer Reports, δίνει στην Tesla πολλά σχόλια για το πώς να βελτιώσει το σύστημά της.

Οι πρόσθετες δοκιμές από το Car and Driver θέτουν επίσης προβληματισμούς και αυτό είναι καλό. Το πρόβλημα είναι ότι τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να διακρίνουν πότε ένας οδηγός δεν βρίσκεται στο κάθισμα του.

Προκλήσεις όπως αυτές είναι που αναγκάζουν τις βιομηχανίες να εξελιχθούν, αφού η εξέλιξη τους έγκειται στην επίλυση των εκάστοτε προκλήσεων.