Η Hyundai περνάει στην αντεπίθεση: μετά την εντυπωσιακή παρουσίαση της BYD, που αποκάλυψε ηλεκτρικά μοντέλα με δυνατότητα φόρτισης έως και 1.000 kW, προσφέροντας 400 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά, ο νοτιοκορεατικός κολοσσός ενεργοποιείται. Σύμφωνα με την εφημερίδα Chosun Ilbo, η Hyundai ίδρυσε μια νέα εσωτερική ομάδα, με στόχο την ανάπτυξη δικών της μπαταριών, για ηλεκτρικά οχήματα.
Η ομάδα, γνωστή ως B Task Force, δημιουργήθηκε στις 7 Απριλίου και τέθηκε υπό την εποπτεία του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου Jung Jun-cheul, επικεφαλής παραγωγής. Στο δυναμικό της, συμμετέχουν κορυφαία στελέχη από τον τομέα της ενέργειας και των συστημάτων αποθήκευσης της Hyundai, όπως οι Kim Chang-hwan, Choi Jae-hoon, Lee Woo-sung, Seo Jung-hoon και Kim Dong-geon.
Ο επίσημος στόχος, είναι η ενίσχυση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας του ομίλου στον τομέα των μπαταριών. Στην πραγματικότητα, η ομάδα καλείται να ενώσει όλα τα πρότζεκτ που σχετίζονται με την ανάπτυξη μπαταριών εντός του ομίλου, οδηγώντας την τεχνολογία ένα βήμα μπροστά.
Μέχρι σήμερα, οι Hyundai, Kia και Genesis εξαρτώνται αποκλειστικά από εξωτερικούς προμηθευτές όπως οι LG Energy Solution, SK On και CATL για τις μπαταρίες των EV τους. Αν και στο παρελθόν υπήρξαν συνεργασίες σε επίπεδο προσαρμογής κυψελών, όπως στο Hyundai Casper Electric και το Kia EV3 η ίδια η Hyundai δεν είχε αυτόνομη παραγωγή.
Δείτε ακόμα: Η Hyundai Mobis αλλάζει τα δεδομένα: Μπαταρία EV με ενσωματωμένο… πυροσβεστήρα!
Υπήρξαν ωστόσο ενδείξεις για πιο ενεργό ρόλο στο μέλλον. Το φθινόπωρο του 2024, η Korea Economic Daily είχε αποκαλύψει, ότι η Hyundai σχεδίαζε να ξεκινήσει πιλοτική παραγωγή μπαταριών NCM από το 2027, με ετήσια δυναμικότητα 1-2 GWh. Παράλληλα, υπάρχουν σχέδια, για την ανάπτυξη μπαταριών LFP υψηλής απόδοσης, με ενεργειακή πυκνότητα 300 Wh/kg υψηλότερη από τις αντίστοιχες κινεζικές κυψέλες.
Οι εσωτερικές πιέσεις αυξάνονται. Ο ρυθμός ανάπτυξης της BYD και οι χαμηλές τιμές λόγω καθετοποιημένης παραγωγής, προκαλούν ανησυχία. Όπως δήλωσε πηγή στην Chosun, «αν βασίζεσαι σε εξωτερικούς προμηθευτές, δεν μπορείς να μειώσεις το κόστος όσο χρειάζεται. Γι’ αυτό βλέπουμε γίγαντες όπως η Mercedes-Benz και η Hyundai να στρέφονται πλέον στην εσωτερική ανάπτυξη τεχνολογίας».
Πηγή: electrive.com