Ένα σύστημα ήχων για πιο ασφαλή οδήγηση με ηλεκτρικά οχήματα

Ένα σύστημα ήχων που αντικαθιστά τους μονότονους ήχους που μέχρι πρόσφατα έκαναν τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Ακούστε το άρθρο

Ο Yuri Suzuki είναι ένας Ιάπωνας καλλιτέχνης, σχεδιαστής και μουσικός, γνωστός κυρίως για το σχεδιασμό αντικειμένων που βασίζονται στον ήχο και συνεργάτης του διάσημου γραφείου Pentagram του Λονδίνου σε συνεργασία με το οποίο ανέπτυξε μία σειρά ήχων που φιλοδοξεί να αντικαταστήσουν τους μονότονους ήχους που μέχρι πρόσφατα έκαναν τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Τη σειρά αυτή την πρότεινε ως μέρος ενός συνολικότερου ερευνητικού project που δημιουργεί διαφορετικούς ήχους με τη βοήθεια ενός ειδικoύ συστήματος παραγωγής ήχων.

Οι ήχοι αυτοί είναι προγραμματισμένοι έτσι ώστε να αλλάζουν ανάλογα με την ταχύτητα, καθώς και με διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα ο ήχος όταν ξεκινά η μηχανή.

Σύμφωνα με έρευνες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι 40% πιθανότερο να προκαλέσουν ατύχημα, χτυπώντας κάποιον πεζό, καθώς δεν έχουν τον ήχο της μηχανής που δηλώνει την παρουσία ενός οχήματος, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά οχήματα.

Επιπλέον οι συγκεκριμένοι ηχούν διαφοροποιούνται ανάλογα με την τοποθεσία, την ώρα και την δραστηριότητα δημιουργώντας μία εμπειρία που θυμίζει video game, με την έννοια ότι η κάθε δραστηριότητα συνδέεται με ένα διαφορετικό ηχητικό αποτέλεσμα.

News sounds for electric cars
Ένας από τους ήχους μιμείται τον ήχο μιας παλιάς μηχανής

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τον ήχο της μηχανής του αυτοκινήτου, ο Suzuki έχει προτείνει δύο ήχους για να επιτύχει την επιθυμητή λειτουργία.

Η πρώτη είναι περισσότερο μηχανική και μιμείται στην ουσία τον ήχο μιας παραδοσιακής μηχανής αυτοκινήτου, ενώ η δεύτερη έχει πολύ υψηλότερη συχνότητα κάτι το οποίο συνδέεται ηχητικά άμεσα με την ασφάλεια.

Και οι δύο ηχητικές εκδοχές εμπεριέχουν ήχους που υποδεικνύουν είτε την επιτάχυνση, είτε την μείωση της ταχύτητας. Άλλωστε το να έχει τη δυνατότητα ένας οδηγός να ακούσει τον ήχο που συνδέεται με το πόσο γρήγορα επιταχύνει μπορεί να τον βοηθήσει στο να κάνει τους σωστούς χειρισμούς, ώστε να οδηγήσει με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Μάλιστα υπάρχουν συχνότητες που μπορούν να καλύψουν ακόμη και τους οδηγούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής.

Διαβάστε επίσης:  Aptera: H ιστορία του πρώτου EV που δεν χρειάζεται φόρτιση

Επιπλέον οι ήχοι διαφοροποιούνται και ανάλογα με την ώρα της ημέρας με γενικότερα πιο απαλούς ήχους το πρωί και πιο έντονους προς το βράδυ δημιουργώντας μία πιο θετική εμπειρία για τον οδηγό του αυτοκινήτου και βοηθά σε μια πιο προσωποποιημένη οδηγική σχέση, καθώς το σύστημα συλλέγει και αξιοποιεί στοιχεία αναφορικά με τις συνήθειες του οδηγού.

Όπως άλλωστε είπε ο δημιουργός του συστήματος είναι σαν “ο οδηγός με τον ρυθμό των ήχων αυτών να συνθέτει τη δική μουσική”.

abb_img