Τα 8 καλύτερα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα!

Μερικά από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα στον πλανήτη τροφοδοτούνται τώρα με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτά είναι τα οκτώ καλύτερα αυτή τη στιγμή.

Ακούστε το άρθρο

Αυτή η νέα πηγή ισχύος, παρέχει το είδος της ισχύος και των επιδόσεων. Που οι εναλλακτικές λύσεις εσωτερικής καύσης, θα μπορούσαν μόνο να ονειρεύονται. Αλλά διευρύνει και τον ορισμό, του τι μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης. Ωστόσο, προς το παρόν, αυτά είναι τα αγαπημένα μας αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

1  Porsche Taycan 

Η Porsche χτύπησε την αγορά των EV, με ακριβώς τον αντίκτυπο που θα ήλπιζες ότι θα μπορούσε να έχει μια δύναμη του μεγέθους της. Αντί να είναι ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο με την παραδοσιακή έννοια, το Taycan είναι ένα τετράθυρο γρήγορο grand tourer. Που είναι ελαφρώς μικρότερο από την υπάρχουσα Panamera, αλλά σίγουρα δεν είναι το μικρότερο αυτοκίνητο από τα δύο.

Το Taycan διαθέτει λεπτό έλεγχο αμαξώματος, σπάνια ισορροπία, εξαιρετικά βαθμονομημένα χειριστήρια και απτή ακρίβεια διεύθυνσης. Το ότι οδηγεί εξαιρετικά καλά με την αερανάρτησή του, αυξάνει την ελκυστικότητά του.

Το κορυφαίας κατηγορίας Turbo S έχει 751 ίππους, κοστίζει σχεδόν 140.000 £ και είναι σίγουρα ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα στον πλανήτη. Ειδικά αν λάβετε υπόψη τον χρόνο 0-100 χλμ/ώρα των 2,6 δευτ.

Υπάρχουν επίσης εκδόσεις Sport Turismo και Cross Turismo. Θα διανύσει επίσης το καλύτερο μέρος των 483 χλμ με φόρτιση, πράγμα που σημαίνει περισσότερο χρόνο οδήγησης.

2  Audi RS E-Tron GT 

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορά τα αρχικά RS της Audi είναι, κατά βάθος, το Taycan με διαφορετικό «κοστούμι». Χρησιμοποιεί τους ίδιους ισχυρούς ηλεκτρικούς κινητήρες (ένας ανά άξονα) και την ίδια αερανάρτηση τριών θαλάμων. Και φυσικά, η υποκείμενη αρχιτεκτονική είναι κοινή.

Το RS E-tron GT είναι εξαιρετικά γρήγορο. Στην πραγματικότητα, η ναυαρχίδα της έκδοσης, αναπτύσσει 612lb ft και 637bhp και θα επιταχύνει στα 100 χλμ σε λιγότερο από 3,5 δευτ. Χειρίζεται καλά, αν και όχι με το ίδιο επίπεδο ευαισθησίας και αφοσίωσης με τον ξάδερφό του της Porsche, το τιμόνι.

Lotus Evija

Όλοι οι πρόσφατοι τίτλοι της Lotus αφορούσαν το Emira, το σπορ αυτοκίνητο της βρετανικής μάρκας. Η ίδια η Lotus εξεπλάγη πρόσφατα όταν διαπίστωσε ότι οι τέσσερις κινητήρες του αυτοκινήτου μαζί αποδίδουν 2011 ίππους, αντί για τους 1973 ίππους που είχε αναφέρει προηγουμένως.

Η Lotus αναμένει χρόνο κάτω των δύο δευτερολέπτων για το σπριντ 0-100 χλμ/ώρα και τελική ταχύτητα των 322 χλμ/ώρα. Μένει να φανεί πόσο πολύ το Evija ενσωνατώνει τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Lotus.

Αλλά αν κάποιο από τα επερχόμενα ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα μπορεί πραγματικά να αρέσει ως αυτοκίνητο οδήγησης, η προσπάθεια της Hethel είναι ίσως το καλύτερο στοίχημά μας.

Pininfarina Batista 

Με 1900 ίππους και 1696 λίβρες πόδια ροπής, σε απόδοση από τους τέσσερις κινητήρες του. ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μπορεί να κάνει 0-300 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά περισσότερα από απλά στατιστικά στοιχεία, επειδή το Battista χειρίζεται τον οδηγό επίσης με εκπληκτική λεπτότητα και ισορροπία. Αισθάνεται κάθε κομμάτι τόσο συναρπαστικό στις στροφές, όσο και στις ευθείες.

Στο μέταλλο (και σε ανθρακονήματα, obvs), το Battista είναι όμορφα σφυρήλατο τόσο μέσα όσο και έξω και σε μεγάλο βαθμό ιταλικό, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία εδρεύει τώρα στο Μόναχο και η μητρική εταιρεία – Mahindra – είναι Ινδική.

Ωστόσο, οι ίδιοι οι μηχανικοί και οι μηχανές κοπής, περιλαμβάνουν αποφοίτους από την Pagani και το υπεραυτοκίνητο Mercedes-AMG Project One. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει έλλειψη ταλέντων.

Rimac Nevera

Λίγοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα όσο η Rimac. Το κορυφαίο επίτευγμα της νεαρής αυτοκρατορίας Rimac είναι το Nevera. Το οποίο είναι η συνέχεια των εκθεσιακών αυτοκινήτων Concept One και C_Two. Με το πρώτο να έχει αναμφισβήτητα έναυσμα για την τάση των ηλεκτρικών υπεραυτοκίνητων με απόδοση 1073 ίππων. Η ελκυστικότητά του έχει ενισχυθεί από το πρόσφατο ρεκόρ τελικής ταχύτητας EV, όταν ξεπέρασε τα 412 χλμ/ώρα.

Υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας για κάθε τροχό, με ανεξάρτητα κιβώτια ταχυτήτων μονής ταχύτητας μπροστά. Και δύο κιβώτια διπλού συμπλέκτη δύο ταχυτήτων για τον πίσω άξονα. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι το Nevera μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο τους 1888 ίππους του και, το πιο σημαντικό, τις 1696 λίβρες πόδια ροπής του.

Με ανάρτηση διπλού ψαλιδιού, torque vectoring και δυνατότητα για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, το αυτοκίνητο έχει και μια εντυπωσιακή τιμή 1,8 εκατομμυρίων λιρών.

Maserati Granturismo Folgore

Κατά κάποιο τρόπο η εμβληματική ιταλική μάρκα, δεν κατάφερε να ξεφύγει από τις σκιές της ακμής της στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Όταν τα αυτοκίνητά της κέρδιζαν παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 στην πίστα και τις καρδιές των σπορ οδηγών στο δρόμο.

Το πιο σημαντικό είναι ότι είναι η πρώτη Maserati που λαμβάνει πλήρως ηλεκτρική «καρδιά». Γνωστό ως Folgore (αυτό είναι κεραυνός στα Αγγλικά), βασίζεται σε ολοκαίνουργια, αλουμινένια πλατφόρμα. Που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί τόσο με κινητήρες ICE όσο και με BEV.

Με διάταξη τριών μοτέρ (δύο πίσω για διάνυσμα ροπής και ένα μπροστά), αποδίδει 751 ίππους για 0-100 ΧΛΜ/ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 320 χλμ/ώρα.

Επιπλέον, η μπαταρία της (83 kWh για διεκδικούμενη αυτονομία 450 χλμ), έχει σχεδιαστεί σε μια επιμήκη διάταξη σχήματος H. Αυτό όχι μόνο προσφέρει χαμηλότερη θέση καθίσματος, αλλά συγκεντρώνει επίσης τις μάζες και βοηθά στο να δώσει στο αυτοκίνητο μεγάλη ευελιξία.

BMW i4

Η BMW δεν είναι ξένη στα ηλεκτροκίνητα σπορ αυτοκίνητα. Το i8 της, συνδυάζει τολμηρή εμφάνιση υπεραυτοκίνητου με ένα ισχυρό, υψηλής τεχνολογίας,  plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Και μια πραγματικά διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Ωστόσο, το i4 είναι το πρώτο «μαχητικό» της εταιρείας, σε μια σωστή ηλεκτρική μηχανή υψηλής απόδοσης.

Σε αντίθεση με τα i3 και iX, το i4 δεν είναι κατασκευασμένο σε μια προσαρμοσμένη πλατφόρμα EV. Αλλά χρησιμοποιεί μια έκδοση της αρχιτεκτονικής CLAR. Το M50, το οποίο διαθέτει διάταξη με δύο μοτέρ, προσφέρει μια ισχυρή ισχύ 536 ίππων για ένα χρόνο 0-100 χλμ/ώρα 3,9 δευτ. Δεν είναι τόσο διασκεδαστικό όσο ένα M4 Competition, αλλά αισθάνεται εξίσου γρήγορο και ό,τι του λείπει σε απόλυτη ισορροπία και ακρίβεια κερδίζει σε άνεση και φινέτσα.

Ως πρώτη απόπειρα σε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο οδηγού, η M50 είναι λίγο πολύ στο στόχο. Αλλά λάβετε υπόψη ότι το φθηνότερο και πιο αργό eDrive40 έχει στην πραγματικότητα την πιο γλυκιά και προσιτή ισορροπία χειρισμού. Συν την φόρτιση στα 590 χλμ.

Kia EV6 GT

Πιθανότατα δεν περιμένατε να βρείτε ένα Kia σε αυτήν τη λίστα. Αλλά η κορεατική εταιρεία είχε μια αποστολή. Να αλλάξει τις αντιλήψεις. Τα ακατέργαστα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η ρύθμιση του διπλού κινητήρα (ένας μπροστά και άλλος πίσω για τετρακίνηση). αποδίδει 577 ίππους και 546 λίβρες πόδια ροπής.

Κάτι που το κάνει καλό για τα 0-100 χλμ/ώρα, σε 3,5 δευτ., και 260 χλμ, τελικής ταχύτητας. Και χάρη στην μπαταρία του 77,4 kWh, μπορεί να διανύσει 423 χλμ με φόρτιση. Ενώ η ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800 V, σημαίνει ότι η εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση είναι στο μενού.

Υπήρξαν επίσης τροποποιήσεις στο πλαίσιο, με μια βελτιωμένη λειτουργία GT που παρέχει πιο εστιασμένες ρυθμίσεις αποσβεστήρα με το πάτημα ενός κουμπιού. Καθώς και τους 577 ίππους. Συνολικά, αισθάνεται εκπληκτικά ελαφρύ, με ισχυρό κράτημα με γρήγορο τιμόνι ενώ η λειτουργία Drift είναι ξεκαρδιστική. Μόνο όταν πιέζεται στο όριο, το EV6 αισθάνεται λίγο «αγχωμένο». Καθώς παλεύει να συγκρατήσει το SUV ύψος του και τη μάζα του.

Ωστόσο, εκεί που πραγματικά σκοράρει το EV6 είναι η σχέση ποιότητας/τιμής. Στα χαρτιά η ζητούμενη τιμή των 62.645 λιρών, φαίνεται λίγο ψηλή. Αλλά λίγα αυτοκίνητα πλησιάζουν στο να ταιριάζουν την τιμή με την απόδοση.

Πηγή: Autocar

 

 

 

abb_img