Νέα τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών, που διασφαλίζει την άμεση και ασφαλή διέλευση οχημάτων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης δοκίμασε η Ford. Η τεχνολογία αποτελεί μέρος ενός project. Αφορά τη δοκιμή αυτοματοποιημένων και συνδεδεμένων οχημάτων και δικτυωμένων υποδομών σε αυτοκινητόδρομους, αστικές και αγροτικές περιοχές.
Ford: 7 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2024!
Τέτοια οχήματα είναι ασθενοφόρα, τα αστυνομικά αλλά και τα πυροσβεστικά. Το πόσο θα καθυστερήσουν να φτάσουν στον τόπο ενός ατυχήματος μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, τα ποσοστά επιβίωσης των θυμάτων μετά από σοβαρά ατυχήματα παρουσιάζουν βελτίωση έως και 40%. Εάν, λάβουν βέβαια θεραπεία μόλις τέσσερα λεπτά γρηγορότερα!
Εγγυάται ασφάλεια
Η τεχνολογία της Ford, θα μπορεί να ενεργοποιεί αυτόματα το πράσινο φανάρι διευκολύνοντας τη διέλευση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Σημαντική είναι η συμβολή τους επίσης, στην αποτροπή ατυχήματος για τους ανθρώπους των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Το Ford Puma γίνεται ηλεκτρικό!
Προφανώς, σε τέτοιες περιπτώσεις αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, ενώ συχνά περνούν από κόκκινα φανάρια ώστε να φτάσουν άμεσα στον τόπο ατυχήματος. Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι με τα «έξυπνα» φανάρια θα μπορούσε να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ουσιαστικά, στέλνοντας πληροφορίες στα οχήματα για το πότε τα φανάρια είναι κόκκινα και πότε πράσινα.
Πώς λειτουργεί η τεχνολογία της Ford
Για τη δοκιμή της λειτουργίας οι άνθρωποι της Ford χρησιμοποίησαν ένα Kuga Plug-in Hybrid. Έφερε ενσωματωμένες μονάδες για να επικοινωνεί με την υποδομή, αλλά και hardware για γρήγορο έλεγχο της λειτουργίας του πρωτότυπου λογισμικού στο όχημα. Το όχημα της εταιρείας ανέλαβε χρέη ασθενοφόρου και επιβατικού οχήματος για τις ανάγκες της δοκιμής.
Ford: 6 νέοι φορτιστές για όλα τα γούστα!
Το όχημα έδωσε σήμα στα φανάρια να ανάψουν πράσινο, για τον έλεγχο μιας κατάστασης απόκρισης έκτακτης ανάγκης. Μόλις πέρασε από τη διασταύρωση, τα φανάρια επέστρεψαν στην κανονική τους λειτουργία.
Για την δοκιμή καθημερινών καταστάσεων οδήγησης, το δοκιμαστικό SUV έλαβε τις πληροφορίες χρονισμού για τη συχνότητα αλλαγής χρώματος των φαναριών. Έπειτα, το όχημα προσάρμοσε την ταχύτητά του μέσω της τεχνολογίας της Ford Adaptive Cruise Control. Διασφαλίζοντας έτσι ένα υψηλότερο ποσοστό κυκλοφορίας, είχε μπροστά του ένα πράσινο φανάρι.
Η διαίρεση της Ford είναι γεγονός!
Όταν ο σηματοδότης ήταν κόκκινος, η ταχύτητα του οχήματος μειώθηκε αρκετά μέτρα πριν τη διασταύρωση. Έτσι ώστε το όχημα, να φτάσει στο φωτεινό σηματοδότη τη στιγμή που έγινε πράσινος.
Ενδεικτικά, μία τυπική μείωση της ταχύτητας ήταν από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα. Τέλος, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει και στην ελαχιστοποίηση του απότομου φρεναρίσματος για οχήματα που έχουν μπροστά τους κόκκινο φανάρι.
Αυτή είναι η ηλεκτρική Ford Mustang του… 1967
Η τεχνολογία C-V2X
Η επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και φωτεινών σηματοδοτών είναι εφικτή με την τεχνολογία C-V2X. Δηλαδή, Cellular Vehicle-to-Everything. Αφορά μια ενοποιημένη πλατφόρμα που συνδέει τα οχήματα με τις οδικές υποδομές, με άλλα οχήματα και άλλους χρήστες του δρόμου.
Δύο χρόνια οι δοκιμές της Ford
Η αμερικάνικη φίρμα δοκίμασε την τεχνολογία σε διάστημα δύο ετών. Από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι και τον Μάρτιο του 2022. Χρησιμοποίησε έναν δρόμο με οκτώ διαδοχικά φανάρια στην πόλη Άαχεν της Γερμανίας.
Επιπλέον, και δύο τμήματα με τρία διαδοχικά φανάρια λίγο έξω από την πόλη. Τέλος, οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν αυτό το σύστημα ως μέρος του έργου «Corridor for New Mobility Aachen-Dusseldorf», το οποίο χρηματοδοτεί το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών και Μεταφορών.
Δείτε το σχετικό βίντεο με τα «έξυπνα» φανάρια της Ford: