Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυριαρχούν στην αγορά της Γερμανίας

Η Γερμανία είδε το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων plug in να αυξάνεται 28,7% τον Σεπτέμβριο του 2021.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν το 17,1% της αγοράς, ξεπερνώντας το μερίδιο των ντίζελ (15,9%) για πρώτη φορά.

Η συνολική αγορά αυτοκινήτων, στις 196.972 μονάδες, μειώθηκε περίπου κατά 20% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019 (προ-COVID). Ο Όμιλος VW ήταν εκείνος που κυριάρχησε στις πωλήσεις EV.

Παρατηρείται μια αυξανόμενη στροφή προς τα BEV τους τελευταίους μήνες. Τα PHEV παραμένουν σταθερά τους τελευταίους 10 μήνες, στο μερίδιο του 12%, ενώ τα BEV αυξάνονται.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, τα BEV κατέλαβαν το 8% της αγοράς, οπότε υπερδιπλασίασαν το μερίδιό τους στους 12 μήνες που μεσολάβησαν. Και το αθροιστικό μερίδιο της Γερμανίας για το 2021 ανέρχεται τώρα στο 23,7%, υπερδιπλάσιο από το 10,0% του προηγούμενου έτους.

Διαβάστε επίσης:  Η Γερμανία σχεδιάζει την κυκλοφορία οχημάτων με αυτόνομη οδήγηση το 2022

Το μερίδιο ρεκόρ των BEVs 17,1% τα τοποθέτησε μπροστά από τα ντίζελ για πρώτη φορά, με τα τελευταία να καταλαμβάνουν μόνο το 15,9% της αγοράς (από 25,6% ένα χρόνο πριν).

Τα δημοφιλέστερα BEV αυτήν την περίοδο

Από τα στοιχεία των πωλήσεων ανά μάρκα για τον Σεπτέμβριο μπορούμε να αναφέρουμε ότι η Tesla πούλησε 7.903 μονάδες, η Smart 2.043 και η Polestar 311.

Εκτός από το αειθαλές Tesla Model 3, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ένας μεγάλος αριθμός Tesla Model Y παραδόθηκε, επίσης, σε Γερμανούς πελάτες τον Σεπτέμβριο.

Οι άλλοι κατασκευαστές τείνουν να παραδίδουν σε πιο σταθερούς όγκους και σταθερά οι πωλήσεις τους αυξάνονται.

bev popularity

Όταν κάνουμε ένα βήμα πίσω και κοιτάξουμε τις ομάδες αυτοκινήτων κατά όγκο κατά τους 3 μήνες (έως τον Αύγουστο), οι συνολικοί αριθμοί της Tesla δεν ξεχωρίζουν τόσο πολύ.

Ο συνολικός όγκος BEV μέσα στους 3 μηνών ήταν 87.744 και ο όμιλος VW κατέλαβε το 35% του συνόλου.

Η Stellantis ήρθε στη 2η θέση με 13,6%, η Hyundai Motor Group 3η με 11% και η Renault-Nissan ακολούθησε με 10,3%.

Η Tesla ήρθε στην πέμπτη θέση, με 10%. Τώρα που παραδίδεται το Tesla Model Y, είναι πιθανό ότι η Tesla θα ανέβει στην 3η θέση μέχρι το τέλος του έτους.

Η Stellantis θα πρέπει να είναι σε θέση να συνεχίσει να αυξάνει τους όγκους BEV, έχοντας δεσμευτεί να ευνοήσει την παραγωγή BEV έναντι της παραγωγής ICE ενόψει και των επιπλέον περιορισμών σε ημιαγωγούς.

Τα Fiat 500e, Opel Corsa και Opel Mokka τα πάνε, επίσης, αρκετά καλά στη γερμανική αγορά.

Το Hyundai Motor Group τα πηγαίνει καλά κυρίως χάρη στη δημοτικότητα του Hyundai Kona, που τώρα ενισχύεται από το νέο Hyundai Ioniq 5, ενώ και το Kia Niro τα καταφέρνει αρκετά καλά. Το Kia EV6 που θα φτάσει σύντομα αναμένεται να ενισχύσει τη θέση του.

Διαβάστε επίσης: Η Mobileye θα λανσάρει αυτόνομα ταξί στη Γερμανία το 2022

Ο όμιλος VW κυριαρχεί στη γερμανική αγορά, με αρκετά αξιόλογα μοντέλα BEV στις κορυφαίες θέσεις (4 στις κορυφαίες 7), και επίσης υποστηρίζεται από μια μεγάλη ποικιλία άλλων μοντέλων με πολύ μεγάλο εύρος σε τιμές.

Στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς αυτό το εύρος προσφορών. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται να έχει επιταχυνθεί “για τα καλά” στη Γερμανία.